پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          23 آذر 1389 - 14 December 2010

واکنش متفاوت به یک مطالبه مشترک دانشجویی در تهران و لندن+ عکس چاپ ارسال به رفقا
۲۳ آذر ۱۳۸۹
برخورد خشونت‌آمیز پلیس انگلستان در برابر دانشجویان معترض به افزایش شهریه دانشگاه‌های این کشور بر اثر بحران اقتصادی، کارشناسان رسانه را متوجه نحوه برخورد پلیس ایران با دانشجویان معترض به طرح پذیرش دانشجوی پولی در مجلس کرده است.

شبکه ایران: در چند روز گذشته، لندن پایتخت انگلیس شاهد زد و خورد پلیس انگلیس با ده‌ها هزار دانشجوی این کشور بود که در اعتراض به افزایش شهریه در برابر پارلمان این کشور تجمع کرده بودند.

تجمع دانشجویان انگلیسی همزمان با آغاز به کار پارلمان انگلیس برای تصویب قانون افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های این کشور صورت گرفت که لایحه افزایش سه‌برابری شهریه دانشگاه‌ها را به رای گذاشته بودند و نهایتا با 323 رای موافق در برابر 302 رای مخالف به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه، شهریه سالانه دانشگاه‌های انگلیس از 3290 پوند در سال به 9 هزار پوند افزایش خواهد یافت.‌ ‌تصویب این لایحه چندان به مذاقق دانشجویان انگلیسی خوش نیامد و این اقدام در حالی صورت گرفت که دانشجویان انگلیسی در بیرون از محل پارلمان سرکوب شدیدی را از سوی پلیس شاهد بودند که سوار بر اسب‌های چشم بسته به میان آنان می تاختند و در حالیکه اسکاتلند یارد از دستگیری تنها چند تن گزارش می‌داد.

تصاویر ثبت شده توسط شبکه‌های خبری از برخورد شدید و زخمی شدن صدها نفر از این دانشجویان خبر می‌دهد.

خشونت گسترده علیه دانشجویان توسط پلیس انگلیس










در همین حال مقایسه تجمع چندی پیش دانشجویان در ایران در اعتراض به طرح پولی شدن دانشگاه‌ها بیانگر تفاوت در نحوه برخورد با این اعتراضات در دو کشور است.

چندی پیش دانشجویان در تهران در اعتراض به طرح پولی شدن دانشگاه‌ها تجمعی را در برابر مجلس شورای اسلامی برگزار کردند که به آرامی هر چه تمامتر برگزار شد و نیروهای انتظامی هیچ واکنشی نسبت به دانشجویان صورت ندادند.

حتی برخی از نمایندگان نیز به استقبال این تجمع دانشجویان آمدند و همراهی خود را با آنان اعلام کردند.


اعتراضات دانشجویی در ایران در کمال آرامش و بدون دخالت نیروی انتظامی و پلیس برگزار می‌شود














همچنین شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نیز که در اغتشاشات فتنه سال 88 با بزرگنمایی و تهییج مخاطبان سعی در ادامه اغتشاشات داشت، در چند روز گذشته با نشان دادن آثار خرابی‌ها در شهر لندن و در هنگام برگزاری این تجمعات سعی در توجیه اقدام پلیس این کشور در برخورد با معترضین را داشته است.

تلویزیون دولتی انگلیس با پخش تصاویری از باجه‌های تلفن عمومی، شیشه‌های شکسته در معابر و دیگر اشیاء سوخته شده توسط معترضان، برخورد پلیس انگلیس را تنها در جهت آرام کردن معترضان توصیف کرد!

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی