پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          18 شهریور 1392 - 09 September 2013


کمک مالی به دانشجویانی که تمام وقت کار می‌کنند

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و علوم پایه زنجان با اشاره به عدم تخصیص کامل بودجه در چند سال گذشته برای طرح‌های عمرانی این دانشگاه، گفت: دانشگاه در چند سال گذشته با کسری بودجه به ویژه برای ساخت آزمایشگاه‌ها و مسائل عمرانی مواجه شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سول خدابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه هیات امنای دانشگاه با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند مشکلات و مسائل روزمره دانشگاه را برطرف کند، اظهارکرد: برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی بودجه زیادی نیاز داریم، از طرفی اگر بودجه تصویبی دولت به دانشگاه تخصیص داده می‌شد، دانشگاه مشکلی در زمینه تامین مخارج خود نداشت.

وی با اشاره به کار شبانه‌روزی دانشجویان در آزمایشگاه‌های این دانشگاه‌، گفت: زمانی که دانشجویی تمام زمان خود یعنی 24 ساعت از شبانه روز را برای حضور در دانشگاه و تولید علم صرف می‌کند، ما هم باید او را حمایت کنیم تا بتواند از عهده معشیت خود برآید که البته دولت بودجه‌ای برای برخی دانشجویان در نظر گرفته است، اما این اصلا کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد. از طرفی دانشگاه هم در تامین مواد مصرفی آنها با مشکل مواجه می‌شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: هر دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد، بنابراین مسائل و مشکلات هر دانشگاهی متفاوت است و ظرافت‌های خاص خود را دارد، از آنجا که در سیاست‌های کلان آموزش عالی کشور، سند چشم‌انداز، برنامه پنجم توسعه و ... اهداف به وضوح ترسیم شده‌اند، باید از دانشگاه‌ به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی حمایت بیشتری شود.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، گفت: هدف ما در دانشگاه اجرا کردن همان سیاست‌های کلان کشور است، اما دانشگاه‌ها باید برای سیاست‌های ویژه در دانشگاه نیز اختیاراتی داشته باشد. ما نباید همه مشکلات خود را روی دوش دیگران بگذاریم. من 30 سال در حوزه‌ها و دانشگاه‌های مختلف حضور داشته‌ام، بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنم تا تمام مشکلات ریز در خود دانشگاه حل شود و کمتر به وزارتخانه منتقل شود و از تمام توان اعضای هیات امنا، اعضای علمی و حتی دانشجویان برای برطرف کردن آنها بهره می‌برم، اما مسائل عمرانی نیازمند بودجه کلانی است.

وی افزود: این دانشگاه در فضایی بزرگ تاسیس شده است و قصد داریم که خوابگاه و زمین‌هایی که در مکان‌های مختلف شهر داریم را بفروشیم و اماکنی را در خود زمین دانشگاه تاسیس کنیم که قسمتی از بودجه این گونه تامین شده است، اما برای اتمام آن پروژه‌ها به حمایت نیاز داریم.

خدابخش با بیان اینکه شاید ما تنها دانشگاهی باشیم که شبانه‌روز در حال فعالیت است، گفت: برای همین باید ما را از نظر مالی حمایت کنند، ما از نظر علمی با دیگر دانشگاه‌های دنیا ارتباط داریم، چنانچه همین هفته استادی از ژاپن برای دفاع پایان نامه یکی از دانشجویان به ایران سفر کرده بود. هر یک از استادان ما در سال دو و نیم تا سه مقاله ISI دارند که در مجلات تراز اول جهان چاپ می‌شود. پس این دانشگاه در اختصاص بودجه باید در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد.

وی اظهارکرد: انتظار ما از وزیر جدید این است که دانشجویی که تمام وقت کار می‌کند و در تولید علم سهیم است، کمک مالی شود، براساس قانون، بودجه تقسیم شود و نباید از قوانین عدول کرد. بودجه را که سازمان راهبردی ریاست جمهوری یا همان سازمان برنامه و بودجه سابق تصویب کرده به پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌هایی مانند ما پرداخت شود، چرا که پروژه ما پروژه جدید نیست که شامل‌ آیین‌نامه اختصاص نیافتن بودجه شود. ما این بودجه را برای اختصاص و رشد رشته‌های میان رشته‌ای نیاز داریم که هم اکنون علم به سوی آن‌ها در حال پیشرفت است.

خدابخش همچنین درباره سرپرستی دکتر توفیقی در وزارت علوم، گفت: وی با اداره وزارت خانه و نحوه کار در آن کاملا آشناست و این یک امتیاز است. همچنین او در حوزه آموزش عالی حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: دکتر توفیقی درد و درمان را هر دو می‌داند، با اینکه چگونه می‌توان آموزش عالی را توسعه داد، آشناست و سیستم را می‌شناسد. او تجربه کافی دارد و به نحوه کار آگاه است. واقعیت این است که باید منتظر رای خانه ملت ماند و دید که چه پیش می‌آید.

تگ ها کمک مالی به دانشجویان کمک مالی به دانشجویانی که کار میکنند کمک مالی دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی