پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          14 فروردین 1393 - 03 April 2014




انتقاد از ارائه اطلاعات نادرست در مورد وضعیت مهاجرت نخبگان

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان از ارائه اطلاعات نادرست در مورد وضعیت مهاجرت نخبگان انتقاد کرد.


در جلسه 713 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه 16 خردادماه به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، نسرین سلطانخواه گزارشی در مورد وضعیت نخبگان در کشور ارائه کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: یکی از روزنامه‌های صبح هفته گذشته در تیتر صفحه اول خود عنوان؛ "المپیاد مهاجرت" را بکار برده است، که همین تیتر موجب ایجاد شائبه در وضعیت نخبگان در کشور شده است.

وی افزود: در گزارشی که در صفحات داخلی این روزنامه درج شده است ادعا شده که از تعداد 225 نفر دارندگان مدال در المپیادهای جهانی، 140 نفر به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که این تعداد 62 درصد از کل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این گزارش معین نکرده است که این مهاجرت به کدام بازه و مقطع زمانی اختصاص دارد، که این خود یک مغالطه است.

وی افزود: نکته بعدی این است که دارندگان مدال المپیادهای جهانی 461 نفر و دارندگان مدال المپیادهای ملی که تیم‌های شرکت کننده در المپیادهای جهانی از بین آنها انتخاب می‌شوند هم 961 نفر است و اگر این روزنامه می‌خواست، یک بررسی جامع داشته باشد باید تمام این تعداد را بررسی می‌کرد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: ایراد بعدی، منبع این اطلاعات است که به اعتراف خود این روزنامه، منبع اطلاعات صفحات اینترنتی مربوط به نخبگان است که این منبع موثقی محسوب نمی‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در همین جدولی که در این روزنامه درج شده است، از تعداد 91 نفر که اعلام شده به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، افرادی را داریم که در داخل از کشور به فعالیت علمی مشغول هستند و تعداد دیگری هم پس از تحصیل به کشور بازگشته‌اند.

سلطانخواه افزود: از بین 461 نفری که دارای مدال المپیادهای جهانی هستند، هم اکنون 225 نفر از بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند و این یعنی 56 درصد از دارندگان مدال المپیادهای جهانی در داخل کشور هستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان نیزگفت: ما گزارش کاملی از 4120 نفری که در المپیادهای جهانی تاکنون کسب مدال کرده‌اند را جمع‌آوری و وضعیت دقیق تمام آنها را نیز در بنیاد ملی نخبگان گردآوری کرده‌ایم که انشاءالله گزارش کاملی در این زمینه به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.




تگ ها مهاجرت نخبگان نخبه

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی