پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 بهمن 1390 - 09 February 2012


راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی حضرت امام‌خمینی(ره) در 33 دانشگاه کشور

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از افتتاح 33 کتابخانه تخصصی حضرت امام (ره) در 33 دانشگاه کشور به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در مراسم افتتاح نمادین فاز سوم کتابخانه‌های تخصصی حضرت امام خمینی و انقلاب اسلامی با اشاره به افتتاح کتابخانه‌های تخصصی حضرت امام (ره) در 33 دانشگاه کشور گفت: با کمک مسئولان فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تقسیم‌ کارهای صورت پذیرفته و تلاش‌های شبانه روزی توانسته‌ایم به جایی برسیم که خیلی از نگرانی‌هایی که در ابتدا درباره دانشگاه‌ها وجود داشت برطرف شود.

به گفته وی به شکر خدا در حال حاضر دانشگاه‌ها در راستای فعالیت‌های نظام برای پیشرفت آرمان‌های امام‌خمینی(ره) تلاش می‌کنند.

به گفته وی آنچه که باید دنبال کنیم. این است که دانشگاه‌ها سهم خود را در انتقال ارزش‌های برآمد از نهضت حضرت امام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیامدهای انقلاب برای نسلی که به عنوان امانت سپرده شده ایفای وظایف کند این استراتژی از ابتدا در دانشگاه‌های کشور دنبال شده است.

به گفته وی نسل دانشگاهی باید جنبه تعهدی را بیاموزد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه فرهنگ را از حاشیه به متن آورد، خاطرنشان کرد: فرهنگ فوق برنامه نیست. فرهنگ ما برگرفته از دین ما است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اوقات فراغت دانشجویان اساتید و کارکنان را باید با کالاهای فرهنگی پر کرد، گفت: با رویدادهای که با بیداری اسلامی رخ داد و سرنگونی دیکتاتورهای جهان باعث شد انقلاب اسلامی از غربت خارج شود باید کانون موج را تقویت کنیم و کسانی که در دانشگاه‌ها به عنوان دانشجو، اعضای هیئت علمی و کارکنان فعالیت می‌کنند می‌توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

خواجه سروی با اشاره به افتتاح کتابخانه تخصصی حضرت امام خمینی (ره) در سالگرد سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبلا این کتابخانه در 17 دانشگاه کشور افتتاح شده و امروز به مناسبت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی این کتابخانه در 33 دانشگاه کشور افتتاح می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: نیازمند نهضت تولید متن هستیم این نهضت به دست افراد اهل قلم که چارچوب دینی را می‌شناسند صورت می‌پذیرد. این موضوع فقط به حوزه علوم انسانی ختم نمی‌شود.

به گفته وی تجدید نظر در سرفصل‌های علوم انسانی لازم است ولی کافی نیست، باید همه در عرصه جهاد علمی به علم با عقاید خودمان دست یابیم و جهانیان را از آن بهره مند سازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه محل تضارت آراء است، گفت: رویکرد سلبی خواسته امام و رهبری نیست، باید حرف‌ها زده شود پاسخ‌ها شنیده شود تا تولید اندیشیه شود.

وی با اشاره به 1000 کرسی آزاد اندیشی خواستار تلاش بیشتری در این زمینه شد.

خواجه سروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند در انتخابات اخیر تعداد شرکت کنندگان کاهش یابد. دانشگاه‌ها باید به عنوان یک نهاد مرجع که جامعه به آن توجه دارد نقش خود را ایفا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه شاهد گفت: طی 6 سال گذشته دانشگاه شاهد یکی از 8 دانشگاه برتر کشور از نظر مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده است.


تگ ها کتابخانه‌های تخصصی حضرت امام‌خمینی دانشگاه های کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی