پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          09 دی 1396 - 30 December 2017


دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه ای، گزارشی از پیگیری مشکلات‌ خود توسط مسئولان ذی ربط ارائه داده و درخواست های خود را عنوان کردند.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه تجمع کننده مقابل وزارت علوم دومین بیانیه خود را منتشر کردند که بخش هایی از آن به شرح زیر است :

نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در محل وزارت علوم تجمع کرده و درخواست ملاقات با وزیر علوم را داشتند، در نهایت این تجمع با قول های مساعد مسئولان آن وزارتخانه پایان یافت و قرار شد بعد از ۱۰ روز مشکلات پیگیری و حل شود.

این دانشجویان و دانش آموختگان یادآور شدند در این مدت ۱۰ روزه با بعضی از بورسیه های حاضر در تجمع تماس گرفته شده و پیشرفت‌هایی در پرونده آنها صورت گرفته است که جای تشکر از مسئولان دارد.

تعداد بیشتری از افراد همچنان پیگیر حل مشکل خود هستند و به سازمان دانشجویان یا دانشگاه‌ها ارجاع شده‌اند و در مرحله پیگیری از سازمان دانشجویان و دانشگاه های محل جایابی هستند.

این دانشجویان و دانش آموختگان خاطرنشان کردند که با وجود اینکه خبرها حاکی از حل تدریجی مشکلات و بررسی پرونده افراد دارد و این موضوع نشان دهنده عزم وزارت علوم برای حل مشکل است اما نگرانی های عمیقی را در بدنه بورسیه ها ایجاد کرده است. 

این گروه اظهار داشتند طولانی و فرسایشی شدن موضوع را باعث از دست رفتن زمان بیشتر بورسیه‌ها می شود و برخی از این افراد در حال از دست دادن شرایط سنی هستند که در این زمینه باید تجدید نظر جدی در روال های قبلی وزارت علوم و سازمان دانشجویان صورت گیرد.

نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه از ‌واریز تمام شهریه و مقرری های پرداخت نشده به دانشگاه‌ها و افراد به عنوان چند راهکار مشخص برای مشکلات عمده پرونده‌ها اشاره کردند.

این افراد حداقل حق دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه را به رسمیت شناختن حق تحصیل رایگان آنها دانستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که دانشجویان به دلیل اختلاف دو دولت متحمل جریمه مالی شوند آیا بهای اختلافات سیاسی جناح های کشور و تفسیر متفاوت آنها از قوانین را باید مردم بدهند.

برگزاری جلسه با روسای دانشگاه ها و دانشگاه های مرتبط، جهت توجیه برای جذب بورسیه ها و پایبندی به تمام اعلام نیازهای قبلی داده شده، الزام به اختصاص درصدی از سهمیه جذب دانشگاه ها به جذب بورسیه ها، و ماموریت ویژه وزیر به یکی از مدیران وزارتخانه، جهت پیگیری و حل مشکل، از دیگر راه حل هایی بود که توسط دانشجویان بورسیه مطرح شد  .

دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه آمادگی خود را اعلام کردند در جلسه ای با وزیر علوم و مسئولان مربوطه راهکارهای حل مشکل را تبیین کنند.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی