پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 فروردین 1391 - 27 March 2012

روزشمار سرنوشت ریاست دانشگاه آزاد در سال 90

3 برادر در رأس آموزش عالی


خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: فرایند طولانی تعیین ریاست یک دانشگاه کشور یکی از خبرسازترین وقایع سال 90 بود که طی ماهها انتظار بالاخره در آخرین ماه سال به اتمام رسید و تکلیف آن مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده تغییر ریاست دانشگاه آزاد، بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور سرانجام در اسفندماه سال جاری بسته شد که روزشمار به سرانجام رسیدن آن به شرح زیر است.

9 اردیبهشت ماه 90
نخستین جلسه سال 90 هیئت موسس دانشگاه آزاد به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در محل دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و در این جلسه برای تعیین سه نفر از اعضای هیأت موسس دانشگاه آزاد جهت قرارگیری در ترکیب هیأت امنای این دانشگاه تصمیم گیری شد.

بر اساس تصمیم هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و حمید میرزاده برای عضویت در ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

18 اردیبهشت ماه 90

محمدرضا مخبر دزفولی - دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تکمیل ترکیب هیأت امنای جدید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که این هیئت باید به زودی تشکیل جلسه دهد و رئیس پیشنهادی دانشگاه را در مدت یک ماه به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب معرفی کند.

29 شهریور ماه 90

چهار ماه از تکمیل ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد گذشت اما این هیأت که مسئول تعیین گزینه ریاست دانشگاه آزاد بود تشکیل جلسه نداد تا بالاخره اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم مأموریت دادند تا جلسه هیأت امنا را تشکیل داده و گزینه پیشنهادی ریاست دانشگاه را معرفی کند.

اول آذرماه 90

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر احمدی‌ن‍ژاد - رئیس این شورا برگزار و مقرر شد حداکثر تا مدت زمان یک‌ماه، جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد تشکیل شده و رئیس پیشنهادی جدید این دانشگاه برای تایید به شورای معرفی شود.

20 آذرماه 90

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اضافه کردن تبصره‌ای به اساسنامه تازه اصلاح شده دانشگاه آزاد تاکید کرد که رئیس این دانشگاه در جلسه تعیین رئیس دانشگاه آزاد حق رای ندارد که به این ترتیب جاسبی شانس رای دادن را از دست داد.

30 آذرماه 90

نخستین جلسه دور جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که طی این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی با رای گیری اعضا به عنوان رئیس این هیأت انتخاب و قرار شد رئیس دانشگاه آزاد در جلسه بعدی این هیأت به طور قطع انتخاب شود.

21 دی ماه 90

در جلسه 21 دی ماه سال 90، فرهاد دانشجو – عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد که همواره به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست این دانشگاه مطرح بود، با 5 رای در جلسه هیئت امنا به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شد.

27 دی ماه 90

فرهاد دانشجو در جلسه 27 دی ماه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اکثریت آرا، به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

11 بهمن ماه 90

پس از آنکه برخی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله رئیس این هیئت یعنی حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی با روند برگزاری جلسه تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد مخالفت کردند، وی حکم ریاست دانشجو را امضا نکرد.

اعضای شورای‌عالی انقلاب در واکنش به این امر، اعلام کردند در صورتی که رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تا یک ماه آینده حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد را صادر نکند، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وارد عمل می شود.

12 بهمن ماه 90

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این تاریخ اعلام کرد که برخی از اعضای این شورا باید نزد هاشمی رفسنجانی رفته تا با وی به منظور امضای حکم ریاست دانشگاه آزاد مذاکره و اتمام حجت کنند.

حجت الاسلام محمد محمدیان، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، حجت الاسلام محسن قمی و غلامعلی حدادعادل از مذاکره کنندگان با رئیس هیأت امنا بودند.

28 بهمن ماه 90

به گزارش مهر، درادامه امضا نکردن حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد توسط هاشمی رفسنجانی، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در اقدامی دیگر اعلام کرد که تبصره‌ای به اساسنامه این دانشگاه اضافه می‌کند که بر اساس آن، در صورتیکه حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا نکند، رئیس‌شورای عالی اقدام به امضای این حکم کند.

7 اسفندماه 90

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه هیئت دولت به نیابت از رئیس جمهور حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا کرد.

8 اسفندماه 90

فرهاد دانشجو در تاریخ 8 اسفندماه همراه با برادر خود کامران دانشجو - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد رفت تا ریاست خود را در این دانشگاه آغاز کند.

در مراسم معارفه وی، جاسبی مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی شد و 3 معاون مالی اداری، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه تغییر کردند و پس از آن نیز خسرو دانشجو برادر دیگر فرهاد دانشجو سرپرست واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد شد.

10 اسفندماه 90

بنا به درخواست و پیشنهاد دکتر احمدی‌نژاد و با موافقت مقام معظم رهبری، عبدالله جاسبی به عنوان عضو حقیقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.


تگ ها ریاست دانشگاه آزاد سال 90

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی