پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          16 بهمن 1391 - 04 February 2013





ضوابط میهمانی دانشجویان بیماریهای خاص و نحوه انتقال بر اساس چند دانشجویی


در آیین نامه تازه ابلاغ شده نقل و انتقال دانشگاه آزاد، ضوابط میهمانی بر اساس ازدواج، فـوت والدین و همسر، متـارکه و سـرپرستی خـانواده، همچنین انتقال بر اساس ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، هیأت علمی و بیماریهای خاص اعلام شده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، مهمترین بخشهای آیین نامه نقل و انتقال دانشگاه آزاد که توسط فرهاد دانشجو ابلاغ شد، به این شرح است.

شرایط میهمانی به واحدهای همطراز

میهمانی دانشجویان به واحدهای همطراز و به گروه های پایین تر جدول همطرازی بدون تغییر رشته و گرایش، در داخل یک استان و یا در استانهای متفاوت با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد و بدون نیاز به تایید شخص دیگری مجاز است.

میهمانی از یک گروه جدول همطرازی به سایر گروههای بالاتر جدول همطرازی (به استثنای استانهای تهران و البرز) با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد و تأیید دبیر هیأت امنای استان و برای استانهای متفاوت با تایید دبیر هیات امنای استانهای مبدأ و مقصد بلامانع است.

درخواست نقل و انتقال دانشجویان برون مرزی و دکتری عمومی

میهمانی دانشجویان مقطع دکتری عمومی در دوره بالینی ( به غیر از استانهای تهران و البرز) با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد و تأیید معاونت علوم پزشکی بلامانع است.

درخواست نقل و انتقال دانشجویان واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاداسلامی به واحدهای داخل کشور ( به غیر از استانهای تهران و البرز) و بالعکس (دانشگاه آزاداسلامی) پس از بررسی اولیه در معاونت بین الملل و سپس با تأیید شورای انتقال دانشجویان خارج به داخل امکانپذیر است.

ضوابط میهمانی براساس ازدواج، فـوت والدین و همسر، متـارکه و سـرپرستی از خـانواده

ازدواج

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویان دختر که پس از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی ازدواج دائم کرده اند، به شهر محل زندگی همسر یا نزدیک ترین واحد به محل زندگی که رشته در آن دایر است، در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجویان متأهل زن که قبل از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی ازدواج دائم کرده اند، به شرط اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نباشند به تبعیت از محل زندگی دائم شوهر و یا نزدیک ترین واحد به محل زندگی دائم شوهر به هر یک از گروههای جدول همطرازی (به استثنای استانهای تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجویان مرد متأهل به شرط اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نباشند در صورت موافقت واحد مبدأ و مقصد (به استثنای استانهای تهران و البرز) امکانپذیر است.

فوت والدین، همسر و متارکه

در صورت فوت پدر یا مادر دانشجوی مجرد بعد از ثبت نام دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه، دو ترم میهمانی به محل زندگی والدین در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویان مجرد که پدر و مادر خود را (هر دو) بعد از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه از دست داده اند، در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجوی متأهل زن که در حین تحصیل متارکه یا همسرش فوت کرده باشد به محل زندگی دائم والدین در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

سرپرستی

میهمانی دائم دانشجویانی که دارای حکم سرپرستی امین بر عاجز و قیم نامه از مراجع ذیصلاح (مجتمع قضایی و دادگستری) باشند به محل زندگی خانواده در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

بدیهی است تاریخ صدور حکم ارائه شده باید بعد از تاریخ ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه باشد.

ضوابط نقل و انتقال براساس چند دانشجویی

در صورتی که در یک خانواده سه دانشجوی مجرد یا بیشتر همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند، میهمان دائم یک نفر یا بیشتر از آنان به محل اشتغال به تحصیل سایر اعضا خانواده که رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجو در آن دایر باشد (به استثنای استانهای تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

در صورتی که دو دانشجوی مجرد از یک خانواده همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند میهمان دائم یکی از آنان به محل اشتغال به تحصیل عضو دیگر خانواده در صورت احراز نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد به هر یک از گروههای جدول همطرازی که رشته، گرایش و مقطع دانشجو در آن دایر باشد، (به استثنای استانهای تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

چنانچه شهر محل تحصیل سایر اعضاء خانواده فاقد رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجوی متقاضی میهمانی دائم باشد، میهمانی دائم دانشجو به واحدهای همجوار (به استثنای واحدهای استانهای تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

انتقال بر اساس ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، هیأت علمی و بیماریهای خاص

خانواده شاهد و ایثارگر

انتقال و میهمانی این قبیل دانشجویان بر اساس آیین نامه مربوطه که به تایید رئیس دانشگاه رسیده و ابلاغ شده است (به شرح پیوست) و پس از تأیید کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام پذیر است.

هیأت علمی (شاغل و بازنشسته)

انتقال یا میهمانی فرزندان و همسر اعضای هیأت علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) و پیمانی دانشگاه آزاد اسلامی با مرتبه علمی مربی و بالاتر در صورت احراز شرایط (کسب حداقل 90 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد) و دائر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی به شهر محل خدمت عضو هیأت علمی یا محل سکونت انجام پذیر است (به استثنای مقطع دکترای تخصصی).

انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) دانشگاه آزاد اسلامی با مرتبه علمی مربی و بالاتر که در دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند در صورت برقراری تفاهم نامه و بر اساس بخشنامه مورد توافق با معرفی نامه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام پذیر است.

انتقال یا میهمانی فرزندان اعضای هیأت علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) با مرتبه علمی مربی و بالاتر از دانشگاههای دولتی که در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند به استثنای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در صورت برقراری تفاهم نامه و براساس بخشنامه مورد توافق ضمن احراز شرایط (کسب حداقل 90% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در مقصد) به شهر محل خدمت عضو هیأت علمی (در صورت دائر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجو) با تایید و معرفی نامه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام پذیر است.

چنانچه دانشجوی متقاضی انتقالی طبق ضابطه هیأت علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب نکند، در این صورت مجوز دو ترم میهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط (گذراندن حداقل 12 واحد درسی در هر ترم و کسب معدل کل 14) پس از دو ترم میهمانی مجوز انتقال صادر خواهد شد؛ در غیر این صورت میهمانی دانشجو برای کسب معدل مطلوب تمدید خواهد شد.

بدیهی است در صورتی که موفق به احراز شرایط انتقال نشود، می تواند در صورت موافقت واحد مقصد به صورت میهمان دائم ادامه تحصیل دهد و  مدرک تحصیلی وی از واحد مبدأ صادر خواهد شد.

چنانچه رشته دانشجو در شهر محل اشتغال دائم به کار هیأت علمی شاغل (نه محل مأموریت) دائر نباشد انتقال یا میهمانی دانشجو به نزدیکترین واحد دانشگاهی همجوار در صورت احراز شرایط امکان پذیر است.

بیماران خاص و معلولین

میهمانی (موقت و دائم) آن دسته از دانشجویان که دارای نوعی بیماری از جمله ضایعات پیشرفته، معلولیت جسمی و یا بیماری روحی و غیره هستند و امکان ارائه خدمات درمانی مورد نیاز در شهر محل تحصیل آنان فراهم نباشد، پس از بررسی و تأیید پزشک معتمد واحد مبدأ و دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته آن شهر (به استثنای تقاضا برای ورود به استانهای تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است و چنانچه مقصد دانشجو هریک از واحدهای استانهای تهران یا البرز باشد، ضمن ارسال مدارک مثبته بیماری به همراه فرم تکمیل شده شماره 3 به معاونت دانشجویی سازمان مرکزی پس از تأیید کمیسیون پزشکی دانشگاه و تصویب در شورای موارد خاص دانشجویی، انجام پذیر است.

نحوه ثبت درخواست انتقال یا میهمانی

میهمانی یا انتقال دانشجویان بر اساس مواد این آیین نامه و از طریق خود واحدهای دانشگاهی و با رعایت دستورالعمل اجرایی ابلاغی، انجام می گیرد و درخواست باید توسط خود شخص متقاضی انجام گیرد و در صورت نیاز به رجوع سازمان مرکزی دانشگاه، باید فقط به ساختمان معاونت دانشجویی سازمان مرکزی مراجعه کنند و موضوع درخواست صرفاً در معاونت دانشجویی ثبت و پیگیری شود.

تنها راه پیگیری درخواست نیز از طریق شماره ثبت نامه متقاضی در معاونت دانشجویی است، بنابراین برای ثبت و پیگیری این منظور (درخواست میهمانی یا انتقال) از مراجعه حضوری یا ارسال نامه به دیگر معاونت ها و یا حوزه ریاست دانشگاه جداً خودداری شود.

بدیهی است دیگر معاونت ها و حوزه ریاست دانشگاه در خصوص دریافت و ثبت و پیگیری تقاضاهای انتقال و میهمانی هیچگونه مسئولیتی ندارند.

زمان اجرا و مسئول اجرا و نظارت

این آیین نامه از نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 لازم الاجر است و از زمان اجرا، تمامی آیین نامه های قبلی در این خصوص کان لم یکن تلقی می شود.










تگ ها دانشجویی دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی