پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          02 آذر 1391 - 22 November 2012



سهولت بازگشت دانشجویان ایرانی و اختلاف بر سر پذیرش دکتری

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، اعلام آمادگی رئیس یک دانشگاه برای حذف کنکور در برخی رشته‌ها، اختلاف بر سر پذیرش دکتری، اسامی تفحص کنندگان دانشگاه آزاد، تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی و مشکلات بودجه ای دانشگاهها از مهمترین اتفاقات حوزه آموزش عالی بود که در این هفته اعلام شد.

تخطی از یک قانون رفاهی موجب معرفی دانشجویان به خوابگاههای غیرمجاز شد

در هفته ای که گذشت، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه برخی دانشگاهها علیرغم بخشنامه صندوق رفاه دانشجویانشان را به خوابگاههای غیرمجاز معرفی کرده اند تاکید کرد که این دانشگاهها ترم آینده از خدمات صندوق رفاه محروم می شوند. کیوان مرادیان اضافه کرد: متاسفانه گزارشهایی داریم که با وجود تاکید و ابلاغ بخشنامه صندوق رفاه برخی دانشگاهها با عدم همکاری، دانشجویان خود را به خوابگاههای غیرمجاز معرفی می کنند.

اعلام آمادگی رئیس دانشگاه پیام نور برای حذف کنکور در 20درصد رشته‌های کارشناسی این دانشگاه

رئیس دانشگاه پیام نور با حضور در خبرگزاری مهر اعلام کرد این دانشگاه آمادگی دارد تا برای سال آینده، کنکور سراسری در 20 درصد رشته های این دانشگاه حذف شود. دکتر حسن زیاری در بازدید از خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد که طبق روال وزارت علوم، در مقطع کارشناسی در 20 درصد رشته ها کنکور را حذف کند.

اسامی 15 تفحص کننده دانشگاه آزاد قطعی شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسامی در این هفته اسامی 15 تفحص کننده از دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد. محمدمهدی زاهدی اضافه کرد: در این تیم 15 نفره هر پنج امضاکننده طرح تفحص از جمله علی اصغر زارعی، علیرضا زاکانی، زهره طبیب زاده، سید محمود نبویان و حمید رسایی به همراه برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی مجلس نیز حضور دارند.

اختلاف دانشگاه‌ تهران با وزارت‌علوم بر سر ظرفیت دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تشریح نحوه پر شدن ظرفیتهای خالی دکتری این دانشگاه، گفت: از آنجا که معرفی شدگان دکتری برای مصاحبه کیفیت علمی لازم را نداشتند، ظرفیتهای خالی دکتری دانشگاه تهران از طرق دیگری پر شد. دکتر مهدی قمصری اضافه کرد: حال که وزن آزمون دکتری مساوی شده پس لازم است آزمونی تخصصی تر از سال گذشته برگزار شود بدین معناکه تعداد مواد آزمونی هم باید افزایش یابد.

جلسه وزیرعلوم و معاون اول رئیس جمهور درباره بورس و تغذیه دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان از برگزاری جلسه مشترک وزیر علوم و معاون اول ریاست جمهوری خبر داد و افزود: طبق توافق وزیر علوم و معاون اول ریاست جمهوری توجه به بورس و غذای دانشجویان در اولویت اول قرار گرفت. محمود ملاباشی افزود: از سوی وزیر علوم این پیغام را برای شما دارم که درجه بندی خوابگاه ها ضرورت دارد و دریافت اجاره بهای خوابگاه ها نیز با توجه به این رتبه بندی صورت خواهد گرفت.

بازگشت دانشجویان ایرانی تسهیل شد

معاون امور دانشجویان داخل از تسهیل روند بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاههای داخل خبر داد و تاکید کرد: برای شرط معدل این دانشجویان تخفیفاتی در نظر گرفته شد. مجتبی بذرافشان افزود : تا پیش از این اگر مدرک دانشگاه هایی که دانشجویان در آن تحصیل می کردند، اعتبار داشت شرایط حضور دانشجویان را در دانشگاه های هم تراز داخل کشور فراهم می کردیم، اما در صورتیکه دانشجویان در دانشگاه های غیرمعتبر نیز تحصیل کرده باشند به آنها اجازه تحصیل در داخل کشور داده می شود.

دانشگاهها به دلیل مشکلات بودجه ای کلنگ جدید نمی‌زنند

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در این هفته اعلام کرد: به خاطر برخی مشکلات جاری کشور و همسویی با دولت، دانشگاهها کلنگ جدید به زمین نمی زنند و تنها پروژه های فعلی را به اتمام می رسانند. علی اکبر متکان اضافه کرد: به علت برخی مشکلات موجود در کشور و مشکل در تحقق بودجه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تمام دانشگاهها اعلام شد کلنگ جدید به زمین نزنند و پروژه های فعلی را به اتمام برسانند.





تگ ها سهولت بازگشت دانشجویان ایرانی اختلاف پذیرش دکتری خوابگاههای غیرمجاز تفحص کننده دانشگاه آزاد اختلاف دانشگاه‌ تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی