پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 آبان 1390 - 21 November 2011

دانشگاه صنعت نفت معرفی و ظرفیت ها


دانشگاه صنعت نفت با بیش از 70 عضو هیئت علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص جهت رفع نیازهای صنعت نفت کشور انجام داده است.

به گزارش نفت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، اخیرا تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با دانشگاه صنعت نفت کشور امضا شد و به زودی فعالیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در حوزه عملیاتی پارس جنوبی آغاز می شود.

آشنایی با دانشگاه صنعت نفت

با توجه به اهمیت صیانت منابع عظیم نفت و گاز در کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص جهت توسعه و بهره‌برداری بهینه از این منابع در زمره اولویت‌ها و اهداف راهبردی وزارت نفت قرار دارد. جهت نیل به این هدف، دانشگاه صنعت نفت مأموریت دارد تا با بسیج تمامی امکانات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، این نیاز مهم را برآورده سازد. لذا دانشگاه صنعت نفت علاوه بر ارائه دوره‌های تخصصی در مقاطع مختلف، با ایجاد زمینه همکاری با دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، به این امر مهم اهتمام ورزیده گام‌های اساسی برداشته است.

از آن میان می‌توان به اعزام دانشجو به خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و همکاری با دانشگاه‌های داخل کشور جهت راه‌اندازی رشته‌های بالادستی نفت اشاره نمود. از سوی دیگر، دانشگاه صنعت نفت در کنار انجام امور آموزشی، از پیشرفته‌ترین امکانات پژوهشی نیز برخوردار بوده با یجاد رابطه نزدیک با صنعت نفت کشور و مراکز علمی تحقیقاتی خارج از کشور، به سطح توانمندی نیروهای تربیت شده هرچه بیشتر افزوده است.

این دانشگاه با مجموع فضای بیش از 370 هزار متر مربع و با بیش از 70 عضو هیئت علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص جهت رفع نیازهای صنعت نفت کشور انجام داده است. در حال حاضر دانشگاه صنعت نفت در سه دانشکده خود در شهرهای اهواز، آبادان و تهران در رشته‌های بالادستی نفت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید و کلیه دروس تخصصی، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه در دانشکده علوم دریایی خود در شهرستان محمودآباد، به آموزش دانشجو در رشته‌های دریانوردی می‌پردازد.

رشته‌های بالادستی و سایر رشته‌های مرتبط با صنعت نفت در این دانشگاه

مهندسی شیمی ( مهندسی آتش )
مهندسی بازرسی فنی
مهندسی ایمنی و حفاظت محیط زیست
مهندسی اکتشاف نفت
مهندسی شیمی ( صنایع گاز )
مهندسی شیمی ( انتقال و فرآوری گاز )
مهندسی استخراج نفت ( حفاری )
مهندسی نفت ( مخازن نفت )
مهندسی نفت ( بهره برداری از منابع نفت )
مهندسی برق ( کنترل )
مهندسی مکانیک
مهندسی دریایی
ناوبری و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت صنعتی
حسابداری

با توجه به پیشرفت همه جانبه و گسترده علوم و تکنولوژی در زمینه های بالا دستی نفت و نیاز صنعت نفت کشور به دستیابی به آخرین یافته های علمی و فنی در این زمینه ، فعال کردن هرچه بیشتر دانشگاه صنعت نفت با کیفیت مطلوب مورد توجه مسئولین وزارت نفت قرار گرفته است که برای حصول به این مقصود می توان از اقدامات مؤثر و مفید زیر نام برد :

راه اندازی رشته های بالا دستی نفت از کارشناسی تا دکترا

راه اندازی رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی فرآوری و انتقال گاز

راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ابزار دقیق و اتوماسیون
استقرار سیستم کیفیت ISO در مجتمع آموزشی علوم دریایی محمود آباد
اخذ 19 مجوز دوره های تخصصی بین المللی در زمینه علوم دریایی
راه اندازی و بهره برداری از سیمولاتور پیشرفته کشتی

قرارداد زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی متون دانشگاه و ارائه مطالب نوشتاری دروس به این زبان
توسعه ارتباطات و روابط علمی دانشگاه ها و مراکز مهم بین المللی فال در زمینه نفت و گاز
تجهیز و راه اندازی ازمایشگاه های مختلف در زمینه های صنایع نفت و گاز
ایجاد دوره های مؤثر کارآموزی دانشجویان در زمینه های نفت در حین تحصیل

دانشگاه صنعت نفت اکنون با تکیه بر تجربیات موفق خود در امر آموزش تربیت نیروهای انسانی در صنایع نفت و گاز و با نگاهی ویژه به آخرین دستاورد های سایر مراکز علمی ، فتح بزرگترین قله های علمی در صنایع  نفت و گاز را با در اختیار داشتن اساتید مجرب و دانشجویانی ممتاز در دستور کار خود دارد.

آرمان

تبدیل شدن به دانشگاه پیشتاز در منطقه در زمینه مهندسی نفت و رشته های وابسته و حفظ این پیشتازی

ماموریت ها

1-جذب اعضای هیئت علمی مجرب در رشته های مورد نظر و ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت و ارتقای آنان

2-جذب دانشجویان ممتاز از طریق آزمون ورودی

3-برقراری ارتباط با دانشگاه های تراز اول جهان در زمینه های بالا دستی نفت و گاز به منظور همکاری های مشترک

4-تربیت نیروی انسانی در رشته های مورد نیاز صنعت نفت در مقاطع کارسناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری

5-گسترش و تعمیق فعالیت های پژوهشی دانشگاه با صنعت نفت

6- گسترش و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت برای پاسخگویی به نیازهای آن

7-ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی ،پژوهشی ، ورزشی و رفاهی

8- ایجاد و توسعه مراکز کتابخانه ای ، مراکز کامپیوتر و ارتباطات اینترنتی

جایگاه جهانی

دانشگاه صنعت نفت با تربیت مناسب دانشجویان در زمینه های مرتبط با صنعت نفت توانسته است مهندسان و متخصصان زبده ای به صنعت تحویل دهد که نقش مؤثری در رشد و گسترش آن در سراسر جهان داشته اند. آوازه چشمگیر متخصصان ایرانی ،پرورش یافته در این دانشگاه در اکثر دانشگاه ها و شرکت های معتبر جهان همواره به گوش می رسد.

پر واضح است که این اراده و پشتکار در دانشگاه صنعت نفت هر روز بیش از پیش عمق و شتاب خواهد گرفت و صنعت نفت می تواند همچنان چشم امید به ایجاد تحولاتی شگرف ، توسط متخصصان و کارشناسان این دانشگاه داشته باشد .

مزیت های دانشگاه صنعت نفت

1-دانشگاه صنعت نفت،جهت ارتقای سطح کمی و کیفی اساتید و اعضای هیآت علمی و تکنولوژی،فرصت های مطالعاتی را با همکاری مراکز معتبر تحقیقاتی و صنعتی جهان در دستور کار خود دارد.

2-این دانشگاه فرصت را برای دانشجویان خویش مهیا نموده است،تا علاوه بر استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی مناسب در طول تحصیل پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه بتوانند در بهترین مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور مشغول به فعالیت شوند.

3-دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی در صورت داشتن شرایط مشخص از بورس تحصیلی وزارت نفت بهره مند بوده و از شرایط و امتیازات خاص کاری و شغلی مناسب برخوردار می شوند.

4-این دانشگاه با توجه به ارتباط تنگاتنگ با انجمن های علمی،دانشگاه ها و شرکت های معتبر نفتی جهان،دانشجویان و اعضای هیآت علمی خود را تشویق به عضویت در انجمن ها و مراکز مختلف تخصصی و صنعتی نظیر انجمن بین المللی وزارت نفت SPEمی نماید.

5-دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی به عضویت انجمن های فارغ التحصیلی دانشگاه در می آیند که ارتباط و ارتقای سطح کیفی آنان را همچنان تقویت می نمایند.

6-دانشجویان این دانشگاه در طول تحصیل از مزیت حضور در صنعت نفت و امکان تجربه علمی آموخته های خود در صنعت نفت برخوردار می باشند.

7-ارائه متون دانشگاهی به زبان انگلیسی از ویژگی های تحصیل در این دانشگاه می باشد.

تگ ها دانشگاه صنعت نفت معرفی ظرفیت ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی