پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آزمون          10 دی 1397 - 31 December 2018


جزئیات سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۹۸ به صورت متمرکز در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

ثبت نام آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۹۸ اسفند ماه ۹۷ به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می شود. آزمون در تیر ماه سال ۹۸ برگزار می شود.

شرایط عمومی شرکت داوطلبان در آزمون:

دانشجویان سال آخر دکتری عمومی دندانپزشکی:

الف- داوطلبان متأهل فقط یک بار با استفاده از قانون تسهیلات ازدواج جوانان ایرانی (یا در دوره دانشجویی و یا حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی) می توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، در آزمون دستیاری شرکت کنند.

ب- داوطلبان واجد شرایط آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت مصوب ۲۱ دی ۸۹ فقط یک بار (یا در دوره دانشجویی یا حداکثر ۲ سال بعد از فارغ التحصیلی - در خصوص داوطلبان ذکور، این مدت تابع قوانین سازمان نظام وظیفه است) با استفاده از این آئین نامه می توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، در آزمون دستیاری شرکت کنند.

ج- دانشجویان سال آخر (متأهل یا استعداد درخشان) در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۸ خواهند بود.

د- دانشجویان سال آخر که فاقد شرایط بندهای الف و ب باشند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

در خصوص فارغ التحصیلان دکتری عمومی دندانپزشکی:

الف- فارغ التحصیلان معاف از طرح نیروی انسانی که از نظر انجام خدمت نظام وظیفه مانعی ندارند، با ارائه مدارک مربوطه مجاز به شرکت در آزمون هستند.

ب- فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) با رعایت کلیه شرایط زیر اجازه دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند:

- خدمات مشمول موضوع قانون، حداکثر سه ماه پس از فراغت از تحصیل شروع شده باشد.

- خدمات مشمول موضوع قانون، در مناطق با ضریب محرومیت چهار پنجم یا محروم تر انجام شود.

- در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

- در صورت عدم قبولی به شرطی می توانند در آزمون بعدی شرکت کنند که شرایط فوق الذکر را تا آزمون بعدی رعایت کنند.

ج- فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) در صورت عدم رعایت بند «ب»، صرفاً در صورت پایان طرح نیروی انسانی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

د- فارغ التحصیلان ذکور مشمول خدمت نظام وظیفه، در صورت پایان خدمت سربازی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود، مشروط بر اینکه طرح نیروی انسانی ایشان نیز تا تاریخ مورد اشاره به پایان رسیده یا از انجام آن معاف باشند.

هـ - فارغ التحصیلان ذکور معاف از خدمت نظام وظیفه، در خصوص طرح نیروی انسانی، مشمول یکی از بندهای «الف»، «ب» یا «ج» خواهند بود که باید مدارک مربوطه را در موعد مقرر ارائه کنند.

و- تمام فارغ التحصیلانی که از سهمیه استانی در دوره دندانپزشکی عمومی استفاده کرده اند و طرح نیروی انسانی را به پایان رسانده یا معاف از طرح شده اند، ملزم به ارائه گواهی «اشتغال در حال حاضر» در استان محل تعهد خود (از دانشگاه محل خدمت) هستند.

این گروه پس از فراغت از تحصیل (با مدرک تخصصی)، ملزم به انجام تعهدات استانی خود در استان مربوطه خواهند بود و حتی اگر با سهمیه آزاد در رشته/محل های شهریه پرداز قبول شوند، تعهدات استانی به قوت خود باقی است.

توجه ۱: کلیه داوطلبان بومی که تمایل به استفاده از پذیرش سهمیه بومی (تعهد خاص) را دارند، موظف به تکمیل فرم مربوط به بومی بودن در دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد تعهد هستند. (جزئیات آن در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.)

توجه ۲: کلیه استفاده کنندگان از سهمیه ها (پذیرش بومی، رزمنده و ...) باید مدارک مربوط به سهمیه و نوع پذیرش را قبل از ثبت نام آماده کنند تا در زمان مقرر قادر به ارائه مدارک یاد شده باشند. (جزئیات آن دراطلاعیه های بعدی اعلام می شود.)

نمره دهی آزمون:

بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد بودجه بندی سؤالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، ضرایب دروس و نیز تراز نمرات آزمون، موارد زیر در آزمون سال ۹۸ رعایت خواهد شد:

الف) مجموع ۲۵۰ سؤال به این شرح طرح می شود: ۳۰ سؤال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سؤال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی.

ضرایب دروس در هر رشته انتخابی بر مبنای جدول منتشر شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. در استخراج نتایج از روش تراز نمرات استفاده خواهد شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین آزمون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی