پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          04 خرداد 1390 - 25 May 2011

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: کسی که کار رسانه می کند غیر از اینکه باید از حق و باطل حرف بزند نباید حرف را همینطور بپراند زیرا ما در قبال کلماتی که می نگاریم یا بر زبان می آوریم مسئولیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحیم پور ازغدی سه شنبه در آیین گشایش هفتمین جشنواره نشریات دانشجویی گفت: کسی که کار رسانه می کند ضمن اینکه حرف حق و باطل را می زند نباید همینطور حرف را بپراند زیرا ما در قبال حرفها و کلماتی که می زنیم، مسئولیم. هر کس در سطح نشریات یک اثر خوب در آورد در ازای آن در بهشت پاداش می گیرد.

وی افزود: آنها که تماشاچی نشریات شما در دانشگاه هستند با شما که در نشریات دانشگاهی می نویسید، فرق دارند. شما همیشه می نویسید اما آنها همیشه خوش زندگی می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر حرف درست را با زبان ناخوش و نادرست و حرف نادرست را با زبان خوش و درست مطرح کرد، هر دو موجب انحراف افکار عمومی می شود. پس باید به اقتضای شرایط و به تدریج و نه سیل وار مطالب در نشریات گفته شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها کار معلمان را انجام می دهند و فکر می سازند، پس اگر قلمتان زیباست اما به همان اندازه در قبال آن مسئول هستید. هر کس نشریه و رسانه ای دارد، روی دیگران تاثیر نظری و عملی می گذارد.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگر سخنان خود به تفاوت فرم و محتوا در نشریات اشاره کرد و گفت: هر کار رسانه ای دو بعد فرم و محتوا دارد. چه می گویید و چگونه می گویید بسیار مهم است.

وی در تعریف فرم گفت: اگر فقط فرم باشد مثل این می ماند که فقط یک نشریه قشنگ داریم نه چیز دیگر؛ یا مثل هدیه ای است که زیبا کادو پیچ شده اما درون آن خالی است. اگر در خدمت مفاهیم باشیم این غلط است. ما همیشه در بخش فرم ضعیف هستیم اما غرب در این بخش قوی است و از همین طریق افکار عمومی را هدایت می کند.

این استاد دانشگاه همچنین در تعریف محتوا اظهار داشت: محتوا باید در کنار فرم باشد و اگر تنها به محتوا توجه کنیم مثل این می ماند که غذای لذیذی را در ظرف کثیفی به مخاطب خود می دهیم. پس مراقب باشید محتوا را از مخاطب نگیرید و بین محتوا و فرم مغالطه ایجاد نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با وظائف برخی نشریات تاکید کرد: نشریات علمی باید خودآگاهی تاریخی به وجود آورند و بگویند صنعت چگونه در تمدن اسلامی نهاده شد. همچنین نشریات هنری باید آداب درست لباس پوشیدن را یاد دهند. نشریات فکری و تئوریک هم باید تولیدات فکری متفکران اسلامی را در قالب های مختلف در نشریات انتشار دهند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: وجود چندهزار انجمن علمی و نشریه دانشجویی با رویکردهای مختلف از جمله فرهنگ دینی اگر در مسیر درست توزیع اندیشه در سطح دانشگاهها قرار گیرند و مدیریت شوند، جنبش فرهنگی و اجتماعی اتفاق می افتد.

تگ ها فعالان نشریات دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی