پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          05 بهمن 1400 - 25 January 2022


برای پیدا کردن بورسیه و فاند تحصیلی برای کمک هزینه تحصیلی و پژوهشی نیاز به داشتن اطلاعات به روز از سایت های معتبر داریم . 


تعاریف کاربردی :

فاند تحصیلی چیست؟ 
فاند تحصیلی همان کمک هزینه‌ای است که در قبال انجام کار و تعهداتی خاص برای کمک به تحصیل افراد اختصاص می‌یابد. منظور از تعهدات همان همکاری در زمینه پژوهش‌های علمی و صنعتی است. البته فاند تحصیلی به دانشجویان بی‌بضاعتی که از استعداد بالایی برخوردار هستند نیز تعلق می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی چیست؟
بورسیه تحصیلی همان Scholarship است که خود نوعی فاند است. بورسیه تحصیلی کمک هزینه‌ای است که براساس شایستگی‌های متقاضی برای کمک به تحصیل وی پرداخت می‌شود. این نوع فاند دانشجو را به سخت کوشی تشویق می‌کند، زیرا ادامه بهره‌مندی از این فاند که معمولاً به صورت ترمی برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود، منوط به شرط معدل بالا است. برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی، باید به لحاظ علمی در سطح بالایی باشید. نمرات دانشگاه و آزمون‌های مختلف از قبیل GRE و GMAT و … سطح علمی شما را تعیین خواهند کرد. البته مواردی مانند داشتن سابقه‌های ورزشی یا هنری در سطوح بالا نیز می‌تواند برای بورسیه شدن به کمک شما بیاید.

ویژگی های فاند TA یا RA  :
اساتید و کمیته تعیین میکنند چه دانشجویی صلاحیت داره
شرط گرفتن فاند داشتند شرایط بالاتر از مینیمم دانشگاهه
مستقیم به حساب دانشجو ذیخته میشه بصورت ماهانه
در کنارش ممکنه از شهریه معاف شوید یا از همان پرداختی ماهانه شهریه را پرداخت کنید
فاند TA یا RA  از طرف خود دانشگاه پرداخت میشه و مبلغ قابل توجهی هست که امکان گذران زندگی دانشجویی با آن را دارید .
معمولا نمره اسپیکینگ بالا با سابقه تدریس منجر به TA میشه.
معولا سابقه کارآموزی آزمایشگاه و تحقیقات منجر به RA میشه .

TA یا  RA  :
برای TA یا RA استاد تعیین میکنه کدام باشه یا در مواردی از خود دانشجو میپرسه
از نظر حقوقی تفاوت جندانی ندارند
از ظر کاری چون دانشجو روی پایان نامه ی خودش کار می کند RA به صرفه تر هستش .
برای دانشجویان دکترا بیشتر از ارشد این دو فاند تخصیص داده میشه 

ویژگی های اسکالرشیپ :
معمولا اسکالرشیپ را بخاطر شایستگی هامون برنده می شویم
معمولا بخاطر کارهای فوق برنامه ( ورزشی علمی فرهنگی ) اهدا میشه
معمولا شرط معدل داره
از طرف موسسات غیر دولتی، نهادها ، گروه های تشکیلات فرهنگی و یا فارغ التحصیلی ارائه میشه 
مستقیم به دست دانشجو می رسه 

ویژگی های گرنت :
کمک هزینه دانشجویی بدون بازپرداخت هست
الزام شرط معدل داره
نیاز دانشجو و درآمد مالی دانشجو در نظر گرفته میشه 
معمولا از سوی سازمان های دئلتی ارائه میشه 
به دست استاد میرسه و استاد تعیین میکنه که به کدام دانشجو برسه .

دستیار آموزش یا Teaching Assistant
دستیار آموزش یا Teaching Assistant یا به طور مخفف TA نوعی کار دانشجویی است که در دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی توسط اساتید به دانشجو داده می‌شود. دانشجو در ازای انجام وظایف مشخصی که توسط استاد تعیین می‌شود، حقوق دریافت می‌کند. این وظایف چارچوب مشخصی ندارد اما معمولا در زمینه‌هایی همچون تهیه مواد لازم برای دانشجویان، آماده‌سازی برای جلسات آزمایشگاهی، سازماندهی رویدادهای مرتبط آموزشی، برگزاری جسله‌های امتحان و ارزیابی عملکرد دانشجویان است. واگذاری شغل TA قانون مشخصی ندارد و معمولا به دانشجویانی داده می‌شود که از سطح علمی بالایی برخوردارند. یکی از پیش‌نیازهای TA شدن، توانایی بالای دانشجو در بخش صحبت کردن (اسپیکینگ) مهارت‌های زبانی در زبان آموزش در دانشگاه است.

 

برخی از وظایف TA ها:
برگزاری جلسات رفع اشکال
برگزاری جلسات حل تمرین
برگزاری امتحان
تصحیح برگه‌های امتحان
کمک‌های آموزشی به دانشجویان
سازماندهی رویدادهای آموزشی
 

دستیار پژوهش یا Research Assistant
دستیار پژوهش یا Research Assistant یا به طور مخفف RA همچون دستیار آموزش (TA) نوعی کار و وظیفه‌ی دانشجویی است که در قبال انجام آن، دانشجو حقوق دریافت می‌کند. وظیفه‌ی RA کمک به استاد در کارها و پروژه‌های تحقیقاتی است. این موقعیت نیز مخصوص دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است و از ترم دوم برای این دانشجویان در دسترس است. در آمریکا RAها معمولا ۱۰ تا ۲۰ ساعت کار در هفته انجام می‌دهند و حقوق در بازه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه دریافت می‌کنند که این مبلغ بستگی مستقیمی به رشته و دانشگاه دارد. دستیار پژوهشی بیشتر برای دوره‌های دکترا وجود دارد و وظایف آن دشوار است. برای دستیار پژوهشی نیز همچون دستیار آموزشی، توانایی بالا در صحبت کردن به زبان کشور مقصد بسیار مهم است.

 

برخی از وظایف RA ها :
جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها
ثبت و مستند کردن داده‌های پژوهشی
کمک به دانشجویان مقطع کارشناسی
مرور و بررسی مقالات پژوهشی استاد خود یا دیگر اساتید
سازماندهی رویداد‌های آموزشی
مدیریت کلاس‌های آزمایشگاهی که استاد برگزار می‌کند












تگ ها بورسیه

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی