پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          24 فروردین 1392 - 13 April 2013






ثبت رکوردهای علمی ایران توسط مراکز بین‌المللی و پشتیبانی بنیاد ملی نخبگان از 1900 اختراع



پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ثبت رکوردهای علمی ایران توسط مراکز بین‌المللی،‌از حمایت بنیاد ملی نخبگان از 1900 اختراع خبر داد.
 
پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه فردی به نام علی رازقی تحت هیچ عنوان شامل حمایت بنیاد ملی نخبگان نمی‌شود، گفت: وی در بنیاد ملی نخبگان پرونده‌ای ندارد و از مساعدت‌های بنیاد برخوردار نیست لذا نخبه و استعداد برتر کشور محسوب نمی‌شود.

* عدم مشروعیت مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران

به گفته وی رازقی مدعی شده است که مدیرعامل یا رئیس مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران است. این در حالی است که چنین مرکزی از نظر بنیاد ملی نخبگان مشروعیت و مقبولیت ندارد و برابر بررسی‌های صورت پذیرفته نامبرده از هیچ مرکز دولتی مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره NGO بودن این مرکز نیز گفت: در صورتی که این مرکز NGO باشد باید از وزارت کشور مجوز داشته باشد. همچنین اگر قرار باشد در امور نخبگان فعالیت کند باید با بنیاد ملی نخبگان نیز هماهنگ باشد. در حالی که این مرکز نه با وزارت کشور و نه با بنیاد ملی نخبگان هماهنگ است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوآوری و شکوفایی اختراعات گفت: این نمایشگاه و جشنواره‌های بنیاد ملی نخبگان ویژه تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌هاست و هر ساله در دهه فجر برگزار می‌شود. اختراعات نامبرده در هیچ کدام از این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نبوده است لذا ادعای وی از نظر ما صحت ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعات بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ادعای ساخت ماشین زمان گفت: ماشین زمان نه در سازمان ثبت اختراعات قوه قضائیه ثبت شده است و نه در نمایشگاه‌های اختراعات و نوآوری‌های بنیاد ملی نخبگان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر فضای پرنشاط علمی و جهش علمی کشور خاطرنشان کرد: ایران در قله فعالیت‌های علمی قرار دارد و کوچکترین حرکت ناشیانه‌ای می‌تواند مستمسکی برای حمله به حقانیت کشور شود لذا طرح موضوعات علمی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رسانه‌های بیگانه و کشورهایی همچون رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌های علمی ایران مطلع هستند، چرا که شاخص‌ها و رکوردهای ایران در خارج از کشور ثبت می‌‌شود. کسب رتبه‌های بین‌المللی توسط سازمان‌ها و مراکز ارزیابی بین‌المللی صورت می‌پذیرد.

* رتبه‌های علمی ایران در دنیا

وی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در سال 2012، بیستم در جهان و دوم در منطقه بود. این رتبه در سال 2013 به مقام پانزدهم در جهان رسیده است. در نانو فناوری ایران مقام اول در منطقه را دارد. در سال 2013 ایران رتبه نهم در زمینه نانو فناوری را داشت.

کرمی ادامه داد: ایران در زیست فناوری رتبه اول در منطقه و سیزدهم در جهان را دارد. در زمینه انرژی‌های نو نیز رتبه ایران دوازدهم در جهان است. روند انتشار مقالات علمی بین‌المللی در ISI طی 2 ماه در سال 2013 اول در منطقه و پانزدهم در جهان است. در اسکوپوس در سال 2012 ایران رتبه نخست در منطقه و سیزدهم در جهان و در سال 2013 رتبه اول در منطقه و شانزدهم در جهان را داشت.

* حمایت بنیاد ملی نخبگان از 1900 اختراع

وی یکی از وظایف بنیاد نخبگان را ثبت اختراع و دیگری را ارزیابی اختراعات و ابداعات اعلام کرد و گفت: تاکنون 39 دوره جشنواره نوآوری و شکوفایی به صورت ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار شده است. 10 هزار اختراع در این نمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است اما 1900 اختراع شامل حمایت بنیاد ملی نخبگان شده است. ممکن است ادعا برای اختراع وجود داشته باشد اما این اختراع‌ها باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

* قوه قضائیه با ادعاهای کذب برخود کند

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره ادعای کذب ساخت ماشین زمان گفت: برای حفظ و صیانت از جایگاه علمی کشور و مخترعان و نوآوران باید پیگردهای قانونی درباره این ادعای کذب صورت بپذیرد، باید مراجع مسئول برخورد لازم را انجام دهند و قوه قضائیه با این موضوع برخورد کند.



تگ ها رکوردهای علمی مراکز بین‌المللی بنیاد ملی نخبگان اختراع نخبگان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی