پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          10 بهمن 1390 - 30 January 2012

آمار جدید جمعیت دانشجویی کشور


مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی وزارت علوم، با اعلام خبر تحصیل 4.1 میلیون دانشجو در کشور گفت: یک درصد دانشجویان کشور در مقطع دکتری تحصیل می کنند و تعداد دانشجویان در هر یک از گروه‌های علوم انسانی و مهندسی یک میلیون و 600 هزار نفر است.

سعید قدیمی در گفتگو با مهر، با ارائه آماری به تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در برخی رشته های تحصیلی دانشگاههای دولتی اشاره کرد.

وی در این گفتگو، ضمن اعلام تعداد دانشجویان رشته های زبان انگلیسی، چینی، همچنین دانشجویان رشته های علوم پایه، علوم انسانی، شیمی و ریاضی، از درصد حضور این دانشجویان میان جمعیت 4.1 میلیونی دانشجویی کشور خبر داد.



دبیر شورای عالی برنامه ‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در بخش دیگر از سخنان خود به آن دسته از جمعیت دانشجویی اشاره کرد که در رشته های علوم پایه هم اکنون در حال تحصیل هستند.

قدیمی گفت: نزدیک به 200 هزار دانشجوی علوم پایه هم اکنون در دانشگاههای دولتی کشور در حال تحصیل هستند. از این تعداد 60 هزار دانشجو در رشته های شیمی و حدود 30 هزار دانشجو در رشته ریاضی تحصیل می کنند. همچنین همین تعداد در رشته زیست شناسی مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با اعلام عدد دقیق جمعیت دانشجویی کشور، اظهار داشت: 4.1 میلیون دانشجو هم اکنون در کل آموزش عالی کشور تحصیل می کنند.

وی در ادامه عدد جمعیت دانشجویی کشور در برخی رشته ها را اعلام کرد و گفت: نزدیک به 50 درصد از دانشجویان هنر در مقطع کاردانی تحصیل می کنند در حالیکه تعداد دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته بسیار اندک و سیاست وزارت علوم این است که رشته هنر را در دو بخش کیفی و کمی توسعه دهد.

یک میلیون و 600 هزار نفر در هر یک ار زشته‌های فنی مهندسی و علوم انسانی و کمتر از 200 هزار نفر در رشته هنر تحصیل می‌کنند. در رشته‌های‌ زبان‌های خارجی نیز 90 هزار نفر در رشته زبان انگلیسی و 30 دانشجو در رشته زبان چینی تحصیل می‌کنند.



به گفته قدیمی، 45 درصد از 64 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشجوی رشته های مهندسی هستند و همین تعداد هم در علوم انسانی درس می خوانند. کمتر از 6 درصد در علوم پایه و کمتر از 6 درصد هم هنر می خوانند.

تگ ها جمعیت دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی