پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          28 امرداد 1393 - 19 August 2014


تهدید مجلس از سوی معاون رئیس جمهور درخصوص انتشار اسامی بورسیه های غیرقانونی

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور گفت: انتشار اسامی بورسیه های غیرقانونی در فضای مجازی به معنای دست و پازدن است برای نجات از استیضاح وزیرعلوم تا نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام تردید کنند.

عباس نصیری فرد گفت: افرادی که عنوان می کنند استیضاح وزیرعلوم شائبه سیاسی دارد از کجا معلوم که حرف خود آنها شائبه سیاسی ندارد.

وی افزود: همین که عنوان می کنند استضاح وزیرعلوم شائبه سیاسی دارد همین حرف شائبه سیاسی است.

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور افزود:  با توجه به اینکه مستندات استیضاح کنندگان در مجلس علنی نشده است چگونه این افراد این مسائل را مطرح می کنند.

نصیری فرد ادامه داد: این افراد که این مسایل را مطرح می کنند بهتر است یک تحقیق میدانی در خصوص رشد علمی در دانشگاه ها داشته باشند، حتی یک انسان معمولی هم وقتی وارد اینترنت شده و به سایت‌ها و مراکز علمی و فرهنگی دنیا وارد می شود نشان می دهد که رتبه علمی کشور ما افت کرده است.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که طی یکسال گذشته به لحاظ علمی افت داشته‌ایم. همین نداشتن رئیس در دانشگاه تهران و انتخاب 2سرپرست برای این دانشگاه باعث افت علمی دانشگاه تهران شده است.

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور افزود: با یک تحقیق میدانی ساده نسبت رشد علمی طی یکسال گذشته مشخص می شود.

وی به انتصاب هایی که وزیرعلوم انجام داده اشاره کرد و افزود: من از این افراد که مطرح می کنند استیضاح وزیرعلوم شائبه سیاسی دارد سئوال می پرسم آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک نهاد حکومتی و نهادی  که در قانون اساسی اختیار داده شده است را به رسمیت می شناسند یا نه؟ همین وزیرعلوم سرپرست های دانشگاه‌هایی را به شورا معرفی کرده و شورا رای به ریاست این افراد نداد ولی این افراد هنوز سرپرست دانشگاه هستند این کار خلاف قانون است چطور دم از قانونمداری می زنند ولی افراطی گری می کنند.

وی افزود: به نظر من وقتی شورا رای به صلاحیت یک فرد برای ریاست دانشگاه نمی دهد این افراطی گری است که آن شخص همچنان حضور داشته باشد این اعتدال نیست رویه ای که وزیرعلوم در انتصابات دانشگاه‌ پیش گرفته  برخلاف رویه شورا به عنوان یک عنوان نهاد رسمی علمی کشور است.

وی افزود: افرادی که توسط وزیرعلوم در سمت های معاونت، مدیرکلی و روسای دانشگاه‌ها منصوب شدند در جریان فتنه دارای پرونده بوده و محکوم شدند و حتی برخی زندان رفته اند البته در رده معاونت افرادی که منصوب شدند زندان نرفته اند اما در رده مشاورین وزیر، افرادی هستند که توسط قوه قضائیه محکوم شده اند.

نصیری فرد افزود: چطور ممکن است به این افراد مسئولیت واگذار شده است حال این سئوال را می پرسم این کار شائبه سیاسی دارد یا استیضاح وزیرعلوم. رفتار وزیرعلوم دراین مدت یکسال، شائبه سیاسی زیادی ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: افرادی که در فتنه دست داشتند اکنون چگونه ممکن است دوباره مسئولیت و پستی دارند این ها شائبه سیاسی نیست.

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور افزود: فرجی دانا، انسان مومن، متدین و انقلابی است نسبت به شخص وزیر بحثی نداریم اما به لحاظ عملکرد در وزاتخانه بد عمل کرده است.

وی درخصوص انتشار اسامی بورسیه های غیرقانونی در فضای مجازی نیز گفت: اسناد مربوط به بورسیه ها جزء اسناد طبقه بندی شده بود چطور این اسناد طبقه بندی شده در نظام جمهوری اسلامی منتشر شده است؟ برخی افراد که اسمشان در لیست است این مسایل را زیرسوال می برند انتشار اسامی شائبه سیاسی دارد.

وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور برای مجلس خط و نشان می کشد، مجلس را تهدید می کند که اگر فرجی دانا استیضاح شود فردی مثل آن را با همان رویه بکار می گیریم این یعنی ترساندن مجلس، این مسایل همه در راستای این است که ترسی در دل این افراد به وجود آمده است که چرا مجلس استیضاح می کند. انتشار اسامی بورسیه ها نیز به معنای دست و پازدن است برای نجات از استیضاح تا نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام تردید کنند.



تگ ها انتشار اسامی بورسیه های غیرقانونی بورسیه های غیرقانونی

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی