پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          12 اسفند 1392 - 03 March 2014



منشور پیشنهادی حقوق دانشجو در نظام آموزشی تدوین شد




 اولین همایش توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش که در مشهد آغاز شده است، با تدوین «منشور پیشنهادی حقوق دانشجو در نظام آموزشی» به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اولین دوره این همایش که در سالن تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد آغاز به کار کرد، با تدوین منشور پیشنهادی حقوق مشارکت دانشجویی در امور آموزشی به پایان رسید.

در بخشی از این منشور بر لزوم حفظ حقوق دانشجویان در نظام آموزشی، تاکید شده که بر مبنای آن دانشجویان حق دارند اطلاعات ضروری و جامع در خصوص رشته تحصیلی خود را داشته باشند.

همچنین دانشجویان حق دارند صرف نظر از تفاوت‌های فردی، از احترام شخصی و سازمانی از طرف کلیه مستخدمین دانشگاه برخوردار باشد.

آگاهی دانشجویان از حقوق خود یکی دیگر از مواردی است که این منشور نسبت به آن تاکید داشته است؛ همچنین دانشجویان می‌توانند با توجه به رویکردهای قانونی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی خود مشارکت داشته باشند.

بر اساس منشور حقوق دانشجو در نظام آموزشی محصلین دانشگاه‌ها حق دارند از نحوه دسترسی به افراد مسوول در امور آموزشی مطلع بوده و از مسوولیت‌های خود در نظام آموزشی با رویکردهای کارآمد آگاه شوند.

علاوه بر این دانشجویان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های آموزشی که روند تحصیلی دانشجو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی مشارکت داشته باشند.

بر اساس برخی از مندرجات این منشور دانشجویان می‌توانند بازخورد فرآیندهای یادگیری و یاددهی را به طور نظام‌مند در نظام آموزشی دنبال کنند و در اداره کمیته و یا کارگروهی که پیگیر مسائل آموزشی دانشجویان است، با رعایت قوانین، شرکت کنند.

درخواست تجدید نظر در مورد عملکرد آموزشی نیز یکی دیگر از مواد مندرج در این منشور است؛ همچنین دانشجو این حق را دارد که اطلاعات تحصیلی وی در نظام آموزشی محرمانه تلقی شده و انتشار آن تابع نظامات قانونی باشد.

بر مبنای این منشور دانشجویان می‌توانند به صورت نظام‌مند نسبت به تضییع حقوق خود اعتراض نموده و پاسخی جامع و مرتبط را دریافت نمایند؛ علاوه بر این آنان حق دارند با رعایت قوانین در شوراهای آموزشی به منظور مشارکت در تصمیم‌سازی‌های آموزشی شرکت کنند.

به گزارش ایسنا؛ در بخش دیگری از این همایش کارگاه‌های آموزشی جایگاه و دستاوردهای کمیته مشورتی دانشجویی، مشارکت دانشجو در تصمیم‌سازی آموزشی، مشارکت دانشجو در فرایندهای یاددهی و یادگیری و مشارکت دانشجو در ارزشیابی آموزشی برگزار شد و دیدگاه‌ها و طرح‌های ارائه شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی