پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آزمون          25 امرداد 1400 - 16 August 2021


با وجود استمرار اعتراضات دانشجویان نسبت به برگزاری امتحان جامع دکتری اما دانشگاه آزاد می گوید این آزمون حضوری برگزار می شود و تنها زمان برگزاری آن برای چندمین بار به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، در حالی اعتراض دانشجویان دکتری آزاد به برگزاری حضوری امتحان جامع از هفته ها قبل تاکنون همچنان ادامه دارد که دانشگاه آزاد همچنان برای برگزاری این آزمون در شرایط بحرانی کنونی و با وجود آمار بالای مبتلایان و فوتی های کرونایی، مصر است.

آمار هولناک کرونایی و پافشاری دانشگاه آزاد برای برگزاری یک آزمون!

امتحان جامع دکتری در حالی قرار است به صورت حضوری در واحدهای دانشگاه آزاد برگزار شود که آمار فوتی های ناشی از کرونا همچنان بالای ۵۰۰ نفر را نشان می دهد و ابتلا در مرز میان ۳۹ و ۴۰ هزار نفر قرار دارد! آماری هولناک که به گفته مسولان کرونایی در کشور دست کم ۲ تا ۴ هفته آینده نیز روند شیوع همچنان افزایشی است. از سوی دیگر پایتخت نیز روزهای تلخی را تجربه می کند که در سالهای اخیر بی سابقه بوده است؛ جمعه ۲۲ مردادماه عجیب ترین و تلخ ترین روز بهشت زهرای تهران بود به طوری که رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. فوتی های کرونا در روز جمعه در تهران ۲۱۶ نفر بود که در طول حیات بهشت زهرا بی سابقه بوده است.

اعتراض دانشجویان دکتری در فضای مجازی/هشتگ کرونا جان می گیرد

بسیاری از دانشجویان با توجه به پیک پنجم کرونا همچنان خواستار لغو آزمون جامع دکتری و جایگزینی معدل با آن هستند؛ در همین راستا داوطلبان با راه اندازی پویش، کارزار، ارسال نامه به رئیس جمهور و رئیس مجلس و همچنین با زدن هشتگ هایی چون #کرونا جان می گیرد، #آزمون جامع دکتری لغو شود، #دانشگاه آزاد اسلامی نگرانی خود را نسبت به برگزاری این آزمون ابراز داشته اند.

دانشجویان خطاب به مسئولان: لطفا تلاش نکنید، خودمان داریم تمام می شویم!

برخی از نظرات دانشجویان در شبکه های اجتماعی که در آن رئیس دانشگاه آزاد را مورد خطاب قرار داده اند، این چنین است؛ «در این شرایط وخیم کرونا، برگزاری آزمون جامع بصورت حضوری برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به نوعی نسل کشی نخبگان است. چه می‌شود که مانند دانشگاه‌های سراسری میانگین نمرات را ملاک نمره آزمون قرار دهند!»، «آقایون لطفا تلاش نکنین، ما خودمون داریم تموم می شیم»، «تلاش شما هم برای برگزاری آزمون جامع دکتری در این شرایط برای حذف سریعتر ما شایسته تقدیره»، «پیک پنجم داره قتل عام می کنه، اونوقت رئیس دانشگاه آزاد موافق برگزاری آزمون جامع دکترای روانشناسی ست، مدیر گروه هرچقدر هم نامه نگاری کرده، میگن حتما باید حضوری باشه این قشنگ نیست؟»

داوطلبان این آزمون در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف اعتراض خود را نیز اعلام کرده اند. متن نامه به این شرح است؛

«با عرض سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید افزایش شدت بیماری کرونا در این ایام جان چندین هزار نفر از هموطنان ما را گرفته که دلیل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع‌ها و رفت‌وآمدها بوده و شیوع مجدد ویروس باعث بروز فشارهای روانی و مالی برای همه مردم شده است. در این بین، جایگزین کردن معدل نمرات دوره آموزشی به جای آزمون جامع دکتری که می‌تواند راهگشای ادامه فرآیند تحصیل ما دانشجویان باشد، با مخالفت مسئولین دانشگاه و اصرار به برگزاری آزمون کتبی در این شرایط وخیم مواجه شده که نشانی از بی‌توجهی برخی به جان ما دانشجویان و خانواده‌هایمان دارد.

پایان نامه های دکتری دلیلی قوی برای ارزیابی سطح دانش

از آنجاییکه دفاع از پایان‌نامه دکتری خود دلیلی قوی برای داشتن سطح دانش در این مقطع است، خواهشمندیم با رعایت حال دانشجویان و توجه به بلاتکلیفی‌های متعدد ایجادشده و انتظار شرکت در این آزمون ظرف مدت دو هفته از ابلاغ بخشنامه‌ها و... دستور فرمایید معدل نمرات ترم‌های گذشته جایگزین نمره این درس شود.

لازم به توضیح است در شرایط کنونی روال‌های آموزشی، قوانین و... تغییر داشته ولی متأسفانه برای حل این موضوع تصمیمی که دوجانبه بوده و شرایط فعلی دانشجویان و زندگی آن‌ها را درک کند، گرفته نشده که انشاءالله با تدبیر شما مسئولین این موضوع نیز مرتفع گردد.

رونوشت: • وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری • ریاست محترم دانشگاه آزاد»

پویش اعتراضی دانشجویان آزاد

از سوی دیگر نیز دانشجویان اقدام به راه اندازی پویش هایی در شبکه های اجتماعی کرده اند و تاکید آن ها بر این است که این پویش فاقد هرگونه هدف با رویکرد سیاسی، امنیتی و تقابل و یا بر هم زدن احتمالی نظم عمومی بوده و در یک چهارچوب محترمانه و مسالمت آمیز و به دور از هرگونه تنش و یا تهییج افکار عمومی یا دانشجویی به عنوان یک مطالبه مشروع و قانونی مطرح است.»

نماینده مجلس: تصمیم دانشگاه آزاد جرقه ایجاد بحرانی جدید

در اقدامی دیگر مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار جایگزین شدن میانگین نمرات دوره آموزشی به جای امتحان جامع شد.

در این نامه اینطور آمده است؛ «باتوجه به اوج گیری بحران بیماری کرونا در این روزها و انتشار آمارهای نگران کننده از میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن و تصمیم گیری دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری (بخش کتبی) تبعات گسترده و جبران ناپذیری را به دنبال داشته و جرقه ایجاد بحرانی جدید در ابتلای دانشجویان دانشگاه ها به جهش های نو و خطرناک بیماری کرونا خواهد شد. این در حالی است که برخی دانشگاههای سراسری در مقطع دکتری با جایگزین نمودن میانگین نمرات به جای آزمون جامع اقدام به رفع این معضل نموده اند.

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به لحاظ تلاش و ممارست در مطالعه و جدیت علمی کم از دانشجویان دولتی نبوده و چه بسا با مشکلات اقتصادی، خانوادگی و داشتن مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی، تلاش مضاعف تری را نیز متحمل می شوند و اکثرا نیز، دارای معدل نمرات عالی می باشند.


لذا از جناب عالی تقاضا می شود، با جایگزین نمودن میانگین نمرات دوره آموزشی به جای آزمون جامع موافقت فرمایید. چنانچه این امر، عملیاتی نبوده و به لحاظ قوانین و مقررات آزمون ها، قابلیت اجرا ندارد. حداقل با برگزاری آزمون جامع (در بخش کتبی) به صورت مجازی موافقت فرمایید تا از میزان نگرانی و اضطراب دانشجویان دکتری نسبت به حفظ سلامت جان خود و خانواده هایشان کاسته شود.»

آقای طهرانچی، جنابعالی مسئولیت تلفات این آزمون را می پذیرید؟

از دیگر افرادی که نسبت به تصمیم دانشگاه آزاد در فضای مجازی واکنش نشان داد، رحمت الله حافظی عضو اسبق شورای شهر تهران که خود او نیز پزشک و فعال حوزه سلامت است. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته است؛ «دانشگاه آزاد قصد برگزاری آزمون جامع دکتری را دارد، در مقطعی که تلفات روزانه کرونا حداقل دویست نفر بود این آزمون لغو شد. حال که تلفات روزانه بیش از ۵۰۰ نفر است، با چه منطقی این اقدام صورت می پذیرد؟ دکتر طهرانچی، جنابعالی مسئولیت تلفات این آزمون را می پذیرید؟»

تصمیم جدید دانشگاه آزاد؛ زمان برگزاری تغییر کرد، آزمون لغو نشد

با این حال اما دانشگاه آزاد از تصمیم خود کوتاه نیامده و فقط تاریخ برگزاری را کمی تغییر داده است. در آخرین بخشنامه این دانشگاه تاکید شده بود واحدهای دانشگاهی باید تا هفته اول شهریور نسبت به برگزاری این آزمون اقدام کنند اما با به گفته مسئولین این دانشگاه، تاریخ برگزاری تا دهه سوم شهریورماه به تعویق افتاده است. به طور مثال واحد علوم و تحقیقات بنا دارد، بخش کتبی آزمون جامع را در دهه سوم شهریور ماه برگزار کند و به تبع آن تاریخ بخش شفاهی نیز به تعویق خواهد افتاد.

همچنین مسئولان دانشگاه آزاد مجددا تاکید دارند با توجه به اینکه در هر واحد تعداد داوطلبان این آزمون کمتر از ۱۵-۲۰ نفر است، برای هر نفر یک اتاق در نظر گرفته می شود تا پروتکل ها به درستی رعایت شود و نگرانی داوطلبان از بین برود.





جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین آزمون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی