پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 خرداد 1390 - 30 May 2011

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح تغییراتی که در ساختار دانشگاهها با توجه به اجرای آیین‌نامه مدیریت جامع دانشگاهها رخ می دهد و دلیل انتصابی بودن روسای دانشگاهها گفت: تغییرات آیین‌نامه جدید خیلی زیاد نیست اما وظایف به طور کامل شفاف شده است.

کامران دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آیین نامه مدیریت جامع دانشگاه‌ها حدود 18 سال تغییر نکرده بود گفت: این آیین‌نامه 18 سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده بود و طی این مدت از گوشه و کنار به مرور زمان و بر اساس موقعیت فعلی مقرراتی به آئین‌نامه مدیریت جامع دانشگاهها اضافه شده بود.

وی افزود: آیین نامه مدیریت جامع دانشگاه‌ها در سال 73 تصویب شده بود اما در وزارت علوم در گام اول تمامی موارد را جمع‌آوری کردیم و در گام دوم آن را به روز کردیم چرا که شرایط آن روز متفاوت بود.

وزیر علوم اظهار داشت: تغییرات آیین‌نامه جدید خیلی زیاد نیست اما وظایف به طور کامل شفاف شده است. در این آیین‌نامه مشخص شده که رئیس دانشگاه چه مسئولیتهایی دارد. در قبال دانشگاه، همه مسئولیتها بر عهده رئیس دانشگاه است.

وی افزود: همچنین وظایف مدیر گروه‌ها، دانشکده‌ها، معاونان دانشگاه‌ها به صورت جزئی مشخص شده است.

دانشجو درباره انتصابی بودن روسای دانشگاهها به مهر افزود: در دنیا تنها شاید یکی دو جا وجود داشته باشد که بگویند رئیس دانشگاه به صورت انتخابی و با رأی‌گیری انتخاب شود. رئیس دانشگاه باید شاخصهایی را داشته باشد و انتخابی نیست.

وزیر علوم گفت: من اگر نتوانم رئیس دانشگاه را انتخاب کنم چگونه می‌توانم سیاستها را در دانشگاه اعمال کنم. ریاست دانشگاه هم باید سیاستها را اعمال کند اگر نتواند رئیس دانشکده خود را انتخاب کند چطور می تواند این سیاستها را اعمال کند. این سیاستها هم از بدنه جمع می شود و به سیاست وزارت علوم بدل می‌شود.

وی یادآور شد: ما به استقلال دانشگاه قائل هستیم اما این استقلال دانشگاه دال بر این نیست که حاکمیت نمی تواند اعمال حاکمیت کند. حاکمیت اگر تشخیص دهد که دانشگاه از ریل و خواسته مردم جدا می شود نه تنها حق دارد بلکه وظیفه دارد که دانشگاه را به مسیری بیاورد که مردم از ما انتظار دارند.

دانشجو تاکید کرد: البته دانشگاههای ما در حال حاضر در مسیری که مردم می خواهند و در 9 دی نشان دادند چه می خواهند، حرکت می کنند.

وی درباره هیئت امنایی بودن دانشگاهها نیز به مهر گفت: هیئت امنایی بودن دانشگاهها تنها به قانون برنامه پنجم توسعه ارتباط ندارد بلکه در قانون برنامه چهارم بود و در برنامه پنجم بر آن تاکید شد.

تگ ها دلیل انتصابی بودن روسای دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی