پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          24 مهر 1393 - 16 October 2014


سرفصل رشته‌های علمی کاربردی 25 سال بدون تغییر 


سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به نگاه جامعه نسبت به آموزش‌های مهارتی گفت: در کشور ما گمان می‌کنند تکنیسین و کاردان بی‌سواد است در حالی که تکنیسین‌ها درآمدهای بهتری از کارشناسان و حتی اساتید دانشگاهی دارند.

مسعود شفیعی در سخنانی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی موسسات علمی کاربردی شهرداری تهران گفت: دانشگاه علمی کاربردری از دانشگاه‌های تقاضامحور است که بیش از 1050 مرکز علمی دارد و برخی از این مراکز بیش از پنج هزار دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی این است که دانشجویان یا شاغل باشند یا شغلی در انتظار آنها باشد، گفت: ماموریت این دانشگاه در دو حوزه شغل و مهارت است و تنها در رشته‌هایی فعالیت می‌کنیم که این دو حوزه توام با همدیگر وجود داشته باشد به این معنا که هم ظرفیت شغلی در جامعه وجود داشته باشد و این شغل نیازمند مهارت باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی یک بار پذیرش است، گفت: این به این معناست که به طور مثال شهرداری نیازمند 100 تاکسیران است. طی دو سال این افراد آموزش دیده و این دوره‌ها به کار خود پایان می‌دهند. به عبارت دیگر دوره‌ها ثابت نیستند و براساس نیاز تعریف می‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه متاسفانه سرفصل رشته‌های علمی کاربردی 25 سال است که تغییر نداشته است، گفت: این در حالی است که در حوزه مخابرات هر ساله تکنولوژی‌ها و علم تغییر می‌کند. برهمین اساس باید سرفصل درس‌ها نیز تغییر کند.

وی با اشاره به فلسفه کارشناسی پیوسته گفت: افرادی که مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند چندین سال باید در حرفه‌ای تجربه کسب کنند و زمانی که احساس به علم و مهارت بیشتر داشتند، در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام به تحصیل کنند اما متاسفانه این مساله در کشور ما وجود ندارد و دانشجویان قبل از اتمام دوره کاردانی به فکر دوره کارشناسی هستند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی افزود: با باز شدن راه دانشگاه آزاد، اکثر دانشجویان به آن سمت حرکت کردند در صورتی که دانش‌آموزان هنرستانی آموزش‌های علوم پایه را ندیدند و در دانشگاه دچار مشکل می‌شوند.

شفیعی با تقدیر از فعالیت‌های خوب شهرداری تهران گفت: دکتر قالیباف هرجا بوده، کارهای کارشناسی و جدیدی را آغاز کرده و امیدوارم در حوزه شهرداری نیز شاهد ارتقا و فعالیت درخشانی باشیم.

وی با اشاره به موسسه علمی کاربردی تاکسیرانی شهرداری تهران اظهار کرد: در سفری که به اتریش داشتم، با راننده تاکسی مواجه شدم که رفتار او شباهتی به راننده‌ها نداشت. با گفت‌وگو با او متوجه شدم که راننده تاکسی‌ها در اتریش درآمدشان از یک استاد دانشگاه بیشتر است. اما به راحتی وارد این شغل نمی‌شوند بلکه دوره‌ها و آموزش‌های بسیاری را در این زمینه می‌گذرانند. متاسفانه در ایران اینگونه مسائل وجود ندارد و امیدوارم با حرکتی که شهرداری تهران در ایجاد موسسه علمی کاربردی تاکسیرانی ایجاد کرده، بتوانیم شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه باشیم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به نگاه غلط جامعه به تکنیسین‌ها گفت: برخی گمان می‌کنند تکنیسین‌ها افراد بی‌سوادی هستند در حالی که یک کاردان با مهارت در کنار یک کارشناس مورد نیاز است. در حال حاضر در کشور ما تکنیسین‌ها درآمد بسیار بهتری از کارشناسان و حتی اساتید دانشگاهی دارند، اما متاسفانه زمانی که یک کارشناس به خواستگاری می‌رود، راحت‌تر از یک تکنیسین به او زن می‌دهند.

رییس موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران گفت: در طول یک سال فعالیت این موسسه تعداد مراکز علمی کاربردی شهرداری به 9 مرکز رسیده که هفت هزار دانشجوی ترمی و پودمانی را در خود جای داده است.

به گزارش ایسنا، پورموسوی با سخنرانی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی موسسات علمی کاربردی شهرداری تهران گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری در جهت نزدیک کردن حوزه‌های عملی و کار است. شهرداری تهران از سال 91 مجوز قطعی تاسیس موسسه علمی کاربردی را به دست آورد و پس از ابلاغ اساسنامه به شهرداری از سال 92 کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار شش مرکز علمی کاربردی حوزه شهرداری فعالیت می‌کردند، گفت: اکنون این موسسات به 9 مرکز رسیده است که هفت هزار دانشجوی ترمی و پودمانی در آن مشغول به تحصیل هستند و بیش از پنج هزار دانشجو در سرای محلات مشغول به تحصیل هستند.

رییس موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تلاش این موسسه طراحی رشته‌هایی است که مورد نیاز شهرداری تهران است، اظهار کرد: از زمان تاسیس و پس از شکل‌گیری هیات امنا مصوبات خوبی داشته‌ایم و مراکز جدیدی تاسیس شده است تا رشته‌هایی متناسب با نیاز شهرداری ایجاد کنیم و در دوره‌های پودمانی دوره‌های ضمن خدمت برای کارمندان شهرداری برگزار کنیم.

پورموسوی با اشاره به موسسه علمی کاربردی آموزش شهروندی گفت: این یکی از حساس‌ترین مراکز ماست که هم با شهروندان و هم با کارکنان در ارتباط است و در بیش از 370 سرای محله مشغول به فعالیت است.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی حمل و نقل ترافیک و مرکز علمی کاربردی تاکسیرانی از مراکز تازه تاسیسی است که فعالیت‌های چشمگیری انجام خواهد داد.

رییس موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا از رشته‌های ترمی به سمت رشته‌های پودمانی حرکت کنیم، افزود: در حال حاضر 64 رشته ترمی و 33 رشته پودمانی در موسسات علمی کاربردی شهرداری وجود دارد که 3876 نفر در مقطع کاردانی و 3287 در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و 427 مدرس و هیات علمی در این مراکز مشغول به تحصیل می‌باشند.

پورموسوی در پایان افزود: اگر شهرداری بخواهد از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی حرکت کند، باید از مسیر آموزش بگذرد که امروز با تدبیر دکتر قالیباف در حال طی کردن این مسیر هستیم.



تگ ها دانشگاه علمي كاربردي شهرداري تهران دانشگاه جامع علمي كاربردي

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی