پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          09 شهریور 1392 - 31 August 2013


مشکل اعتباری بورسیه ها با هماهنگی مجلس رفع می شود و سرنوشت پراید دانشجویان نمونه

رئیس سازمان امور دانشجویان، گفت: مشکلات تعهدات مالی بورسیه ها با ارائه اصلاحیه بودجه 92 به مجلس به زودی رفع می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از محمود ملاباشی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره تازه ترین دستور سرپرست وزارت علوم در خصوص عدم صدور تعهد جدید برای بورس، با بیان اینکه این تعهد بورسیه های داخل و خارج را شامل می شود، اظهار داشت: کلمه بورسیه اطلاق عام است و تمام بورسیه ها را شامل می شود.

وی با تشریح آخرین وضعیت اختصاص ارز به دانشجویان بورسیه خارج، گفت: ارز شش ماهه دوم سال جاری بورسیه های خارج از بانک تجارت خریداری و توسط رابط سازمان امور دانشجویان، ارسال شده است؛ به طور طبیعی مدتی طول می کشد تا رابط بتواند این ارز را در اختیار بورسیه ها قرار دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره بورسیه های داخل، خاطرنشان کرد: مقرری بورسیه های داخل تا پیش از دستور جدید سرپرست وزارت علوم در بودجه تدوین شده و تا پایان سال به دانشگاهها پرداخت خواهد شد.

ملاباشی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است " تا اطلاع ثانوی " که در دستور العمل سرپرست وزارت علوم در خصوص عدم ایجاد تعهد جدید برای بورسیه ها قید شده، تا چه زمانی است، گفت: در این نامه تاکید شده تا اطلاع ثانوی تعهد جدید مالی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: فردا قرار است اصلاحیه بودجه 92 به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و در یک فرصت دو تا سه هفته ای مجلس تعیین تکلیف خواهد کرد و من مطمئنم با اصلاح بودجه ها، تعهدات بورسیه ها سر جای خود باقی می ماند و روند به روال معمول بر می گردد زیرا این ارقام جزء مقرری های مسلم بورسیه ها به شمار می آید.

وی تاکید کرد: اگر پشتوانه مالی نداریم می توانیم تعهد جدید ایجاد نکنیم، به عنوان مثال اگر قرار باشد فراخوان 93 جذب بورسیه دکتری داشته باشیم ابتدا جوانب مسائل مالی در نظر گرفته می شود، سپس فراخوان منتشر خواهد شد.

ماندن یا رفتن ملاباشی از سازمان

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال مهر که اخیراً مطرح شده شخصی به نام مجتبی صدیقی به جای وی در سمت رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب می شود و آیا قصد استعفا دارد یا خیر، گفت: این موارد را از سرپرست وزارت علوم بپرسید، هر کسی یک تکلیف دارد و ما نباید جایگاه را خالی کنیم، شما اگر الان به سازمان امور دانشجویان بیایید و کسی نباشد، که نمی شود.

ملاباشی افزود: سرپرست هر موقع هر تصمیمی گرفت، اجرا می شود و من قصد رفتن ندارم؛ ما الان در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاهها قرار داریم، در نتیجه در جای خود می مانیم و تابع تصمیمات سرپرست فعلی و تصمیمات آینده وزیر علوم هستیم.

وعده پراید منوط به امضای تفاهم نامه

معاون وزارت علوم درباره وعده پرایدی که احمدی نژاد به دانشجویان نمونه 91 نمونه کشوری داده بود، به مهر گفت: وعده پراید عملیاتی و بودجه آن به ستاد وزارت علوم واگذار شده است.

به گفته ملاباشی، پول از خزانه جدا و وارد وزارت علوم شده است. در این باره حتماً با معاون اداری مالی وزارت علوم هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد و این دین ادا خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان، اظهار داشت: این مبلغ طی تفاهم نامه ای به کارخانه سازنده پراید ارائه خواهد شد و مجوز دریافت پراید را به دانشجویان نمونه کشوری خواهیم داد.

آخرین وضعیت آیین نامه انضباطی

این مقام مسئول وزارت علوم در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره تصویب آیین نامه جدید کمیته انضباطی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: آیین نامه فعلی در سال تحصیلی جدید همچنان فعال باقی می ماند.

ملاباشی افزود: این آیین نامه هم اکنون در نوبت بررسی شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تداخل اردوی دانشجویی با شروع کلاسهای درس

 معاون وزارت علوم در پاسخ به پرسشی درباره تداخل شروع نیمسال نخست تحصیلی با اردوهای دانشجویی، اظهار داشت: پیشنهاد شده به منظور برگزاری اردوهای، کلاسهای درس یک هفته دیرتر برگزار شود و در طول ترم این یک هفته جبران شود.


تگ ها مشکل اعتباری بورسیه ها حل مشکلات اعتبار بورسیه بورس بورسیه دریافت بورسیه

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی