پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          25 خرداد 1393 - 15 June 2014


دانشجو نباید سطحی‌نگر تربیت شود


 معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در جلسه شورای فرهنگی استان گفت‌:‌ به منظور دستیابی به مطالبات رهبری، شورای راهبردی فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

 امین رضا کمالیان اظهار کرد: وقتی یک دانشگاه موفق عمل کرده است که نیروی تخصصی و ماهر با روحیه اجتماعی و فرهنگی بالا و رشد اخلاقی مناسب وارد جامعه کند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان افزود: در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی باید به سلامت شخصیت افراد و تربیت دینی جوانان توجه بیشتر شود و گامهای ارزنده تری در راستای تقویت روحیه فرهنگی دانشجویان برداریم.

این مسئول با بیان اینکه یک سوم دانشجویان کشور به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد عنوان کرد: نیروهای متخصص و دانشجویی که از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل می شود باید دارای قدرت نقد خوب باشند.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر جوانان بیش از گذشته مطالبه گر و پویا هستند گفت: دانشجو نباید سطحی‌نگر آموزش ببیند، باید برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که فارغ التحصیل ما به یک نقد عاقلانه تجهیز شود.

کمالیان افزود:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه اسلامی بودن آن باید دانشجویان باید به سمت مسایل ارزشی و هویتی برده شوند و مسئولین باید در این راه گام بردارند تا انگیزه مشارکت در امور سیاسی و فرهنگی دانشجویان ارتقاء یابد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سال جدید بازدیدهای دوره ای از دفاتر فرهنگ اسلامی سیستان و بلوچستان خواهیم داشت تا بتوانیم مشکلات دفاتر فرهنگ بیش از گذشته مرتفع کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ اهم وظایف دفاتر فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ترغیب دانشجویان برای حضور در فعالیتهای فرهنگی و تهیه‌ی نشریات فرهنگی و انتشار آن در سطح دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های کشور است.

وی تأکید کرد: برای حرکت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید برنامه ریزی گسترده‌ای در جهت تعمیق ارزشهای اسلامی و انقلابی در همه سطوح دانشگاه انجام شود.

کمالیان عنوان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و گسترش زمینه ارتباط دانشجویان با صاحب نظران علمی ، فرهنگی و سیاسی در جهت گسترش نشاط معنوی، اخلاقی و تربیتی دانشجویان از دیگر برنامه‌های شورای راهبردی است.

کسب موفقیتهای بسیار در زمینه فرهنگی توسط واحد زاهدان

عیسی ابراهیم زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: در سالهای گذشته یک استراتژی فرهنگی میان مدت و بلند مدت تدوین شد با رویکردهای جدیدی که در دانشگاه مطرح است.

وی با بیان اینکه اولویت در برنامه ریزی‌ها به کارهای فرهنگی و پژوهشی داده شد تاکید کرد: کارکردهای فرهنگی مهم بوده و هست و فعالیتهای ارزنده ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در این زمینه انجام شده است.

در بخش دیگری از جلسه حجه الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امام خمینی (ره) پیرامون اهمیت مسایل فرهنگی فرمودند: راه اصلاح هر مملکتی فرهنگ آن مملکت است؛ فرهنگ مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های یک مملکت است؛ اگر فرهنگ درست شود یک مملکت اصلاح می شود

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود:‌ مقام معظم رهبری نیز همیشه اهمیت مسایل فرهنگی را مطرح کردند و فرمودند: فرهنگ ستون فقرات حیات یک ملت است؛ فرهنگ اساس جامعه است؛ همه‌ی راهها به فرهنگ ختم می‌شود؛ فرهنگ مثل هواست اگر نباشد نمی شود نفس کشید.

پورذهبی با بیان اینکه باید بدانیم ذهنیت حاکم در مسایل مختلف چیست گفت: اصولا سه نوع تلاش و کوشش داریم؛ یک تلاش و کوشش برای زندگی متعارف و یک نوع تلاش و کوشش هم برای رفاه و لذت و قدرت است که از سطح تلاش عادی بالاتر می رود . نوع دیگر تلاش و کوشش و جهاد است که در راستای اعتقادات و حاکم کردن یک مکتب خاص این کار یک کار جهادی است.

این مسئول عنوان کرد: دو نوع جهاد وجود دارد، جهاد سخت و جهاد نرم، که جهاد نرم همان جهاد کبیر است و تزکیه نفس می شود؛ کار جهادی هشت مولفه دارد که برای انجام جهاد باید این هشت مولفه مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: اولین مولفه کار جهادی رضای خداست، مولفه دوم تلاش فراوان و خستگی ناپذیر در انجام کارهاست، سومین مولفه امکانات (کسی که کار جهادی انجام می‌دهد از تمام امکانات موجود استفاده می کند)، مولفه چهارم امید و توکل به خداوند متعال و پنجمین مولفه توجه به عنصر دشمن، مولفه ششم رضایت از نتیجه کار، هفتمین مولفه کار جهادی در محدوده محاسبات مادی نمی آید و هشتمین مولفه هراس نداشتن از خبر سازی است.


پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی