پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          26 دی 1392 - 16 January 2014


شرایط تقاضای تحقیق و تفحص درباره دانشجویان ستاره دار

تهران- ایرنا- جبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگانی که از رضا فرجی دانا وزیر علوم به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرده است، گفت: نمایندگان شکایت کننده خواهان دسترسی به پرونده های دانشجویان ستاره دار هستند و در صورتی که این خواسته برآورده نشود، تقاضای تحقیق و تفحص می کنند.

کوچکی نژاد، زهره طبیب زاده و سیدمحمود نبویان سه نماینده ای هستند که درباره دانشجویان ستاره دار و بازگشت آنها به تحصیل از فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرده اند.

کوچکی نژاد نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا تاکید کرد: نمایندگان شکایت کننده برای اجرای عدالت خواهان مشخص شدن دانشجویان ستاره دار و جرم آنها هستند.

وی افزود: مجلس تلاش دارد اطلاعات دقیقی از دانشجویان ستاره دار کسب کند.

وی با تاکید بر این که مجلس با هدف روشن شدن موضوع به دنبال تعامل با وزارت علوم است، اظهار داشت: آمارهای مختلفی از تعداد دانشجویان ستاره دار به نمایندگان ارایه می شود و به همین دلیل کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهد یک بار برای همیشه این موضوع را حل کند.

نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: به همین دلیل طبیب زاده به نمایندگی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزارت علوم مراجعه کرد تا به صورت تصادفی پرونده برخی از این دانشجویان را بررسی و مشخص کند آنها کدامیک از دانشجویان هستند که به تحصیل بازگشته اند و حتی آنهایی که به تحصیل بازنگشته اند چه جرمی دارند.

کوچکی نژاد با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت افزود: این که وزارت علوم برای خودش حکمی صادر کند و دانشجویان ستاره دار را به سرکلاس ببرد، بدون آن که معلوم شود حق و حقوق چه کسانی ضایع شده به اعتدال نزدیک نیست.

وی ادامه داد: طبیب زاده از مسوول حراست و گزینش وزارت علوم خواسته است که به این پرونده ها نگاهی بیاندازد اما با برخورد های تندی مواجه شد و به وی گفته شد، نمی توانیم به شما پرونده ای نشان دهیم و حق شما نیست که در این حوزه ورود کنید.

کوچکی نژاد در عین حال تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی یکی از وظایف اصلی مجلس، نظارت بر همه امور کشور است و هر جایی احساس شود حقی از فردی ضایع شده است حق ورود را دارد و به کمیسیون گزارش دهد.

وی افزود: چون از حق قانونی نمایندگان جلوگیری شده است، سه نماینده به کمیسیون اصل 90 مجلس نامه نوشتند تا مشخص شود کدام مجوز قانونی به وزیر علوم اجازه می دهد پرونده دانشجویان ستاره دار و افراد دیگر را به نماینده قانونی کمیسیون آموزش و تحقیقات ارایه ندهند.



** وجود 300 تا 400 دانشجوی ستاره دار

نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درپاسخ به این سوال که تعریف مجلس از دانشجوی ستاره دار چیست؟، گفت: ما همین سوال را از وزیر علوم داریم تا مشخص شود چه تعریفی از دانشجوی ستاره دار دارند؛ آیا اینها ضد انقلاب یا دانشجویان مشروط هستند.

کوچکی نژاد با بیان این که آمارهای مختلفی از دانشجویان ستاره دار به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه شده است، اظهار داشت: این کمیسیون می خواهد تعداد و اطلاعات دقیق این دانشجویان را از وزارت علوم بگیرد تا حداقل بداند، آنها چه کسانی هستند و کدام یک با ورود وزیر جدید، به تحصیل بازگشته اند و حتی آنهایی که بازنگشته اند، جرمشان چیست.

وی، تعداد دانشجویان ستاره دار را حدود 300 تا 400 نفر برآورد کرد و گفت: آمارهای متفاوتی در این زمینه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه شده است که حدود 40 نفر از آنها به تحصیل باز گشته اند اما مشخص نیست بقیه دانشجویان ستاره دار جرمشان چه بوده که به تحصیل بازنگشته اند و آیا در دادگاهی محاکمه شده اند؟



** ابهام در اجرای قوانین انضباطی دانشجویان

نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که چرا موضوع دانشجویان ستاره دار از مجلس هفتم تاکنون لاینحل مانده است، گفت: طولانی شدن این موضوع به این دلیل است که تاکنون در این زمینه شفاف سازی نشده است و اصرار مجلس هم بر این مساله است تا ابهامات برطرف شود.

کوچکی نژاد یادآور شد: کمیته های انضباطی در دانشگاه ها طبق آیین نامه ها، اهرم هایی را در اختیار دارند که بر اساس آن دانشجویان مشروط یا معدل کمتر از 12 یا اخراجی را تعیین می کنند.

وی افزود: اکنون بحث مجلس این است که آیا اقدام وزارت علوم با آیین نامه ها و قوانین منطبق است.

وی تاکید کرد ما کاری نداریم دانشجوی ستاره دار چه تعداد هستند بلکه حق این است که بحث دانشجویان ستاره دار برای یک بار هم که شده تمام کنیم و برای مجلس هم روشن شود کاری که وزارت علوم انجام داده آیا قانونی است و آنهایی که اخراج شده اند، قانونی بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید هیات های گزینش و کمیته های انضباطی طبق آیین نامه های موجود عمل نکرده اند، خاطرنشان کرد: این شائبه و ابهام در جامعه وجود دارد و به همین دلیل نیاز به شفاف سازی داریم.



** اصرار بر استفاده از همه ابزارهای نظارتی

کوچکی نژاد تاکید کرد اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجازه بررسی موضوع را به این کمیسیون ندهد، تقاضای تحقیق و تفحص به هیات رییسه مجلس ارایه می دهیم.

وی درباره این که برخی نمایندگان نیز در این زمینه سوالی را از وزیر علوم مطرح کرده اند، گفت: هر مطلبی جای خود را دارد و طرح سوال نیز فرآیند خود را دارد، اگر مجلس از پاسخ های وزیر علوم قانع نشد، اخطار می گیرد.

وی تصریح کرد: شکایت نمایندگان از فرجی دانا هم در کمیسیون اصل 90مجلس بررسی و گزارش در صورت تخلف به دستگاه قضایی ارجاع می شود.

این نماینده شکایت کننده از وزیر علوم در پاسخ به این که آیا با این اقدامات وقت وزیر تلف نمی شود و از رسیدگی به امور اصلی دانشگاه ها باز نمی ماند، گفت: ما نمی خواهیم وقت وزیر گرفته شود؛ وزیر به هر حال باید شفاف سازی کند و دستور این کار را بدهد زیرا حق نمایندگان است که تا آخرین لحظه پیگیر باشند.



** خواهان دسترسی به پرونده دانشجویان ستاره دار هستیم

کوچکی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان می خواهند به پرونده دانشجویان دسترسی داشته باشند؟ گفت: بله، ما این موضوع را پیگیری می کنیم و این حق قانونی نمایندگان ملت است.

وی همچنین در پاسخ به این که اگر قوانین و مقرراتی وجود داشته باشد که دسترسی نمایندگان را به پرونده های دانشجویی محدود کرده باشد، واکنش نمایندگان چه خواهد بود، اظهار داشت: چنین قانونی وجود ندارد؛ قانون می گوید نمایندگان حق تحقیق و سوال را در همه امور کشور دارند.


تگ ها دانشجویان ستاره دار تحقیق راجع به دانشجویان ستاره دار دانشجویان ستاره دار کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی