پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          24 بهمن 1392 - 13 February 2014


 وزیر علوم: تعداد دانشجویان کشور رشد 25 برابری داشته است


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور نسبت به سال 1357 دو برابر شده، اما تعداد دانشجویان رشد 25 برابری داشته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:  ایرنا، ˈرضا فرجی داناˈ شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح 13 طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آیین تقدیر از خیرین در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه افزود: امروز با وجود جمعیت 70 میلیون نفری ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو تحصیل می کنند و سال 57 با جمعیت 35 میلیون نفری، حدود 175 هزار نفر دانشجو در کشور وجود داشت.

وی بیان کرد: دانشجویان کشور هم اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف و مورد نیاز تحصیل می کنند.

فرجی دانا تصریح کرد: تعداد انتشار مقالات در دوران پیروزی انقلاب 700 مورد بوده در حالی که امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 25 هزار مقاله در مجلات معتبر کشوری و بین المللی به چاپ رسیده است و بیش از سهم خود در تولید علم جهانی گام برداشته ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این کارنامه موفق و برگ زرین نباید دلیل توقف تولید در همه حوزه های معرفتی و دانشی شود و قله های رفیع و افق های بسیاری وجود دارد که به آنها نائل خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک جوانان این مرز و بوم این مسیر را طی می کنند و مسؤولان و سران کشور باید راه را برای این جوانان هموار کنند و موانع را برطرف سازند.

فرجی دانا گفت: یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات پیش روی دانشجویان، فقر و کمبود امکانات بود که با همت خیرین و مسؤولان زیرساخت ها فراهم شده و امروز بسیاری از جوانان و علاقه مندان به علم و تحصیل موفق به ادامه تحصیل شده اند.

وی افزود: افرادی در جای جای ایران اسلامی هستند که برای جاودانگی و ماندگاری این سرزمین قدم های شایسته برداشته اند و چه شایسته است حضور خیرین در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و دانشگاهی که سال ها این فضاها می ماند و دانشجویان به خاطر بنای ماندگار او را یاد می کنند.

وی بیان کرد: نیت خیر این افراد دانشگاه و علم را به نقطه اوج رسانده و شکی نیست که دانشجویان قلل بالاتر را فتح خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تکلیف بر خود می دانیم که برای درخشش ساختمان های دانشگاهی که پایه و اساس رشد علم است با مسؤولان و خیرین در تعامل باشیم.

وی تصریح کرد: برای بنده جای بسی مباهات است در دانشگاهی که به نام حضرت ولیعصر (عج) مزین شده، حضور یابم و ادای احترام به کسانی بگذارم که بواسطه ایثار از مال و دستاوردهای دنیوی، این دانشگاه را به حدی از بلوغ و رشد رسانده اند که می تواند نیازهای منطقه رفسنجان را پاسخ دهد.

او ادامه داد: ایام دهه فجر را پشت سر گذاشتیم و این ایام یادآور ایثارگری ها، پیروزی ها و رشادت هاست.

فرجی دانا گفت: پس از پیروزی انقلاب برای حفظ این پیروزی، ملت ایران هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشور را متحمل شد.

در این آیین با اهدای لوح تقدیر به 17 نفر از خیران در ساخت و ساز دانشگاه های ولیعصر (عج)و پیام نور رفسنجان از آنان تجلیل شد.ک/2

تگ ها رشد تعداد دانشجویان کشور رشد دانشجویی رشد دانشجو درکشور میزان رشد دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی