پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          02 مهر 1392 - 24 September 2013


 ایجاد زنگ گفت‌وگو‌‌ در تقویم آموزشی و چند پیشنهاد رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در آیین نمادین بازگشایی مدارس افزون بر طرح پرسش مهر، پیشنهاد کرد تا زنگ‌‌های کتابخوانی و گفت‌وگو در تقویم آموزشی گنجانده شود و زنگ انشا نیز احیا شود.



سال تحصیلی 93-92 از دیروز با به صدا درآمدن زنگ یک دبیرستان دخترانه پایتخت توسط رئیس‌جمهور رسما آغاز شد و حدود 12میلیون‌و300 هزار دانش‌آموز سرکلاس‌های درس رفتند.«اگر پدر شما رئیس‌جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی اجتماعی جامعه ایران بگستراند؟»؛ این پرسش مهر سال تحصیلی جدید است که رئیس دولت یازدهم پیش از سفر به نیویورک در آیین نمادین بازگشایی مدارس در جمع دانش‌آموزان مطرح کرد و گفت: می‌خواهم افتخار کنم که همه دانش‌آموزان مرا به‌عنوان یک پدر ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان باید بدانند که از حق آموختن و احترام و کرامت در مدرسه به‌طور مساوی برخوردارند و دانش‌آموزان از کلاس اول تا پایان دوره متوسطه باید از امنیت جسمی و روحی در مدرسه برخوردار باشند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیچ معلمی نباید به‌خود اجازه توهین به دانش‌‌آموز یا صحبت کردن با لحن و کلام درشت بدهد؛ چراکه اهانت به دانش‌آموز، اهانت به کل ملت ایران است و همه دانش‌آموزان فرزندان این مرز و بوم هستند.

رئیس شواری عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دیگر از تنبیه جسمی سخن نمی‌گویم که قطعا دیگر وجود ندارد، تأکید کرد: چنانچه دولت تدبیر و امید در هر گوشه‌ای از کشور با موردی از تنبیه جسمی دانش‌آموز روبه‌رو شود با شدت برخورد خواهد کرد. روحانی در همین حال به تکالیف و حقوق دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان هم در مدرسه تکالیفی دارند که باید نظم کلاس را رعایت کنند و به معلم خود احترام بگذارند. احترام به همکلاسی و درس خواندن از دیگر تکالیف دانش‌آموز است. دانش‌آموزان بدانند اگر از مسیر اعتدال، اخلاق و قانون فاصله گرفتند باید آثار و تبعات آن را نیز بپذیرند. رئیس‌جمهور اعتراض را حق دانش‌آموز دانست و افزود: دانش‌آموزان بدانند اگر حقشان تضییع شود، حق دارند به معلم خود اعتراض کنند، اگر جواب نگرفتند می‌توانند اعتراض خود را ابتدا به مدیر مدرسه و سپس به مسئولان منطقه منتقل کنند، زیرا معتقدم حق اعتراض، آغاز شکوفایی کرامت یک انسان است که باید از مدرسه آغاز شود و این می‌تواند جامعه را به سمت قانونمداری سوق دهد.

چند پیشنهاد رئیس‌جمهور

دیروز رئیس‌جمهور افزون بر به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و طرح پرسش مهر، چند پیشنهاد هم به مسئولان داد که در نوع خود قابل توجه است؛ اختصاص یک زنگ به کتاب و کتابخوانی، تبدیل فرهنگ شفاهی به فرهنگ کتبی و اختصاص یگ زنگ به گفت‌وگوی دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره متوسطه. روحانی ضمن پیشنهاد گنجاندن زنگ کتاب، زنگ گفت‌وگو و زنگ انشا در تقویم آموزشی مدارس گفت: از آموزش و پرورش و فرهنگیان درخواست دارم که یک زنگ را در هفته یا ‌ماه به کتابخوانی دانش‌آموزان و توضیح خلاصه آنچه دانش‌آموزان خوانده‌اند، اختصاص بدهند.رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته است، تأکید کرد:

خواندن کتاب باید از کلاس اول ابتدایی شروع شود، در کشورهای پیشرفته دانش‌آموزان ابتدایی هر هفته چند کتاب می‌خوانند و خلاصه آنها را برای همکلاسی‌های خود بازگو می‌کنند. پیشنهاد دیگر روحانی به فرهنگیان، تبدیل فرهنگ شفاهی به فرهنگ کتبی است. به گفته وی، در این مدت مردم بارها حرف‌های خود را به‌صورت شفاهی می‌زنند ولی نمی‌توانند حق و حقوق‌شان را بنویسند، به همین دلیل از فرهنگیان و آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که زنگ انشا را البته نه به‌معنای سنتی آن احیا کنند و به دانش‌آموزان اجازه دهند در انشای خود از رئیس‌جمهور انتقاد کنند و همچنین به او پیشنهادهایی ارائه دهند.

رئیس‌جمهور افزود: دانش‌آموزان نواقص و کاستی‌های رئیس‌جمهور در اداره کشور را بنویسند و آموزش و پرورش انشاها را برای ریاست‌جمهوری بفرستد تا پیوند رئیس‌جمهور با دانش‌آموزان هر چه بیشتر شود. وی همچنین پیشنهاد داد تا یک زنگ به گفت‌وگو، به‌ویژه در دوره متوسطه اختصاص یابد زیرا دانش‌آموزان باید از مدرسه گفت‌وگو با هم، نقد مودبانه و انتقاد از یکدیگر را یاد بگیرند. روحانی گفت: درخواستم آن است که با ایجاد زنگ گفت‌وگو، کرسی‌های آزاداندیشی که مورد توجه مقام معظم رهبری است نیز محقق شود بنابراین به وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می کنم که این زنگ را در ساعتی از هفته یا ‌ماه در مدارس بگنجانند و سپس این زنگ به‌عنوان ماده درسی محسوب شود و به دانش‌آموزان نمره بدهند و قطعا با این اقدام دانش‌آموزان با بحث و مباحثه و تضارب آرا آشناتر می‌شوند.

تدوین برنامه‌ زنگ گفت‌وگو و کتابخوانی

به‌دنبال پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر گنجاندن زنگ‌های کتابخوانی، گفت‌وگو و احیای زنگ انشا در برنامه درسی دانش‌آموزان، دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش به ایسنا گفت: گفت‌وگو و کتابخوانی 2موضوع مهم در سند تحول بنیادین و درس ملی است که به‌زودی برنامه‌های اجرایی آن تدوین و ابلاغ می‌شود. مهدی نوید ادهم درباره احیای زنگ انشا که یکی از درخواست‌های رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس از آموزش و پرورش بود، گفت: در سند درس ملی این قابلیت برای درس انشا طراحی شده تا اندیشه‌ورزی و خردورزی در دانش‌آموزان را تقویت کنند.

آرمیتاهم کلاس اولی شد

آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید رضایی نژاد از دانشمندان هسته‌ای هم امسال کلاس اولی شد و به مدرسه رفت. او به عمویش گفته:
عمو به من قول بده وقتی بزرگ شدم و دانشمند شدم، اون‌وقت آدم بدا اومدن شهیدم کردن، من رو ببر پیش بابام خاک کن (به نقل از کتاب شهید علم، دفتر دوم، ص 92)

تگ ها گزارشی از بازدید رئیس جمهور از مدارس گزارشی از افتتاح مدارس اخبار دانش آموزی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی