پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          17 امرداد 1391 - 07 August 2012



عملکرد صندوق‌های رفاه دانشجویان فقط در چارچوب مصوبات هیئت امنا

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: مجلس مصوب کرد که صندوق‌های رفاه دانشجویان مشمول مفاد بند ب ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم شوند و بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات حاکم بر دستگاه‌های دولتی تنها در چارچوب مصوبات هیئت امنا عمل کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره لایحه الحاق صندوق‌های رفاه دانشجویان به بند (ب) ماده 20 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

این لایحه در اجرای تبصره 5 ماده 4 قانون صندوق‌های رفاه دانشجویان و به منظور تقویت نقش ساختاری این صندوق متناسب با افزایش کمی دانشجویان و مراکز آموزش عالی و رفع موانع قانونی در ارائه خدمات به موقع به دانشجویان، ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی، توزیع هدفمند یارانه‌ها و حمایت مالی دانشجویان، از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود.

نمایندگان مجلس در جلسه امروز کلیات این لایحه را با 188 رای موافق، 18 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در صحن پارلمان به تصویب رساندند.

همچنین از آنجایی که با تصویب این لایحه برنامه 5 ساله پنجم توسعه اصلاح می‌شد، نیازمند دوسوم آراء نمایندگان بود.

پس از تصویب کلیات نمایندگان مجلس وارد بررسی جزئیات و ماده واحده این لایجه شدند که قربانی نماینده آستانه اشرفیه پیشنهاد حذف عبارت "سازمان امور دانشجویان کشور" از تبصره نخست ماده واحده را مطرح کرد که این پیشنهاد از سوی نمایندگان تصویب نشد و بهارستان‌نشینان با 92 رای موافق، 61 رای مخالف و 50 رای ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر به تصویب آن به این اصلاح رای ندادند.

در ادامه علی لاریجانی کل ماده واحده و تبصره آن را به رای گذاشت که این بار نیز تصویب جزئیات نیازمند دو سوم آرای نمایندگان بود اما نمایندگان مجلس با 153 رای موافق، 28 رای مخالف و 35 رای ممتنع از مجموع 244 رای ماخوذه به ماده واحده و تبصره آن رای مثبت ندادند.

علی لاریجانی هر 3 ماده واحده را به رای گذاشت که این بار نیز نمایندگان با 53 رای موافق، 93 رای مخالف و 44 رای ممتنع از مجموع 245 رای اخذ شده، به هر 3 ماده واحده رای ندادند.

بنابراین هیئت رئیسه مجبور شد اصلاحی را در ماده واحده انجام و دوباره آن را به رای نمایندگان بگذارد لذا علی لاریجانی عبارت "سازمان امور دانشجویان کشور" را از تبصره 1 ماده واحده حذف کرد و دوباره آن را به رای نمایندگان گذاشت که این بار بهارستان‌نشینان با 190 رای موافق، 13 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در صحن پارلمان به تصویب رساندند.

بنابراین در ماده واحده این لایحه مقرر شد یک تبصره به شرح زیر با عنوان تبصره 1 به بند ب ماده 20 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15 دی ماه 1389 الحاق می‌شود و شماره تبصره‌های 1 و 2 به 2 و 3 تغییر می‌یابد.

در تبصره 1 که به بند ب ماده 20 قانون برنامه اضافه می‌شود، مصوب شد صندوق‌های رفاه دانشجویان مشمول مفاد این بند شوند.

به گزارش فارس، در بند ب ماده 20 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است: دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فرهنگستان‌هایی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و سایر مراجع قانونی هستند، بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و فقط در چارچوب مصوبات و آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری تشکیلات مصوب هیئت امنا به حسب مورد به تائید وزرای علوم و بهداشت و در مورد فرهنگستان‌ها به تائید رئیس‌جمهور می‌رسند، عمل می‌کنند.

اعضای هیئت علمی ستادی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نیز مشغول حکم این بند هستند.

در تبصره 1 این بند که اکنون به تبصره 2 تغییر یافته است آمده بود هرگونه اصلاح ساختار و مقررات مالی، اداری، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و همچنین فرهنگستان‌های تخصصی فقط مشمول مفاد این بند است.

در تبصره دوم این بند که اکنون به تبصره 3 تغییر یافت، آمده است: اعتبارات اختصاص یافته از منابع عمومی دولت به این مراکز و موسسات کمک تلقی شده و بعد از پرداخت به هزینه قطعی منظور و بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیئت امنا و با مسئولیت ایشان قابل هزینه است.





تگ ها صندوق‌ رفاه دانشجویان مصوبات هیئت امنا هیئت امنا

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی