پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          30 مهر 1392 - 22 October 2013



آغاز ثبت‌نام عمره دانشجویی از یکشنبه آینده

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت‌نام عمره دانشجویی از پنجم آبان ماه خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی با اشاره به مهلت ثبت‌نام عمره دانشجویی از پنجم تا 15 آبان ماه از طریق سایت لبیک به نشانی http://www.labbayk.com، گفت: ثبت‌نام در سه گروه اساتید، دانشجویان پسر مجرد و متاهلین انجام می‌شود و قرعه‌کشی در روزهای 19 و 20 آبان ماه به صورت اینترنتی انجام و زائرین اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

وی در خصوص ظرفیت عمره دانشگاهیان، گفت: با پیگیری های ستاد عمره از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری قرار شد بعد از ایام حج سهمیه به ستاد عمره اعلام شود، اما با پیگیری‌های مستمر ستاد این سهمیه از مکه مکرمه به ستاد عمره اعلام شد و در این مرحله 15 هزار نفر از دانشجویان و 2 هزار نفر از اساتید به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

فقیهی گفت: پیشنهاد ما این است که اعزام‌ها از اوایل اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، تا مشکلی در درس دانشجویان پیش نیاید که این زمان هنوز قطعی نشده است، همچنین قیمت نهایی عمره امسال هنوز مشخص نشده است و بعد از قیمت گذاری سازمان حج به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.در تلاش هستیم که بعد از اعلام قیمت برای دانشجویان تخفیف بگیریم.

رییس ستاد عمره در خصوص ارائه تسهیلات به زائرین دانشجو، گفت: سال گذشته به 2500 نفر از 15 هزار زائر دانشجو وام تعلق گرفت و امیدواریم در سال جاری بتوانیم تسهیلات بیشتری برای زائرین دانشجو فراهم کنیم.

فقیهی در خصوص اعزام دختران به عمره، گفت: هنوز مشکل اعزام دختران مجرد به عمره حل نشده است و فقط متاهلین به عمره اعزام خواهند شد.امسال بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین قرار گرفته و 8400 متاهل و 6600 مجرد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 15 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور با همکاری بعثه و سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی اعزام شدند، اظهار کرد: ستاد عمره اقدام به برگزاری نظرسنجی در سه مقطع قبل، حین و بعد از سفر بین عمره گزاران دانشجو کرد که در سوالاتی که در نظرسنجی بعد از سفر از دانشجویان پرسیده شد 93 درصد نسبت به مدیر کاروان، 6/73 درصد نسبت به روحانی کاروان خیلی زیاد و 4/26 خیلی زیاد و 88 درصد از معاون کاروان ابراز رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه 19 سال است در دانشگاه هستم، اما هیچ فعالیت فرهنگی را مانند عمره تاثیرگذار نمی‌بینم، تصریح کرد: هفته قبل همایش بعد از سفر در بیرجند برگزار شد و جالب است که 100 درصد زائرین در این همایش حضور به هم رسانده بودند که این نشان از علاقه دانشجویان به زیارت و این سفر معنوی است.

فقیهی در خصوص برنامه‌های طول سفر، گفت: در دوره گذشته با همکاری بعثه و سازمان حج و زیارت، زیارت دوره ویژه در مدینه داشتیم و با توجه به آنکه بعضی‌ها می‌گویند برنامه‌های مدینه فشرده است، اما 79 درصد نسبت به این برنامه ابراز رضایت داشتند، همچنین بیش از 70 درصد از زائرین دانشجو در خصوص تشکیل حلقه‌های قرآنی و انس با قرآن در مدینه و مکه اعلام رضایت می‌کردند و تشکیل این حلقه‌ها را در ارتباط برقرار کردن با قرآن موثر دانسته‌اند.

فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی به زودی رونمایی می‌شود

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی زائرین دانشجو، گفت: برنامه‌های فرهنگی عمره در سه مقطع قبل، حین و بعد از سفر با ارسال بسته‌های فرهنگی برای زائرین دانشجو پیش‌بینی شده است. مجموعه "دریا به دریا" در خصوص آشنایی با سفر، کتاب "همراه تا قبله" 12 برنامه برای 12 روز سفر که توصیه می‌کنیم کتاب را در طول سفر به همراه داشته باشند و مجموعه "هفت آسمان" که بعد از سفر برای دانشجویان ارسال می‌شود، همچنین فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی به زودی رونمایی خواهد شد.

فقیهی گفت: سال گذشته مداح مستقر در مدینه منوره و مناجات خوان در مکه مکرمه داشتیم و برای پوشش خبری حضور دانشجویان در سرزمین وحی خبرنگاران در دو شهر مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه حضور داشتند.

وی افزود: ستاد عمره در حوزه رسانه اقدام به راه‌اندازی شبکه اجتماعی زمزم کرده است و هدف ما از تشکیل این شبکه، تداوم ارتباط با عمره گزاران دانشجوست.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه‌های فرهنگی بعد از سفر، گفت: به منظور تداوم ارتباط با دانشجویان و برای حفظ معنویت سفر عمره اقدامات زیادی صورت گرفته است. یکی از این برنامه‌ها اردوی زیارتی فرهنگی قم- جمکران است که 5 هفته در شهر مقدس قم به مدت یک شبانه روز میزبان عمره گزاران دانشجو بودیم، همچنین همایش از بهشت تا بهشت همزمان با عید سعید قربان 4 روز با حضور 490 دانشجوی متاهل در مشهد مقدس برگزار شد و این هفته نیز همزمان با عید سعید غدیر با حضور 450 پسر عمره گزار در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

فقیهی با اشاره به برگزاری نشست بزرگ عمره گزاران تهران با عنوان "لبیک 3" در 13 آذرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: در سال جاری در سه مقطع اعزام به عتبات داشتیم و حدود 10 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند. آخرین گروه در این دوره 12 مهرماه راهی عتبات شدند و امیدواریم در پایان سال هشتمین دوره اعزام را داشته باشیم. برای عتبات هم برنامه‌های جدید داریم و هم اکنون با توجه به قرار گرفتن در ایام تحصیل دانشجویان اعزام ها موقتا قطع شده است.


تگ ها ثبت نام عمره دانشجویی آغاز ثبت نام عمره دانشجویی آغاز ثبت نام عمره دانشجویی سال92 زمان ثبت نام عمره دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی