پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          18 مهر 1396 - 10 October 2017


راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه در دانشگاه های مراکز استانی خبر داد و گفت: روسای ۳۱ دانشگاه مراکز استانی به عنوان رئیس این شبکه منصوب شده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، حسین میرزایی در نشست خبری که در معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد رویکرد اصلی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را در دوره جدید تشریح کرد و گفت: کارهایی که در این دوره انجام می شود امتداد کارهای گذشته است اما در برخی حوزه ها تاکید بیشتری شده است. در این دوره تاکید بر فرهنگ دانشگاهی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه دو رکن اصلی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و بر فرهنگ دانشگاهی تاکید ویژه ای خواهد شد.

وی با اشاره به منشور حقوق دانشجویی گفت: این منشور به دانشگاه ها ابلاغ شده است و ما صرفا فقط منشور حقوق دانشجویی نخواهیم داشت بلکه منشور حقوق اساتید و سایر قسمت هایی که در حوزه آموزش عالی فعالیت دارند نیز تدوین خواهد شد. اساتید و دانشجویان حق دارند که از حقوق و وظایف خود اطلاع داشته باشند. ما باید حقوق اساتید و دانشجویان را رعایت کنیم و به این حقوق توجه ویژه داشته باشیم.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت اجتماعی دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه نمی تواند از مسئولیت اجتماعی خود پرهیز کند. در این دوره بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها توجه خواهد شد چرا که بخشی از کارآمدی دانشگاه زمانی صورت می گیرد که مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در واقع شبکه ملی جامعه و دانشگاه جایگزین اتاق فکر شده است، در این زمینه تفاهم نامه ای بین وزارت علوم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کشور و مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری منعقد شده است و روسای ۳۱ دانشگاه مراکز استانی به عنوان رئیس شبکه ملی جامعه و دانشگاه منصوب شده و احکام آنها صادر شده است.

میرزایی ادامه داد: کارگروه شبکه ملی جامعه و دانشگاه که تشکیل می شود، استاندار و رئیس برنامه و بودجه استان دو رکن اصلی تشکیل این شبکه هستند و دبیر این شبکه یکی از نخبگان استان است و البته الزامی نیست که وی حتما دانشگاهی باشد چرا که این شبکه دغدغه ای فراتر از دانشگاه دارد و به بیرون از دانشگاه نیز توجه دارد. ما موظف به این هستیم که بین جامعه و دانشگاه ارتباط تنگاتنگی برقرار کنیم.

وی درباره کرسی های آزاداندیشی گفت: کلاس دانشگاه جای آزاداندیشی است. تاکید دولت یازدهم این بود که دانشگاه را به محل امنی تبدیل کند و گفتگو در آن مبنا باشد. اگر بخواهیم فقط روی فعالیت کرسی ها متمرکز شویم اتفاق خاصی نیفتاده است و لزوما معنای آزاد اندیشی آوردن دو نفر از بیرون برای سخن گفتن نیست و چیزی به دانشگاه اضافه نمی کند، خود دانشگاه محل آزاد اندیشی و محل ارسال هنجار به جامعه است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره فعالیت تشکل های دانشجویی در این دوره گفت: ۲۱۱ تشکل اسلامی دانشجویی کشور با طیف های مختلف تشکیل شده است و طی چهار سال گذشته سه اتحادیه دانشجویی درخواست مجوز کرده اند که با یک اتحادیه موافقت شد.

میرزایی درباره فعالیت اتحادیه دانشجویی تادا گفت: حرف جدیدی در این زمینه ندارم بزنم. ورود جدیدی در این خصوص نداشته ایم و در حال حاضر بیش از ۲۰ دانشگاه دفاتر تادا را تشکیل داده اند.

وی در مورد فعالیت دانشگاه ها در زمینه اجرای موسیقی نیز گفت: فعالیت موسیقیایی در دانشگاه ها وجود دارد ولی ضمن برنامه و حین برنامه در دستور کار است نه به عنوان امری مستقل و تمام و کمال.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره اینکه آیا برنامه ای برای دوره جدید برای جلوگیری از دخالت نیروهای بیرونی در داخل دانشگاه خواهید داشت، گفت: ما باید مدیریت دانشگاه را خودمان انجام دهیم تا نیازی به ورود نهادهای بیرونی نباشد. حتی اگر وزارت اطلاعات در زمینه ای سندی داشته باشد باید آن را به کمیته انضباطی دانشگاه ارائه دهد و در کمیته انضباطی به آن رسیدگی شود. برنامه ما حمایت از دانشجو و دانشگاهیان است و نباید پای نهادهای بیرونی به دانشگاه باز شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی