پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / ورزش دانشگاهی          12 امرداد 1392 - 03 August 2013


مشکلات کلاسهای ورزشی تابستانه از زبان یک استاد



دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، با انتقاد از نبود متولی خاص در کلاس‌های ورزشی تابستان، بر لزوم نظارت دقیق بر عملکرد این کلاس‌ها تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از محمود شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاثیر کلاس‌های ورزشی بر موفقیت و تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ورزشی را مهم توصیف کرد و افزود: مهم‌ترین موضوع در این باره نظارت دقیق و کامل بر نحوه فعالیت این قبیل کلاس‌هاست و این مساله‌ای است که متاسفانه فراموش شده است.

دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با بیان این که وجود کلاس‌هایی منطبق با مبانی درست و اصولی در کنار استفاده از مربیان کار کشته و اساتید دانشگاهی موجب استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان می‌شود،‌ خاطر نشان کرد: آموزش‌های ورزشی توام با یادگیری‌های حرکتی روانشناسی و هنجارهای اجتماعی موجب می‌شود دانش‌آموزان از این کلاس‌ها به عنوان یک پایه اصولی برای ورود موفق به اجتماع و محیط‌های ورزشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ورزشکاران ملی و مستعد به صورت اتفاقی و بر اساس استعداد ذاتی نمایان می‌شوند و نه بر اساس یک کار پایه‌ای و بر اساس استعدادیابی. باید از کلاس‌های ورزشی در فصل تابستان برای شناسایی نبوغ و ویژگی‌های بارز جسمانی و روانی ورزشکاران در جهت استعدادیابی و قهرمان پروری استفاده مطلوب شود.

شیخ بی‌اعتمادی خانواده‌ها به کلاس‌های ورزشی را مربوط به هزینه بالای این کلاس‌ها دانست و خاطر نشان کرد: ممکن است بعضی از این کلاس‌ها فقط اهداف مالی خود را دنبال کنند و در جهت اهداف مالی خود از مربیان و مدرسان با تجربه کم استفاده کنند تا پول کمتری به آنها بپردازند. مسئولان این کلاس ها نسبت به عواقب این گونه رفتارها بی‌اعتنا هستند، اما در مقابل هدف بسیاری از راه‌ا‌ندازی این کلاس‌ها اهداف معنوی آن اس و خانواده ها نیز از عملکرد آنها راضی هستند.

این متخصص رفتار حرکتی ادامه داد: اگر در یک استخر بنا بر اتفاق یک دانش‌آموز غرق شد بنا نمی‌شود که همه استخرها را ناامن بدانیم. ممکن است در جایی اتفاق اخلاقی، جسمانی و ... بیفتد، اما نباید آن را به کل تعمیم داد و این کلاس‌ها به طور کلی برای موفقیت ورزشکاران مطلوب است و لازم است در تمام طول سال از این کلاس‌ها استفاده شود.

وی با بیان این که متولی برگزاری کلاس‌های ورزشی مشخص نیست و شهرداری ، آموزش و پرورش، بخش خصوصی و ... نسبت به راه‌ا‌ندازی این کلاس‌ها اقدام می‌کنند و بر لزوم تصویب قانونی برای نظارت کامل بر فعالیت این کلاس‌ها تاکید کرد.

شیخ افزود: متاسفانه هدف عمده از برگزاری این کلاس‌ها معطوف به گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان است و لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت این کلاس‌ها در جهت پرورش استعدادها به صورت حرفه‌ای گام بردارند.

دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران انجام ورزش‌های سنگین توسط دانش‌آموزان در سنین کم را مطلوب ندانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان متناسب با سن خود به انجام ورزش‌های تربیتی مانند بازی‌های دبستانی و ورزش‌های دسته جمعی و تیمی در جهت پرورش فرهنگ کار دسته جمعی در اجتماع بپردازند.

تگ ها اخبار ورزشی دانشگاهی اوضاع ورزش در دانشگاههای کشور اوضاع ورزش دانشگاهی

پر بازدیدترین ورزش دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی