پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          15 مهر 1391 - 06 October 2012




وزارت علوم اعلام کرد :دانشجویان ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی می گیرند



پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرآنلاین:

وزارت علوم اعلام کرد :دانشجویان ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی می گیرند

آموزش - مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حل مشکل اعزام دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: مشکل کلیه دانشجویان بورسیه تا 2 هفته آینده برطرف می‌شود.اما در این بین دانشجویانی که مشکل بیشتر و البته تعداد بیشتری داشتند دانشجویان غیر بورسیه بودند .

زهرا تالانی:در این میان دانشجویان پزشکی برای حذف ارز با مشکلات بیشتری مواجه شدند و برای همین امروز دکتر محمود قاضی خوانساری رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در گفت وگو با مهر می گوید: دانشجویان ایرانی که همه ضوابط وزارت بهداشت را به همراه ویزای دانشجویی داشته باشند، می تواند معرفی نامه ارز دانشجویی دریافت کند.
وی درباره ضوابط گرفتن معرفی نامه ارز می گوید:اگر دانشجویان همه ضوابط مورد نظر وزارت بهداشت، معدل دانشگاهی مورد تایید، تحصیل در دانشگاه معتبر و ویزای دانشجویی داشته باشد می تواند از ما معرفی نامه ارزی را دریافت کند.


دانشجویان ارز می گیرند؟

هر دانشجویی برای گرفتن ارز  باید از سیستم سامانه دریافت تسهیلات ارزی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت و علوم اقدام کند و به طور معمول هم در مدت 3 هفته به کار آنها رسیدگی می شود.
با اینحال معرفی نامه برای دانشجویان کافی نیست بانک مرکزی از دادن ارز به دانشجویان خودداری می کند.در همین باره  مسلمی نائینی مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در گفت وگو با خبرآنلاین از ارسال روزی بیش از 50 ایمیل به این وزارتخانه از سوی دانشجویان خارجی می گوید و تاکید می کند کاری از دست ما بر نمی آید.برای همین فقط این ایمیل ها را برای مسوولان بانک مرکزی و دیگر نهادهای مرتبط ارسال می کنیم.

وی درعین حال از ادامه روند اعلام اسامی دانشجویان خارجی غیربورسیه برای دریافت ارز به بانک مرکزی خبر می دهد و تاکید می کند: ما همانند سابق معرفی نامه ها را تایید می کنیم و قراراست بانک ها 2درصد زیرقیمت بازار به دانشجویان ارز بدهند.
مسلمی نائینی در ین حال تعداد دانشجویان غیربورسیه متقاضی ارز دولتی را 48 هزار نفر اعلام می کند و متذکرمی شود که آمار ما 48 هزار نفر است.

وقتی از مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم می پرسیم که شما به عنوان سخنگو و نماینده دانشجویان خارجی پیشنهادی برای رفع مشکل این دانشجویان به بانک مرکزی ارائه داده اید، متذکرمی شود: این وزارتخانه موظف به اینکار نیست و بانک مرکزی هم از آنان پیشنهادی نخواسته است.

نرخ ارز دانشجویی چقدر اسـت؟
با نوسان نرخ ارز این سوال پیش می آید که نرخ ارز برای دانشجویان چقدر خواهد بود و نوسانات نرخ ارز چه تاثیری بر این موضوع می گذارد؟
در این باره رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت می گوید: نوسانات بازار ارز به این موضوع ارتباطی ندارد و ما تنها تا مرحله معرفی نامه ارزی را برعهده داریم و مواردی از قبیل اعتبار دانشگاه و ویزای دانشجویی فرد را در این زمینه کنترل می کنیم تا مطمئن شویم که دانشجو شاغل به تحصیل در خارج از کشور است.

اما مسلمی نائینی  می گوید : با اعلام بانک مرکزی، اعطای ارز دولتی به این دسته از دانشجویان متوقف شده است، ولی این دسته از دانشجویان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

دکتر مسلمی در خاتمه با بیان اینکه روز گذشته 5000 معرفی نامه ارز دانشجویی بین متقاضیان توزیع شد، گفت: کلیه دانشجویان برای دریافت ارز چه به نرخ دولتی یا غیردولتی باید معرفی نامه ارز را دریافت کنند.

بررسی وضعیت هزینه‌های ارزی دانشجویان در مجلس

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فردا یکشنبه  وضعیت هزینه های ارزی دانشجویان ایرانی خارج از کشور را بررسی می کند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات از دانشجو وزیر علوم و تحقیقات برای بررسی وضعیت ارز دانشجویی دانشجویی دعوت کرده تا به سوالات نماسیندگان پاسخ دهد.

 

 

 

تگ ها وزارت علوم دانشجویان ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی