پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          27 بهمن 1392 - 16 February 2014


برگزاری مسابقات هفت‌گانه ویژه دانشگاهیان عمره گزار

مسابقه «هفت گام حضور» ویژه دانشگاهیان عمره گزار 93 در حوزه‌های مختلف به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس «دانشگاهی» ایسنا، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هر ساله با برگزاری مجموعه مسابقاتی، جمع کثیری از دانشگاهیان عمره گزار را در بخش‌های مختلف فرهنگی - هنری فعال می‌کند. این مسابقات که در 3 بخش عمده قبل، حین و بعد از سفر طراحی شده‌اند با عنوان 7 گام حضور و با تاکید بیشتر به ایام حضور دانشجویان عمره‌گزار در مکه و مدینه برگزار می‌شود.

گام اول مسابقه خلاصه نویسی کتاب (از میقات تا عرفات) است که در بسته فرهنگی قبل سفر برای عمره‌گزاران ارسال خواهد شد. این خلاصه نویسی باید در 8 تا 12 صفحه آماده شده و برای دبیرخانه مسابقه ارسال شود.

گام دوم مسابقه حفظ 50 آیه از کتاب همگام با قرآن در سرزمین وحی است که این کتاب نیز در بسته فرهنگی قبل سفر برای عمره گزاران ارسال خواهد شد. علاقمندان می‌توانند با حفظ 50 آیه مذکور و ارائه به مدیر و روحانی کاروان خود در ایام حضور در مکه و مدینه در این مسابقه شرکت کنند.

گام سوم مسابقه کتابخوانی همراه تا قبله به صورت یک آزمون کتبی در مدینه منوره انجام خواهد شد. دانشجویان عمره گزار جهت شرکت در این مسابقه پاسخ نامه مورد نظر را از مدیر یا روحانی کاروان خود مطالبه کنند.

گام چهارم مسابقه عکاسی با عنوان «یک عکس یک پیام» در سطح حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برگزار می‌شود.

عمره گزارانی که در ایام حضور خود در مکه و مدینه تصاویری از حرمین شریفین، بقیع و اماکن مورد بازدید قرار گرفته شده با دوربین‌های معمولی و تلفن‌های همراه تهیه کرده‌اند و هم چنین عمره گزارانی که با دوربین‌های حرفه‌ای و به صورت تخصصی علاقه مند به شرکت در این مسابقه هستند، می‌توانند پنج قطعه از عکس‌های خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

لازم به ذکر است دانشجویان عمره‌گزار در صورت تمایل عکس‌های گرفته شده را می‌توانند به نماینده و یا خبرنگار ستاد در مکه و مدینه تحویل دهند.

گام پنجم مسابقه شعر و داستان؛ علاقه‌مندان و ادیبان عمره گزار می‌توانند اشعار، دل نوشته، داستان‌های کوتاه و بلند خود با موضوع حضور در سرزمین وحی را برای دبیرخانه ارسال کنند.

گام ششم سفرنامه نویسی؛ این بخش به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های مسابقه هفت‌گانه سال جاری است به این دلیل که سفرنامه می تواند برای دیگران و کسانی که به عمره مشرف نشده‌اند منشا اثر و تداعی کننده سفر باشد. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید سفرنامه خود را حداقل در 20 صفحه و با شرایط زیر به دبیرخانه ارسال کنند.

گام هفتم تولدی نو به عنوان مجموعه مسابقاتی که قبل و بعد از سفر برای عمره گزاران دانشگاهی در نظر گرفته شده است از چند بخش عمده تشکیل می‌شود.

1-فضای مجازی

آن دسته از دانشگاهیان عمره گزار علاقه‌مند به شرکت در مسابقات حوزه فضای مجازی می‌توانند با ثبت و راه اندازی و یا به روز کردن وبلاگ و یا صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی و هم چنین تهیه و انتشار محتوای مرتبط با عمره دانشگاهیان به ویژه کاروان خود و سپس ارسال آدرس وبلاگ و یا صفحات ایجاد شده به دبیرخانه در این بخش شرکت کنند.

مسابقه پیامکی آسمانی‌ترین پیامک نیز به عنوان یکی از مسابقات حین و بعد از سفر برای دانشگاهیان عمره گزار در نظر گرفته شده است.

در این مسابقه عمره گزاران می توانند سفر خود را در قالب کوتاهترین و زیباترین جمله به صورت یک پیامک به سامانه پیامکی ویژه مسابقه به شماره 3000801213 ارسال کنند. این پیامک باید بیانگر حالات حین سفر و لحظات ناب سفر عمره گزاران باشد.

2-هنرهای تجسمی

عمره گزاران علاقه‌مند به هنرهای تجسمی و شاخه‌های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط و طراحی گرافیک می‌توانند با موضوع قرار دادن حضور در سرزمین وحی آثار خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می توانند عبارت "ولایت روح حج"را به صورت ویژه موضوع آثار خود قرار دهند.

برای شرکت در مجموعه مسابقات هفت‌گانه حضور عمره گزاران باید بدانند که مهلت ارسال آثار تا پایان خردادماه سال 93 خواهد بود. همچنین مسابقات همگام با قرآن و همراه تا قبله مختص ایام حضور در مکه و مدینه است. آثار برگزیده در بخش های مختلف مسابقه به صورت مجموعه آثار منتشر خواهد شد. جهت ارسال آثار ذکر مشخصات کامل شرکت کنندگان الزامی است.

لازم به ذکر است نشانی اینترنتی دبیرخانه www.labbayk.ir@gmail.com و یا omre@labbayk.ir است و شماره تماس دفتر تهران نیز 66950747 تا 53 است.

تگ ها اخبار دانشگاه اخبار روزانه دانشگاه اخبار های دانشگاهی عمره دانشجویی شرکت در عمره دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی