پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          28 آذر 1400 - 19 December 2021


رییس سازمان امور دانشجویان از آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوری خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، شفیق دیوب، سفیر جمهوری سوریه در ایران و هاشم داداش پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در راستای توسعه همکاری‌های علمی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که به دنبال سفر وزیر علوم سوریه به ایران و پیگیری‌های توافق های انجام شده برگزار شد، دکتر هاشم داداش‌پور گفت: ما آمادگی داریم کمک کنیم هر چه سریعتر توافق صورت گرفته اجرایی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانیم جزییات این توافق نامه را اجرایی کنیم لازم است کارگروهی اجرایی با مشارکت نمایندگان سفارت و سازمان تشکیل شود تا با همفکری بتوانیم هر چه سریعتر به یک جمع بندی مشترک رسیده و توافق نامه را اجرایی کنیم.

داداش پور افزود: آن چیزی که برای ما روشن است تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم بوده و ما به عنوان یکی از اجزائ این دولت تلاش خواهیم کرد که این ارتباط را در حوزه دانشجویی تقویت کنیم.

معاون وزیر علوم گفت: با تاکید بر پذیرش و آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوریه ای و توافق های انجام شده شرایطی را در نظر گرفتیم که در فرایند های اجرایی به آن توجه شده است و اگر مورد توافق دو طرف باشد این امر به نتیجه برسد.

دکتر داداش پور در خصوص مشکل ورود و خروج دانشجویان بین الملل گفت: با پیگیری های انجام شده با دستگاه های مرتبط و توافق های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی به مدت تحصیل از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.

سفیر سوریه نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار گفت: امیدوارم این دیدار گام دیگری برای همکاری های علمی، فناوری و تکنولوژی میان دوکشور باشد.

وی گفت: هدف من از این ملاقات پیگیری توافق های انجام شده در سفر وزیر علوم سوریه به ایران است و از رئیس سازمان بر ای تمامی تلاش های که در این زمینه انجام دادند تشکر می کنم.

سفیر سوریه گفت: یکی از اولویت های دولت و آموزش عالی سوریه تقویت روابط علمی و فناوری و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین تقویت روابط همکاری میان دانشگاه های دو کشور است.

دکتر شفیق دیوب گفت: ما برای همکاری در تمامی زمینه ها با کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم و نیازمند این هستیم که روابط را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.

سفیر سوریه از نشست های مشترک رئیس سازمان امور دانشجویان با دانشجویان سوریه ای شاغل به تحصیل در ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالم از پیگیری و توجه شما به مشکلات دانشجویان و امیدوارم با پیگیری های شما به زودی این مشکلات حل شوند.

سفیر سوریه از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور ایران رئیسی قدردانی و گفت: قطعاً با حمایت های رهبری و رئیس جمهور شاهد پیشرفت ایران خواهیم بود.

گفتنی است؛ در این نشست، فراس الشنتا رایزن فرهنگی سفارت سوریه، دکتر سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر مسعودی سرپرست اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، دکتر رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و دکتر لباف زاده سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان حضور داشتند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی