پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 فروردین 1390 - 17 April 2011

اجرای 48 پروژه پژوهشی وزارت دفاع در دانشگاه های کشور
ساری - خبرگزاری مهر: مدیر تحقیقات سازمان صنایع دفاعی کشور گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چند سال اخیر 48 پروژه پژوهشی دانشگاه ها را به مرحله اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در بابلسر، علی مهریاب عصر شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه مازندران افزود: سازمان صنایع دفاعی کشور بر آن است تا روابط دانشی و فناوری خود را با دانشگاه ها در جهت توسعه و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: برای سازمان صنایع دفاعی کشور مایه بسی افتخار است که با استادان برجسته علمی، نخبه و باسابقه دانشگاه ها از جمله دانشگاه مازندران که دانشگاه مادر استان است همکاری کند.

مدیر تحقیقات سازمان صنایع دفاعی کشور گفت: 16 هزار پرسنل در 9 استان کشور در این سازمان مشغول فعالیت بوده و این سازمان حدود 30 صنعت دفاعی را زیر پوشش خود دارد.

مهریاب بیان کرد: این 30 صنعت در شش گروه صنعتی شیمیایی، مهمات سازی، گروه تسلیحات، گروه خودرو و تجهیزات ،گروه راکدی و گروه ویژه در سازمان فعال هستند.

مدیر تحقیقات سازمان صنایع دفاعی کشور خاطرنشان کرد: در کنار این  فعالیتها، شش پژوهشکده مسئولیت کارهای پروژه ها و کارهای علمی و پژوهشی وزارت را بر عهده دارند.

وی رویکرد جدید وزارت دفاع و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را استفاده وزارت دفاع از تحقیقات و پژوهشهای دانشگاه ها و به خصوص مراکز علمی خارج از تهران عنوان کرد.

مهریاب گفت: از زمانی که تحقیقات و پروژه های دانشگاه های سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته، 64 پروژه تعریف شده که از این تعداد 38 پروژه انجام و مابقی در حال اجرایی شدن است و در این راستا 62 پروژه دکترا هم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 61 پروژه مشترک با دانشگاه ها آغاز شده است، گفت: تعداد این پروژه ها به 200 پروژه خواهد رسید.

مدیر تحقیقات صنایع وزارت دفاع با بیان اینکه تا به حال پروژه ها به صورت جداگانه و با بعضی از اساتید یا صنایع منعقد می شد، گفت: سازمان دفاع در صدد آن است تا سیستمی تر عمل کرده و دانشجویان و استادان بیشتری را به کمک بگیرد تا علاوه بر توانمندی های ما در سازمان و گسترش شبکه های تولیدی که وجود دارد شبکه های تحقیقاتی را به صورت گسترده راه اندازی کنیم و این ارتباط با دانشگاه ها و دانشکده ها و پژوهشگاه ها بطور مداوم صورت بگیرد.

مهریاب، مدیریت بومی سازی مواد فلزی و مدیریت بومی سازی مواد غیر فلزی را از جمله فعالیتهای وزارت دفاع برشمرد.

وی خواستار همکاری افراد خلاق در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی شد و افزود: باید در این زمینه دفاتر طراحی شکل بگیرد و مبانی طراحی وارد سیستم شود.

مهریاب خاطر نشان کرد: یکی دیگر از سر فصلهایی که در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد این است که سرفصل های مشترکی بین ما و دانشگاه ها شکل بگیرد تا در خصوص مبانی دفاتر طراحی و آموزشهای مربوط به دفاتر طراحی از دانشگاه کمک بگیریم.

وی یادآور شد: در سازمان صنایع دفاعی، به غیر از فعالیتهای نظامی، فعالیتهای بازرگانی نیز انجام می گیرد و بسیار زیادی از درآمدهای ما از فعالیت های بازرگانی است.

تگ ها اجرای 48 پروژه پژوهشی وزارت دفاع دانشگاه های کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی