پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          05 اردیبهشت 1393 - 25 April 2014


حقوق دانشجویان را نباید خدشه‌دار کنیم


 رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه‌ها باید با نشاط دانشجویی همراه باشد، گفت: تاکید بسیاری بر ورزش دانشجویی داریم، چرا که به این وسیله می‌توانیم دانشجویانی سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشیم. ورزش یک عامل بسیار مهم در شادابی و نشاط دانشگاه‌ها است.

 مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم در مراسم معارفه مدیرکل جدید اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و تجلیل از خدمات مدیرکل سابق، اظهار کرد: در طول هشت سال گذشته توسعه خوبی در بخش تربیت بدنی وزارت علوم داشتیم و با سه بازوی اصلی این بخش یعنی اداره کل تربیت بدنی، فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و پژوهشگاه تربیت بدنی شاهد پیشرفت‌هایی در این بخش بودیم که امیدوارم تعامل میان این سه بخش در دوره جدید بیشتر و بهتر شود و هماهنگی این سه مجموعه می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه ورزش دانشگاهی داشته باشد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ورزش یک عامل بسیار مهم در شادابی و نشاط دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: بخش اعظم توسعه علمی و پیشرفت دانشگاه‌ها نیازمند حضور انسان‌های توانا و با نشاط است. بر این اساس ورزش نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند که متاسفانه این شادابی و نشاط در دوره گذشته در دانشگاه‌ها کم رنگ شد و دانشجویان و دانشگاهیان را از فضای دانشگاه دور کرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی فضای دانشگاه با نشاط نباشد دانشجو نیز نمی‌تواند عملکرد مطلوب خود را داشته باشد. من می‌خواهم المپیادها دانشجویی به شکل منظمی برگزار شود تا به این وسیله دانشجویان را به تلاش واداریم و فعالیت خوبی در زمینه ورزش‌های دانشگاهی داشته باشند و تشویق شوند خود را در المپیادهای دانشجویی نشان دهند که البته تهیه زیرساخت‌ها و امکانات در این بخش بر عهده ماست، اما پیگیری و برنامه‌ریزی باشکوه برگزاری این المپیادها نیز بر عهده مسئولان تربیت بدنی است.

وی همچنین تاکید کرد:‌ باید در عرصه های ورزشی بین‌المللی حضور موثر و خوبی داشته باشیم تا دانشجویان نیز بتوانند در این زمینه توانایی‌های خود را بروز دهند.

صدیقی با اشاره به این که امکانات مورد نیاز در اداره کل تربیت بدنی محدود است، تصریح کرد: با این اوصاف ما باید تلاش کنیم تا برنامه‌ها را به خوبی پیش ببریم. البته مجلس شورای اسلامی و دولت هم باید کمک کنند و فقط به فضای دانشگاه سیاسی نگاه نکنند. چرا که باید ورزش هم در پیکره دانشگاه‌ها به مانند خون جریان داشته باشد که این نیازمند توسعه امکانات و زیر ساخت‌ها است و حمایت مسئولان را می‌طلبد.

وی با تجلیل از خدمات دکتر کشتی دار و معرفی پورکیانی به عنوان مدیرکل اداره تربیت بدنی گفت: پورکیانی یکی از چهره‌های تربیت بدنی وزارت علوم و دانشگاه‌هاست. ایشان جزو نیروهای خودی محسوب می‌شوند البته نه به معنای سیاسی، بلکه از لحاظ ورزشی خودی هستند. او همیشه در کنار تربیت بدنی دانشگاه بوده است و این نوید را داده‌اند که تحول بیشتر و بهتری را در این بخش ایجاد کرده و از همه پتانسیل‌ها در جهت توسعه ورزش دانشگاهی استفاده کنند. ما به او نیز اطمینان دادیم و امیدوارم از تجربیات خود برای برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه بهترین استفاده را داشته باشد.

وی با بیان این که انتقال مسئولیت طبیعی است، اظهار کرد: اتفاق خاص و خارق العاده‌ای در باره این تودیع و معارفه رخ نداده است. امیدوارم با همراهی بزرگان این حوزه مانند دکتر حمیدی و دکتر قراخانلو که همیشه در همه عرصه ها به ما کمک کرده‌اند، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این حوزه باشیم.

معاون وزیر علوم با بیان این که بر اثر اقداماتی که در طول چند سال رخ داده است فضای کنونی دانشگاه‌ها از نشاط دور شده ، گفت: دیروز در اهواز بودم و در صحبتی که با دانشجویان داشتم متاسفانه متوجه شدم که یک دانشجو برای جشن فارغ‌ التحصیلی خود در دانشگاه با مشکل مواجه است که متاسفانه این مشکل در دوره گذشته به وجود آمده است. در صورتی که آنها فقط خواهان برگزاری جشن برای خداحافظی خود هستند و می‌خواهند با همکلاسی‌ها و خانواده های خود عکس بگیرند و بسیار مایه تاسف است که اجازه این کار به آنها داده نمی‌شود و این نگرانی وجود دارد که مثلا در این جشن‌ها اتفاقی رخ دهد. که این نگرانی‌ها کاملا واهی و خیالی است. نباید با این طرز تفکر دانشجو را از حقوق خود و رسیدن به کمترین خواسته‌اش محروم کرد.

وی افزود: دانشجویان هم تکلیف دارند و هم حق دارند. تکلیف آنها این است که به مسائل علمی و پژوهشی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اما از سوی دیگر حقوقی هم دارند که ما باید مواظب باشیم این حقوق را خدشه‌دار نکنیم و نگران این نباشیم که آنها حق خود را از ما مطالبه می‌کنند، بلکه باید خوشحال هم باشیم. وقتی فضای دانشگاه‌ها با نشاط نباشد، دانشجو حتی می ترسد حق خود را مطالبه کند. به عنوان مثال این که در خوابگاه‌ها دانشجویی وسایل اولیه تندرستی و ورزش کردن را نداشته باشیم بسیار مایه تاسف است.


پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی