پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          14 اردیبهشت 1395 - 03 May 2016


اعطای سالانه ۵۰۰ بورس به دانشجویان مستعد افغانی

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تفاهم نامه علمی ایران و افغانستان گفت: براساس این تفاهم نامه سالانه ۵۰۰ بورس به جوانان مستعد افغانی ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست کمیته مشترک علمی – آموزشی فناوری و پژوهشی وزارت علوم و وزارت تحصیلات عالیه افغانستان در راستای اجرایی کرن بندهای تفاهم نامه منعقد شده بین دو کشور، ظهر امروز در دفتر رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

مجتبی صدیقی با ارایه گزارشی از جلسه مذکور گفت: بندهای مختلف این تفاهم نامه در این جلسه بررسی شد. یکی از بندهای تفاهم نامه به تعهد ایران در اعطای سالانه ۵۰۰ بورس به جوانان مستعد افغانی اختصاص دارد که این بورس بین دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تفکیک شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان به نحوه انتخاب دانشجویان افغانی برای دریافت بورس اشاره کرد و گفت: در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، با ارایه فراخوان و برگزاری آزمون این دانشجویان انتخاب می شوند و در مقطع دکتری علاوه بر آزمون دانشجویان در مصاحبه نیز شرکت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان سنجش و آموزش کشور با همکاری وزارت تحصیلات افغانستان، آزمونی را در کشور افغانستان برگزار می کند تا بتوانند مستعدترین جوانان افغانی را برای بورس انتخاب کند.

صدیقی ادامه داد: علاوه بر اعطای بورس، برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های افغانستان دوره های کوتاه مدت مطالعاتی در دانشگاه های داخل کشور پیشی بینی شده که سازکار معرفی اساتید و دانشجویان دراین جلسه بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: همچنین دراین جلسه بر پذیرش دانشجویان افغانستانی با هزینه شخصی بسیار تاکید شد و قرار است همکاران ما در کشور افغانستان زمینه لازم را برای معرفی دانشگاه های ایرانی فراهم کنند تا دانشجویان بیشتری با هزینه شخصی جذب دانشگاه‌های ایران شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه بر فراهم شدن زمینه اشتغال دانش آموختگان افغانی از ایران در کشور خودشان تاکید شد برهمین اساس لیست دانش آموختگان افغانی به همکاران افغانستانی ارائه خواهدشد.

معاون وزیر علوم تجهیز کتابخانه های دانشگاه های برتر افغانستان و انتقال تجربیات سازمان سنجش در نحوه برگزاری  آزمون های سراسری را از دیگر بندهای تفاهم نامه مابین دو کشور عنوان کرد که مقدمات اجرایی آن در این جلسه بحث شد.

صدیقی در ادامه به صدور ویزا برای دانشگاهیانی که در دو کشور مذکور تردد می کنند اشاره کرد و گفت: صدور ویزا برای دانشگاهیان دو کشور که نیازمند تردد هستند صورت می گیرد و قول مساعد در این زمینه داده شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه های مرزی ما مانند زابل، بیرجند، فردوسی مشهد، نقاط خوبی برای پذیرش دانشجویان افغانی هستند و تردد دانشجویان دراین دانشگاه ها ساده تر است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال  مهر در خصوص تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان افغانستانی در ایران، گفت: دانشجویان افغانی از طریق کنکور سراسری و بورسیه پذیرش می شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر از این دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور پذیرش شده اند و ۲  هزار نفر نیز از طریق بورسیه معرفی شده اند و طی ده سال اخیر از طریق بورسیه و کنکور ۹ هزار و ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل شده اند.


تگ ها اعطای بورس دانشجویان مستعد افغانی کنکور سراسری بورسیه کارشناسی کارشناسی ارشد،

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی