پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آزمون          14 فروردین 1402 - 03 April 2023


در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ آزمون کشوری برگزار می شود و به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تغییراتی برای کاهش زمان برگزاری آزمون ها در حال برنامه ریزی است.

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ آزمون کشوری در حوزه ورود به دانشگاه، ارزشیابی آموزشی و ورود به سال تحصیلی بالاتر برای داوطلبان و دانشجویان برگزار می‌شود. تقویم آزمون‌های کشوری امسال بسیار پرترافیک است و بلافاصله پس از پایان تعطیلات نوروزی ثبت نام آزمون‌ها و یا فرصت‌های تمدید ثبت نام در آزمون‌ها آغاز می‌شود.

فروردین ۱۴۰۲؛ آغاز ثبت نام‌ها

نگاهی به آزمون‌های کشوری نشان می‌دهد که فروردین ماه، ماهی شلوغ برای ثبت نام‌ها است.

اولین فرصت تمدید شده ثبت نام متعلق به پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی است. داوطلبان این آزمون می‌توانند از دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ تا سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام و ویرایش فرم مربوطه و ارسال مدارک اقدام کنند. پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد. نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین مهلت تمدید شده برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و داوطلبان می‌توانند در روزهای ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات اقدام کنند. آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اردیبهشت ۱۴۰۲؛ اعلام نتایج اولیه و ادامه ثبت نام

در اردیبهشت ماه نیز با توجه به برگزاری آزمون‌های کشوری «دستیاری دندانپزشکی» و «دکتری تخصصی داروسازی»، مهلت ثبت نام در این آزمون‌ها تمدید شده است.

داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی دندانپزشکی که تاکنون نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات اقدام نکرده‌اند می‌توانند در بازه زمانی شنبه ۲۳ اردیبهشت تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به تمدید ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک اقدام کنند. آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی صبح پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین برای داوطلبان آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ که برای نخستین بار از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شده است و به صورت مستقل از ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود مهلت مجددی برای ثبت نام در نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

ضمن اینکه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سایر رشته‌ها (به جز داروسازی) نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. آزمون رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی در ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در یک نوبت برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و در نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته آزمون دکتری صورت می‌گیرد و در هفته اول خردادماه ۱۴۰۲ اسامی چند برابر ظرفیت اعلام خواهد شد و بر اساس آن مصاحبه‌های آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در نیمه دوم خردادماه تا مردادماه انجام می‌شود.

خرداد ۱۴۰۲؛ برگزاری سه آزمون علوم پزشکی

در خردادماه سه آزمون کشوری در حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای ۴ و ۵ خرداد ۱۴۰۲، آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور (دوره پانزدهم) در روز ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و آزمون کتبی پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) توسط دانشگاه‌ها در روز ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و این فرصت تا ۴ تیر ۱۴۰۲ ادامه دارد. آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اوایل خردادماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز می‌توانند در اواسط خردادماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته خود را انجام دهند.

تیر ۱۴۰۲؛ برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

تیرماه یکی از مهمترین ماه‌های آزمون‌های کشوری است. نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم دو بار برگزار شدن کنکور اجرایی می‌شود در تیرماه برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال ۱۴۰۱ شرکت کردند نیز مختار هستند که در نوبت تیرماه هم شرکت کنند البته با این شرط که در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ در کنکور ثبت نام کنند. نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

همچنین آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های داروسازی در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. از دیگر آزمون‌های گروه علوم پزشکی که در تیرماه برگزار می‌شود می‌توان به آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی (توسط دانشگاه‌های مجری) در ۲۲ تیر، آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی و آزمون ارتقا دستیاران دندانپزشکی هر دو در ۲۹ تیر ۱۴۰۲ اشاره کرد.

ثبت نام آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در روزهای ۱۸ تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود. آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های با آزمون جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ گفت: داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ باید بدانند که این آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود. یک نوبت آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و نتایج اولیه آن هم به صورت کارنامه در اسفندماه ۱۴۰۱ منتشر شده است.

وی افزود: نوبت دوم آزمون سراسری در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. داوطلبان آگاهی داشته باشند که چند موضوع مهم در آزمون آنها اثر قطعی دارد، اولین آن نمره آزمون سراسری به میزان ۶۰ درصد تأثیر، دومین موضوع مهم نمرات سوابق تحصیلی ۱۰ و ۱۱ درس سال دوازدهم دبیرستان به میزان ۴۰ درصد قطعی است. به تمام داوطلبان فرصت ترمیم نمره داده شده است بخشی از این فرصت در دی ماه بود و بخش دیگری از این فرصت در خردادماه سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: موفقیت داوطلبان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت جدی منوط به داشتن سوابق تحصیلی و کسب نمره در آزمون سراسری است.

وی درباره وضعیت نمرات کسب شده داوطلبان در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شده بود، یادآور شد: همانطوری که ما انتظار داشتیم جمعیت خوبی در نوبت اول آزمون سراسری در دی ماه ۱۴۰۱ شرکت کردند و برای بسیاری از افراد این نوبت یک دستگرمی و آزمایش بود. اما به نظر می‌رسد در نوبت دوم آزمون سراسری در تیرماه داوطلبان با جدیت بیشتری خود را محک بزنند.

پورعباس خاطرنشان کرد: ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. داوطلبانی که در نوبت اول آزمون شرکت کرده بودند با توجه به اینکه پروفایل ثبت نامی آنها فعال است تنها کافی است که وارد پروفایل شوند و گروه آزمایشی خود را تعیین و آن را ثبت کنند و نیازی به ورود اطلاعات از ابتدا نیست.

احتمال دارد برای سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که آزمون سراسری را تنها در یک روز برگزار کنیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: احتمال دارد برای سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که آزمون سراسری را در تنها در یک روز برگزار کنیم البته این احتمال بستگی به شرایط کشور دارد تا بتوانیم از همه شرایط کشور به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

وی افزود: برای آزمون سراسری مسیر روشنی در پیش رو داریم. سال گذشته تغییراتی در محتوا و دروس انجام شد و این تغییرات ادامه دارد تا فرصت بهتری در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

پورعباس درباره وضعیت پشت کنکوری‌ها و آزمون‌های ترمیم نمره برای جمع آوری سوابق تحصیلی خاطرنشان کرد: سوابق تحصیلی یک فرد باید با انتخاب گروه آزمایشی داوطلب منطبق باشد. بنابراین اگر داوطلبی اکنون در گروه علوم انسانی است و می‌خواهد در گروه علوم تجربی امتحان دهد سوابق تحصیلی مرتبط را ندارد و نمره صفر برای آن درس منظور می‌شود و هر چه هم در کنکور موفق باشد به دلیل تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی ضرر می‌کند.

وی به داوطلبان تاکید کرد: حتماً داوطلبان در خردادماه تلاش کنند سوابق تحصیلی خود را تکمیل کنند. به میزانی که سوابق تحصیلی را ایجاد می‌کنند شانس شأن بیشتر می‌شود و هر چه سوابق تحصیلی نداشته باشند برای آن درس نمره صفر منظور می‌شود. این موضوع مصوبه شورای سنجش و پذیرش است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: اگر داوطلبی سوابق تحصیلی ندارد توصیه نمی‌کنم که تغییر رشته بدهند، بلکه بهتر است اول سوابق تحصیلی ایجاد کنند و بعد از آن فکر تغییر رشته باشند چرا که ۴۰ درصد نمره کل در اختیار سوابق تحصیلی است و شانس شأن را کاهش می‌دهد.

توصیه به شرکت در آزمون ترمیم نمره نوبت خردادماه ۱۴۰۲ برای داوطلبان کنکور

وی درباره آزمون‌های ترمیم نمره دروس که از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: آموزش و پرورش سالانه سه نوبت در دی ماه، خردادماه و شهریورماه این آزمون ترمیم نمره دروس را برگزار می‌کند. داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به توصیه شرکت در آزمون ترمیم نمره نوبت شهریورماه توجه نکنند زیرا اگر این کار را بکنند نمره آن درس را که می‌خواهند نمره اش را ترمیم کنند برای نمره کل کنکور از دست می‌دهند و نمره آن درس صفر می‌شود. این توصیه غلطی است و امسال کارایی ندارد.

پورعباس تاکید کرد: بنابراین داوطلبان حتماً در نوبت خردادماه آزمون ترمیم نمره شرکت کنند. در هر یک ۱۱ درس سال دوازدهم که می‌خواهند نمره اش را ترمیم کنند در آزمون خردادماه شرکت کنند چون هر نمره‌ای که نداشته باشند برای داوطلب صفر منظور می‌شود و ضرر می‌کنند.

مرداد ۱۴۰۲؛ برگزاری ۱۰ آزمون گروه علوم پزشکی

بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ به منظور انتخاب رشته داوطلبان در مردادماه اعلام می‌شود و در آن زمان هر دو گروه داوطلبانی که در نوبت اول کنکور و در نوبت دوم کنکور شرکت کرده‌اند می‌توانند با استفاده از کارنامه اعلامی، انتخاب رشته کنند.

همچنین در مردادماه ۱۰ آزمون گروه علوم پزشکی برگزار خواهد شد. بنابر تقویم آزمون‌ها، آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۰) روز ۵ مرداد برگزار می‌شود. اما در روز ۱۲ مرداد همزمان پنج آزمون ورودی تکمیلی علوم آزمایشگاهی، آزمون دوره آموزش عالی بهداشت عمومی (MPH)، آزمون ملی دندانپزشکی (۱)، آزمون ارزشیابی / ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور (۱) و آزمون ارزیابی علمی دانشجویان داروسازی متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل (۱) برگزار خواهد شد.

برگزاری مرحله دوم انفرادی آزمون المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در ۱۴ مرداد، آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری- اتاق عمل- هوشبری در ۱۹ مرداد، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی (توسط دانشگاه‌ها) در ۲۶ مرداد و آزمون ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل در ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ بخشی دیگر از این تقویم است.

شهریور ۱۴۰۲؛ برگزاری دو آزمون مرتبط با کاردانی

در شهریورماه هر دو آزمون کاردانی به کارشناسی و آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهند شد.

در گروه علوم پزشکی نیز آزمون پیش کارورزی و آزمون علوم پایه پزشکی در ۲ شهریور، آزمون علوم پایه دندانپزشکی، آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی در ۳ شهریور و آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی (بورد تخصصی دوره ۷۰) و (بورد فوق تخصصی دوره ۳۷) در ۹ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شوند.

در یک تغییر ویژه برای اولین بار سازمان سنجش آموزش کشور زمان آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۳ را نیز اعلام کرده است و از این رو ثبت نام برخی از آزمون‌های سال ۱۴۰۳ که در سال ۱۴۰۲ انجام می‌گیرد نیز اعلام شده است که از آن جمله زمان ثبت نام آزمون‌های دکتری و ارشد و نوبت اول کنکور سراسری است.

مهر ۱۴۰۲؛ آغاز ثبت نام آزمون‌های ارشد و دکتری سال ۱۴۰۳

در مهرماه تنها یک آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۱) برگزار می‌شود. ضمن اینکه ثبت نام دو آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ در مهرماه صورت می‌گیرد.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

آبان ۱۴۰۲؛ برگزاری اولین آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی مستقل از داروسازی

در آبان ماه ۱۴۰۲ نیز تنها آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی در روز ۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. همچنین ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ انجام می‌گیرد. نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آذر ۱۴۰۲؛ برگزاری سه آزمون علوم پزشکی

سه آزمون علوم پزشکی از جمله آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی (توسط دانشگاه‌ها) در ۹ آذر ۱۴۰۲، آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی (بورد دندانپزشکی) در ۱۳ آذر ۱۴۰۲ و آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۲) در ۲۳ آذر ۱۴۰۲ آزمون‌هایی هستند که در آذرماه برگزار می‌شوند.

دی ۱۴۰۲؛ برگزاری آزمون‌های ارزیابی دانش آموختگان خارج از کشور

در دی ماه ۱۴۰۲ نیز چهار آزمون علوم پزشکی شامل آزمون ملی دندانپزشکی، آزمون ارزشیابی / ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور، آزمون ارزیابی علمی دانشجویان داروسازی متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل، آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی (دوره چهل و یکم) برگزار خواهد شد.

بهمن ۱۴۰۲؛ برگزاری آزمون‌های کشوری در حوزه علوم پزشکی

در بهمن ماه آزمون‌های کشوری در حوزه علوم پزشکی فعال هستند و آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری- اتاق عمل- هوشبری در ۱۲ بهمن، آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی در ۱۲ بهمن، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی (توسط دانشگاه‌ها) در ۱۹ بهمن و آزمون ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهند شد.

اسفند ۱۴۰۲؛ همزمانی کنکورهای ارشد و دکتری برای اولین بار

برای نخستین بار یک تغییر ویژه در انتظار آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ است. این آزمون در یک روز برگزار می‌شود و برخلاف گذشته که آزمون کارشناسی ارشد در سه یا چهار نیم روز برگزار می‌شد، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ در یک روز ۴ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ نیز همزمان با آزمون کارشناسی ارشد در روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

از دیگر آزمون‌های اسفندماه می‌توان به آزمون پیش کارورزی و آزمون علوم پایه پزشکی و آزمون علوم پایه دندانپزشکی اشاره کرد.

جدول آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود


تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۲

علاوه بر آزمون‌های کشوری، برنامه زمانی سال ۱۴۰۲ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) که به صورت الکترونیک برگزار می‌شود نیز مشخص شده است.

تقویم ۱۴۰۲ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo)

به گزارش مهر، آزمون‌های کشوری که در سال برگزار می‌شوند علاوه بر آزمون‌های ورودی و یا ارتقا سطح تحصیلی، شامل آزمون‌های استخدامی و یا آزمون‌های حوزه ارزیابی عملکرد نیز است که در این جداول به آن اشاره نشده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین آزمون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی