پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / ورزش دانشگاهی          18 شهریور 1392 - 09 September 2013


اجرای طرح نظام کلان یکپارچه سازی ورزش‌های دانشگاهی از مهر



رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه نظام ورزش دانشجویی کشور طرحی نو می‌طلبد، از اجرای طرح نظام کلان و یکپارچه ورزش‌های دانشگاهی از نیمه دوم سال 92 خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مهرزاد حمیدی در نشست هیات‌های ورزشی استانی دانشگاه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر المپیادهای ورزشی از اقبال و گرایش لازم برخوردار نیست، اظهارکرد: اقتضائات فرهنگی و اقتصادی و همچنین نیازهای کشور طرحی جدید را می‌طلبد.

وی افزود: امروز به لحاظ محدودیت‌های اقتصادی ورزش دانشجویی باید آن را یک مقوله واحد در نظر گرفت و طراحی کلان و یکپارچه برای آن کرد.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه ما به لحاظ مالی دوره سختی را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: بودجه ورزش دانشگاهی کشور در سال گذشته تنها 26 درصد تخصیص یافت، همچنین بودجه مصوب سال 92 نیز برای این بخش نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

به گفته حمیدی رقم بودجه ورزش‌های دانشگاهی سال 92، 100 میلیون تومان از بودجه هفت سال پیش کمتر است.

وی با بیان اینکه باید از فعالیت‌های مشترک و موازی کاری جلوگیری کنیم، اظهارکرد: باید بهره وری ما در برنامه‌ها به حداکثر برسد و در کنار آن تلاش کنیم که منابع جدیدی را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح نظام کلان و یکپارچه ورزش‌های دانشگاهی با مطالعه کشورهای دیگر تهیه شده است، گفت: این طرح اقتضائات و نیازهای جامعه را نیز در بر می‌گیرد، اما همانطور که درباره هر چیز جدیدی که اتفاق می‌افتد در ابتدا مقاومت صورت می‌گیرد، در مقابل این طرح نیز ابتدا مقاومت شد. از سوی دیگر در پایان دولت گذشته زمینه فراهم نبود و به تعطیلات دانشگاه خوردیم.

وی همچنین از افتتاح حساب بانکی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خبر داد و اظهارکرد: ما توانستیم حمایت بگیریم و امروز حساب ارزی دلاری و حساب ارزی یورویی نیز داریم و حمایتی که یونیسف از فدراسیون کرد به این حساب ریخته و همچنین هرچه که از یونیورسیاد کازان ماند به حساب فدراسیون ریختیم.

وی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم که برای هیات‌های استانی نیز حساب جداگانه باز کنیم، به نامه روسای هیات‌های استانی به دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در سمت رییس هیات ورزشی استانی فعالیت می‌کنند به میزان چهار واحد موظف تدریس یا 12 ساعت موظف تحقیق، مورد تقلیل واحد قرار می‌گیرند.

وی افزود: فکر می‌کنم روسای دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی نیز اگر پیگیری کنند، امکان این موضوع را خواهند داشت.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی همچنین با اشاره به کمک 100 میلیونی کمیته ملی المپیک به این فدراسیون،‌ درباره یونیورسیاد کازان، گفت: ما کمترین تعداد نفر را در یونیورسیاد نسبت به کلیه یونیورسیاد‌های قبلی داشتیم، اما بیشترین تعداد مدال را دریافت کردیم.

وی افزود: ما فقط در دو یونیورسیاد تایلند و کازان توانسته‌ایم 9 مدال کسب کنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: در خصوص طلبی که از AUSF داشتیم و نمی‌توانستیم از طریق بانکی آن را بگیریم در همان یونیورسیاد آن را دریافت و به حساب ارزی فدراسیون واریز کردیم.

تگ ها طرح نظام کلان یکپارچه سازی ورزش‌های دانشگاهی طرح یکپارچه سازی ورزش دانشگاهی

پر بازدیدترین ورزش دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی