پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          16 اسفند 1391 - 06 March 2013




دانشجویان پسر بیشتر دچارافت تحصیلی می شوند و  عواملی درونی افت تحصیلی


رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي اعلام کرد: افت تحصیلی بین دانشجویان پسر بیش از دانشجویان دختر دانشگاه است و چالش فرد با خود اولین عامل افت تحصیلی است.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افت تحصیلی و دلایل آن در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی گفت: افت تحصیلی یک عامل ندارد بلکه عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا افت تحصیلی رخ دهد.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم به عوامل اصلی آن اشاره کنیم چالش و درگیری های فرد با خود و مسائل شخصیش اولین عامل افت تحصیلی است.

رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي اعلام کرد: چالش فرد با مسایل روحی روانی مانند استرس، افسردگی، نا امیدی همه زمینه ساز می شود و از طرفی هم درس‌ها سخت شده و دانشجو  درس نمی خواند و دچار افت تحصیلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت، افت تحصیلی یک سری عوامل درونی دارد و یک سری عوامل بیرونی که عوامل درونی به فرد و عوامل بیرونی به سازمان و اجتماع باز می گردد.

سلیمی از عوامل درونی افت تحصیلی، به کم رویی، بی انگیزی به درس، اضطراب و از عوامل بیرونی آن به نوع استاد، نوع برخورد استاد، نوع محتوای درس، نوع دانشکده و چند مورد دیگر اشاره کرد. 

پیگیری وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروطی توسط مرکز مشاوره

وی به برنامه‌های مرکز مشاوره برای دانشجویانی که دچار افت تحصیلی شده اند، اشاره کرد و گفت: لیست دانشجویان مشروطی، دانشجویانی که بیش از دو ترم مشروط شده اند از آموزش دانشکده ها جمع آوری شده و با آنها تماس برقرار می شود و پس از بررسی وضعیت این دانشجویان به بخش‌هایی که می شود به آنها کمک کرد معرفی می شوند.

رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي در مورد اینکه افت تحصیلی بین دانشجویان دختر بیشتر است یا پسران دانشجو گفت: دانشجویان پسر بیشتر دچار افت تحصیلی می شوند.







تگ ها دانشجو افت تحصیلی دانشجویان دانشجویان پسر

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی