پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          01 مهر 1392 - 23 September 2013


تصمیم گیری در مورد افزایش مقرری‌ بورسیه‌ها

مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت از ارزشیابی 20 هزار پرونده دانشجویان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

سلیمان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نزدیک به 20 هزار پرونده در وزارت بهداشت ارزشیابی شده است، اظهارکرد: با مستقل شدن شورای ارزشیابی، به دست آوردن آمار از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف علوم پزشکی در خارج از کشور ساده‌تر شده است و 20 هزار دانشجوی علوم پزشکی ایرانی که در خارج کشور هستند، درخواست‌های ارزی خود را ارائه و ارز دریافت کرده‌اند و بیشتر این پرونده‌ها در مقطع دکتری بوده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد درخواست‌ها در دکتری و مابقی در مقطع کارشناسی ارشد است، اظهار کرد: در مقطع کارشناسی درخواست‌ها کمتر از یک درصد است و اغلب افرادی هستند که با مدرک کارشناسی برمی‌گردند و ارزشیابی می‌شوند.

احمدی افزود: پس از انقلاب اسلامی رشد تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های علوم پزشکی بسیار بوده است، به طوری که هم‌اکنون رشته‌های زیادی در داخل راه‌اندازی شده است و نیاز کمتری به بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در بیشتر رشته‌ها در داخل کشور دانشجویان علوم پزشکی پذیرش می‌شوند و فقط در بخشی از رشته‌ها نیاز به انتقال تکنولوژی یا دانش خاصی وجود دارد که در این موارد برخی از دانشجویان بورسیه می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه رقم جدیدی از دانشجویان بورسیه در دست نیست، اظهار کرد: می‌توان گفت نیاز به اعزام بورس نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و حتی آزمون‌هایی که انجام می‌شود و در قالب آزمون‌های بورس است، تبدیل به داخل می‌شود.

احمدی ادامه داد: خودکفایی در زمینه آموزش رشته‌های علوم پزشکی موجب بی‌نیازی از اعزام برای بورس شده است، اما مشکلی از نظر تامین ارز وجود ندارد و هم‌اکنون نیز حواله‌های ارزی ترم جدید برای دانشجویان در حال آماده شدن است.

وی افزود: البته در دو سه ترم گذشته مشکلاتی از نظر تامین ارز وجود داشت که هم‌اکنون بهتر شده است و الان در حال صادر کردن حواله‌های ارزی هستیم.

مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویانی که برای بورسیه فرستاده می‌شوند بیشتر در رشته‌های علوم پایه هستند، گفت: در حوزه بالینی از این نظر کاملا بی‌نیاز هستیم و به غیر از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در بالین اصلا دانشجویان برای بورسیه فرستاده نمی‌شوند.

احمدی در خصوص تسهیل پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون با افزایش ظرفیت واحدهای بین‌الملل تا حدی به این روند کمک شده است و مشکلاتی که قبلا در زمینه پذیرش وجود داشت، کاهش یافته و بیشتر تلاش در این زمینه است که دانشجویان ایرانی کمتر از کشور خارج شوند.

وی ادامه داد: باید تلاش شود کسانی که از کشور برای تحصیل خارج شده‌اند، برگردند و شرایط پذیرش در این زمینه ساده‌تر شود.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص افزایش مقرری‌ها در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در این زمینه باید هماهنگی‌هایی با وزارت علوم صورت گیرد که هنوز در این زمینه فعالیتی صورت نگرفته و برنامه‌ریزی در این خصوص وجود ندارد.

احمدی افزود: برای افزایش مقرری‌ها باید مطالعه‌ای انجام شود و با توجه به تورم، شرایط ارزی و تبادل ارز در مورد این مسئله تصمیم‌گیری شود.

تگ ها افزایش مقرری‌ بورسیه‌ها افزایش مقرری بورسیه ها مقرری بورسیه

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی