پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          18 خرداد 1393 - 08 June 2014


 آمار بالای پذیرش بورسیه‌ و پاسخ روسای 3 دانشگاه






رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خوارزمی و گیلان بیشترین تعداد دانشجویان بورسیه بدون آزمون را در دوره قبل پذیرش کرده اند .

دکتر مجتبی گفت: سه دانشگاه مذکور دانشگاه هایی هستند که نسبت به دانشگاه های دیگر با عجله بیشتری دانشجویان بورسیه را پذیرفتند و الزاما این مطلب بدین معنی نیست که پذیرفته شدگان در این دانشگاه ها فاقد شرایط لازم برای بورسیه شدن باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه با توجه به عجله زیادی که برای پذیرش داشته در خیلی از موارد نامه نهایی وزارتخانه را نیز دریافت نکرده و ثبت نام را انجام داده است این درحالی است که برای ثبت نام باید نامه نهایی از سوی سازمان امور دانشجویان به دانشگاه ارایه شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه گیلان نیز ظرفیت پذیرش این دانشجویان را رعایت نکرده است. چند نفری را خود دانشگاه پذیرفته بود.

محمد علی سبحان اللهی – رئیس دانشگاه خوارزمی به عنوان یکی از دانشگاه هایی که تعداد بیشتری دانشجوی بورسیه را در دوره قبل جذب کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی پرونده دانشجویان بورسیه بدون آزمون که در دولت گذشته به این دانشگاه معرفی شده‌اند خبر داد.

وی ادامه داد: بعد از مصاحبه رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص دانشجویان بورسیه، بررسی پرونده این دانشجویان در دست بررسی قرار گرفت اگر این دانشجویان به صورت قانونی معرفی شده باشند ما نیز حرفی نداریم اما اگر غیر قانونی پذیرش شده باشند با آنها برخورد خواهد شد .

دکتر حسین سلیمی نیز در گفتگویی عنوان کرده است، فهرست و آماری که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از دانشجویان بورسیه به دانشگاه اعلام کرده است 270 نفر است و در بررسی‌هایی که انجام گرفته،  اعلام شده بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند البته لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد نیز جزو دانشجویان با صلاحیت و خوب هستند.

دکتر احمد رضی سرپرست دانشگاه گیلان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: گروهی از سوی رئیس دانشگاه برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده اند این گروه وظیفه دارند بررسی های لازم را انجام دهند و مشخص کنند پذیرفته شدگان آیا به صورت قانونی پذیرش شده اند یا خیر.

وی ادامه داد: درحال حاضر این گروه کار خود را به اتمام نرسانده اند بعد از اینکه کار خود را به پایان رساند نتیجه نهایی اعلام می شود.

به گزارش مهر، در دولت گذشته در میان 3000 دانشجویی که بدون آزمون بورسیه شده اند، بیش از 1270 نفر شرایط و صلاحیت لازم را نداشته و خارج از روال بر صندلی دوره دکترا نشسته و در آینده نزدیک نیز بر کرسی های عنوان هیئت علمی کشور تکیه خواهند زد.



پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی