پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          12 امرداد 1390 - 03 August 2011

وزارت علوم، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیروی انتظامی در جلسه عصر سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت افزایش حفاظت از نخبگان کشور تاکید کردند و قرار شد نیروی انتظامی شبکه امنیتی خود را در حفاظت از نخبگان در استان تهران گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ترور شهید داریوش رضائی نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق و قدرت دانشگاه صنعتی خواجه نصیر که روز شنبه اول مردادماه جاری به شهادت رسید، مجلسیها تصمیم گرفتند تا زوایای حفاظت و امنیت تمام دانشمندان ایرانی را بررسی کنند.

چنین به نظر می رسد موضوع رسیدگی به افزایش تدابیر امنیتی و حفاظتی دانشمندان کشور، تنها به گروه دانشمندان هسته ای کشور محدود نشده و این بار سخن از حفاظت و امنیت تمام دانشمندان کشور است.

به همین منظور، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عصر سه شنبه 11 مردادماه جلسه ای را با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگانی از وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیروی انتظامی تشکیل داد.

نورالله حیدری دستنایی - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، به بیان جزئیات جلسه کمیسیون آموزش پرداخت.

وزیر علوم: حفاظت وظیفه ما نیست

وی از تاکیدات کامران دانشجو در جلسه سخن گفت و افزود: وزیرعلوم در جلسه کمیسیون عنوان کرد "ما نقش مستقیمی در برقرای امنیت دانشمندان ایرانی نداریم و این امکان نیست تا برای همه نخبگان نیروی محافظ داشته باشیم، ضمن اینکه این کار وظیفه وزارت علوم هم نیست."

حیدری دستنایی درباره تاکیدات اعضای کمیسیون به وزیر علوم درباره حفاظت از سرمایه های علمی کشور، اظهار داشت: اعضای کمیسیون خطاب به وزیر علوم اعلام کردند که چون این وزارتخانه متولی سرمایه های علمی جامعه است باید دولت را قانع کند تا کارگروهها و کمیته های مرتبط با حفاظت و امنیت تمام دانشمندان ایرانی فعال شود و در این زمینه هوشمندی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی هم افزایش یابد که البته کامران دانشجو در این زمینه متقاعد شد.

دست سازمان انرژی اتمی در حفاظت از دانشمندان باز شد

به گفته حیدری دستنایی، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، یک تکلیف به سازمان انرژی اتمی داده شده که بر اساس آن می تواند هر اقدامی را در ارتباط با حفاظت از نخبگان کشور انجام دهد.

وی ادامه داد: هرچند دستان سازمان انرژی اتمی در جهت حفظ سرمایه های علمی کشور کاملاً باز است اما این سازمان تاکید می کند اعتبارات لازم را در اختیار ندارد که البته می تواند به منظور حفظ سرمایه انسانی، توسعه آن و همچنین رعایت نکات امنیتی، طرحهای مورد نظر خود را از طریق دولت و مجلس به تصویب برساند.

افزایش نیروهای امنیتی حفاظت از دانشمندان در وزارت اطلاعات

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه جلسه عصر سه شنبه درباره تمهیدات ویژه وزارت اطلاعات در حفاظت از نخبگان اظهار داشت: وزارت اطلاعات می بایست گروهای حفاظتی از نخبگان را افزایش دهد، آنها را نسبت به هر گونه حرکت مشکوک در جامعه حساس کند و اگر قانونی نیاز است تا در مجلس تصویب شود اعلام کند.

حیدری اضافه کرد: اگر در زمینه حفاظت از نخبگان کشور قانونی تاکنون بوده و تصویب نشده، وزارت اطلاعات اعلام کند تا مجلس تصویب کند و اگر هم قانونی اجرا نشده، بگوید تا ما از بعد نظارت در فعال کردن آن قانون اقدام کنیم.

گسترش شبکه امنیت از نخبگان در تهران

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی هم در راستای ماموریت خود، شبکه امنیت حفاظت از نخبگان کشور را توسعه می دهد و در تهران فعالیت امنیتی خود را قویتر می کند.

جمع بندی نهایی جلسه کمیسیون آموزش در حفاظت از نخبگان کشور

اعضای کمیسیون آموزش و سایر ارگانهای حاضر در این جلسه به جمع بندی نهایی رسیدند که با توجه به اینکه در زمینه حفاظت از نخبگان کشور کارگروههای مختلف در دولت فعالیت می کند، وزارت علوم هر دو ماه یک بار گزارشی از آخرین اقدامات در زمینه حمایت از دانشمندان ایرانی به کمیسیون آموزش ارائه دهد تا اگر نیاز باشد مجلس هم حمایتهای بیشتری را در این زمینه انجام دهد.

تگ ها حفاظت از نخبگان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی