پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آزمون          02 تیر 1400 - 23 June 2021


معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر قطعی بودن برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران تخصصی پزشکی جزئیات طرح حمایتی ویژه داوطلبان آزمون ارتقاء را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اعلام اینکه علیرغم تلاش گروهی از دستیاران جهت لغو آزمون ارتقای دستیاری تخصصی، برگزاری این آزمون را در راستای استیفای حقوق صنفی ایشان و منطبق بر آئین نامه های مصوب می داند، یادآور شده است با توجه به نگاه حمایتی برای حل مشکل دستیاران، این آزمون متناسب با شرایط فعلی قطعاً برگزار خواهد شد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی نامه هایی جداگانه به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد: برای کاهش استرس های دستیاران که به خصوص در بعضی رشته ها از همه گیری کرونا آسیب دیده اند، رایزنی های فراوانی در ماه های گذشته با بوردهای تخصصی، دانشگاه های علوم پزشکی و نمایندگان دستیاران به شکل مشارکت جویانه انجام داده و با هدف کمک حداکثری به ایشان تصمیماتی گرفته شد تا ضمن حفظ کیفیت و رعایت استانداردها، شرایط خاص دوران کرونا نیز مد نظر باشد.

در این راستا تدابیر اصلی اخذ شده عبارت هستند از:

۱. سهم نمرات درون بخشی قابل ملاحظه در نظر گرفته شده و شرایط خاصی اتخاذ شده تا امکان کسب حداقل نمره قبولی در امتحانات درون بخشی افزایش یابد.

۲. در طراحی و تصحیح و اعلام نتایج تاکید شده است امور به گونه ای تدبیر شود که درصد قبولی در امتحان قطعاً از درصد قبولی در سال هایی که کرونا وجود نداشته کمتر نباشد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرده است: عدم شرکت دستیاران در این امتحان عوارض سنگینی به خصوص برای ایشان به دنبال خواهد داشت. همه دستیاران سال گذشته به صورت مشروط ارتقا یافته اند و شرکت در امتحان سال جاری برای دو ارتقا هم زمان است و لذا اهمیت آن بسیار بیشتر از یک امتحان ارتقا عادی در سال های قبل است.

در این بین البته دستیارانی نیز وجود دارند که به دلیل اشکالات آموزشی گذشته، امسال مجبور هستند سه ارتقا هم زمان را طی کنند و عدم شرکت ایشان بر اساس قوانین و آیین نامه های مصوب یعنی طولانی شدن دوره دستیاری به مدت یکسال.

اهمیت جداشدن امتحان گواهینامه و دانشنامه در سال جاری

نکته مهم دیگر جدا شدن امتحان گواهینامه و دانشنامه در سال جاری است.

یعنی امتحان ارتقا دستیاران سال آخر به منزله امتحان گواهینامه ایشان محسوب می شود. لذا این دسته از دستیاران به سرعت تا پایان تیر ماه می توانند وضعیت آینده خود را تعیین و با هماهنگی معاونت درمان و با آرامش طی دو ماه آینده جایابی و در ابتدای مهرماه در محل های تعیین شده تعهدات قانونی خود را شروع کنند.

اما در صورت حذف این امتحان مجبور هستند تا شهریور ماه و امتحان بورد معطل بمانند و در یک امتحان با درجه سختی بیشتر شرکت و قطعاً بدین شکل نمی توانند از ابتدای مهر ماه طرح و تعهدات خود را به سادگی آغاز کنند.

بر اساس آیین نامه های مصوب برگزاری این امتحان الزامی است و برای عدم برگزاری نیاز به مصوبات جدید قانونی دارد که فراهم آوردن این مصوبات زمان بر است.

اگرچه این مورد دلیلی برای رد درخواست دستیاران نیست ولی به هر شکل معاونت آموزشی وزارت بهداشت موظف است تمامی اقدامات خود را برای پیشگیری از مشکلات قانونی مبتنی بر قوانین و آیین نامه های مصوب تنظیم کند و با توجه به توضیحاتی که بسیار فشرده آورده شد اخذ مجوزهای جدید آسان نیست.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت ضمن ارسال نامه ای برای روسای دانشگاه ها، توضیحات و مستندات لازم را به حوزه کمیسیون آموزش و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سایر مسئولین مربوطه نیز ارسال کرده و عوارض تعویق امتحان ارتقاء برای دستیاران و نظام سلامت به ایشان توضیح داده و تصریح کرده است که در صورت لغو آزمون سال جاری، دستیاران با وضعیت تحصیلی متوسط و ضعیف در سال آینده با مشکل مواجه خواهند شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین آزمون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی