پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آزمون          15 اسفند 1401 - 06 March 2023


سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات راهنما برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون شامل شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی منتشر شده است.

داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی می توانند از یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ تا روز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir و ارسال مدارک (که پیشتر آنها را اسکن و آماده کرده اند) و تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.

در صورت عدم ارسال یا نقص مدارک مربوط به سهمیه در بازه ثبت نام (و زمان ارفاقی تکمیل مدارک)، سهمیه مورد درخواست برای داوطلب لحاظ نخواهد شد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

جهت ثبت نام، داوطلب باید با مراجعه به سایت www.sanjeshp.ir نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال (۳۲۳ هزار تومان) بابت هزینه های ثبت نام و هزینه ارسال پیامک اقدام کرده و پس از پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند. (مبلغ پرداختی قابل برگشت نیست.)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی:

اصل مدارک شامل موارد زیر باید به صورت واضح و خوانا اسکن شده و با فرمت jpg و حداکثر حجم ۳۰۰kb ذخیره و بارگذاری شود. مشخصات داوطلب باید در فرم ثبت نام به زبان فارسی درج شود.

۱. کارت ملی (پشت و رو)

۲. تمام صفحات شناسنامه (به ویژه صفحه توضیحات شناسنامه)

۳. مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی یا گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر – فارغ التحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

* برای داوطلبانی که بر اساس قانون تسهیل ازدواج جوانان در آزمون شرکت می کنند ارائه کلیه صفحات شناسنامه همسر نیز الزامی است.

* هر یک از مدارک دانشنامه، پروانه دائم یا موقت دندانپزشکی، معرفی نامه جهت شروع خدمت مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان یا گواهی معافیت یا پایان طرح، به عنوان مدرک تحصیلی مورد پذیرش هستند.

۴. یک قطعه عکس ۳×۴ که در سال جاری گرفته شده

۵. مدرک مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی شامل یکی از بندهای زیر:

۵-۱: گواهی پایان یا معافیت از طرح نیروی انسانی

۵-۲: گواهی مبنی بر پایان طرح تا تاریخ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ برای افرادیکه متقاضی شرکت در آزمون دستیاری در حین انجام طرح هستند.

۵-۳: گواهی مربوط به شروع طرح نیروی انسانی، حداکثر سه ماه پس از فراغت از تحصیل و در منطقه با ضریب محرومیت چهارپنجم یا محرومتر (برای واجدان شرایط آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر، شرط ضریب محرومیت چهارپنجم و کمتر اعمال نمی شود).

۶. مدرک نشان دهنده وضعیت خدمت نظام وظیفه، بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه (ویژه آقایان)

۷. گواهی اشتغال به کار در حال حاضر مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه استانی

تذکر: گواهی های مربوط به بند ۵-۲ و ۵-۳ در صورتی که توسط شبکه بهداشت و درمان و گواهی مربوط به بند ۷ در صورتی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، باید به تأیید دانشگاه مربوطه نیز رسانده شود.

۸. داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که در فرم ثبت نام اینترنتی، در قسمت نوع سهمیه، رزمندگان را انتخاب کرده اند، لازم است ضمن مراجعه به سازمان های نیروهای مسلح (آجا، سپاه، ناجا، سازمان بسیج مستضعفین - فقط برای نیروهای رزمنده بسیجی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان و دریافت کد رهگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان خود اقدام کرده و سپس در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون، سهمیه و کد رهگیری خود را درج کنند تا تأیید نهایی توسط معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال شود.

* اعلام کد رهگیری ۱۲ رقمی رزمندگان، بعد از اتمام مهلت ثبت نام پذیرفته نخواهد شد.

* کد رهگیری ۱۲ رقمی ایثارگری برای استفاده از رزمندگان برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. بنابراین داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون باید به سازمان ذیربط مراجعه و کد رهگیری ۱۲ رقمی جدید مخصوص این آزمون را دریافت کنند.

* داوطلبان ایثارگر متقاضی استفاده از سهمیه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران باید اطلاعات شناسنامه ای، به ویژه کد ملی خود را در فرم ثبت نام وارد کرده و با علامتگذاری در قسمت مربوط به نوع سهمیه، وضعیت خود را مشخص کنند. این افراد نیازی به ارائه کد رهگیری از سایت ایثار یا کد ایثارگری ندارند.

۹. مدارک متقاضیان استفاده از سهمیه بومی شامل پیوست های مربوطه.

* تمامی فرمها باید مربوط به دوره ۳۷ و جدید باشد؛ فرم ها و استشهادهای محلی سالهای گذشته مورد قبول نیست.

۱۰. مدارک واجدان شرایط آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی مصوب ۲۷ آذر ۱۴۰۰)

۱۱. معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی (مربوط به سال جاری) جهت دانش آموختگان مقطع تخصص خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی

۱۲. گواهی مربوط به کادر نیروهای مسلح (به تأیید بالاترین مقام مربوطه) ویژه مستخدمان نیروهای مسلح

۱۳. آخرین حکم کارگزینی جهت مستخدمان وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها

آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی صبح پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهرهای اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، رشت، مشهد، همدان و یزد برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۲ دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است.

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ۲ محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

تبصره ۱: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.

تبصره ۲: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.

به عبارت دیگر، رشته/محل های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت می پردازند.

رشته/ محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود.)

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه میش ود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند. در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین آزمون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی