پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1391 - 05 April 2012



فعالیت واحد آکسفورد دانشگاه آزاد معلق شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌گفت: فعالیت واحد آکسفورد دانشگاه آزاد معلق شده ‌و ماموریت کسانی که به این واحد اعزام شده بودند لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران "فرهاد دانشجو"  در پاسخ به سئوالی مبنی بر دخالت نمایندگان مجلس در نحوه فعالیت این دانشگاه اظهار داشت: نمایندگان مجلس ممکن است از نحوه فعالیت رئیس دانشگاه سئوالی یا پیشنهادی داشته باشند بنابر این وکلای ملت هستند و حفظ حرمت و شأن آنها و تعامل سازنده یک ضرورت است اما استفاده سیاسی و سیاسی کاری امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد: من یک مدیر آکادمیک هستم و دانشگاه را مدیریت می‌کنم و بحث من بحث‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است و فکر می‌کنم نحوه تعامل رئیس دانشگاه خواسته‌های نمایندگان مجلس را از دانشگاه تنظیم می‌کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد عدم صدور احکام برخی واحدهای علوم تحقیقات گفت: واحدهای علوم تحقیقات نزدیک ۴۲ واحد است که تنها هفت واحد مجوز گرفتند و بقیه آنها قبل از اخذ مجوز فعالیت خود را شروع کرده‌اند در حالی که وزارت علوم چند‌ بار در زمان رئیس قبلی خلاف قانون بودن فعالیت این واحدها را اعلام کرده بود.
وی ادامه داد: اگر این موضوع حل و فصل نشود دانشجویی که مدرک را می‌گیرد در زمان اشتغال به کار با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین یکی از کارهای رئیس دانشگاه باید افزایش ارزش مدارک دانشگاه در چارچوب قانون باشد و این مشکل با توجه به تعامل سازنده وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه قابل حل است.
دانشجو در عین حال بیان داشت: نظر نمایندگان مجلس، جامعه، استانداران و اهل علم را محترم می‌شمارم اما تصمیم را مستقلانه و با پردازش کارشناسانه اسناد موجود خواهیم گرفت.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد استفاده یا عدم استفاده از تجارب دکتر جاسبی، اذعان کرد: عقل حکم می‌کند که انسان از تجربه دیگران استفاده کند و به این ترتیب ما از تجارب مثبت و منفی گذشته استفاده خواهیم کرد به این معنا که تجارب منفی را پیدا و تصحیح کرده و از تجارب مثبت بهره می‌گیریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد شبهه در مدرک برادرش گفت: خسرو دانشجو ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد و از مدیران دانشگاه آزاد و رئیس واحد سماء غرب است که موسس واحد تهران غرب هم است، این را با شرایط قبل باید مقایسه کرد در زمان جاسبی، خود او رئیس واحد علوم تحقیقات بود اما الان این واحد رئیس مستقلی با ۱۲ سال سابقه مدیریت دارد و همه با وی همراهی می‌کنند.
دانشجو در مورد اقدامات رئیس جدید دانشگاه آزاد برای اسلامی‌سازی این دانشگاه گفت: مسائل فرهنگی با فکر، ذهن و عقل سر و کار داشته و یکسری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ باید مسیر را تبیین کنیم تا شناخت افراد نسبت به مسائل اسلامی، جمهوری اسلامی، شیعه، اصل ولایت فقیه و مراجع افزایش یابد، وقتی شناخت افزایش یابد انسان در فراز و نشیب‌های زندگی می‌تواند مسیر درست را انتخاب کند.
وی ادامه داد: البته کارهای اجرایی هم باید صورت پذیرد و در مسیری حرکت کنیم که دانشجویان ما حجاب را با رضایت قلبی بیشتری بپذیرند هرچند راستگویی، صداقت، امانتداری در اسلام جایگاه بالایی دارد و صرف حجاب نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: محتوای کتاب‌ها، اساتید و فضاسازی‌ها ارکان این مسئله را تشکیل می‌دهند و امید است به سمت اسلامی شدن به پیش برویم.
وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد وضعیت مهدی هاشمی گفت: واحد آکسفورد، در آن دانشجویی فعالیت نمی‌کرده و تنها تعدادی در آن مشغول به کار بودند؛ چندی پیش نامه‌ای از دولت انگلیس دریافت شده بود که حساب آنجا باید بسته شود وگرنه در این تحریم‌ها دچار مشکل خواهد شد.
دانشجو اذعان کرد: بر این اساس واحد آکسفورد معلق و ماموریت همه کسانی که به آنجا رفته بودند لغو شد.
وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نحوه فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد گفت: امکان فعالیت افکار متفاوت در دانشگاه آزاد در زمان رئیس پیشین نبوده است.
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: به حرمت خون شهدا، نظام ما نظامی است که به آزادی در چارچوب اسلام اعتقاد دارد و سعی می‌کنیم اتحادیه‌های دانشجویی آزادانه با رعایت چارچوب قانون در این مسیر حرکت کنند و آنها را به فعالیت‌های سیاسی و تضارب آراء تشویق می‌کنیم به گونه‌ای که دانشجو فرصتی داشته باشد تا در مسائل سیاسی پخته شود.
وی در مورد وظیفه این دانشگاه برای تحقق شعار امسال اظهار کرد: حمایت و دفاع از تولید ملی زیرساخت‌هایی دارد که هرکدام وظیفه‌ای به آن سپرده شده است و وظیفه‌ای که به دانشگاه سپرده شده ارتقای کیفیت محصول تولید شده است.
دانشجو ادامه داد: باید فعالیت‌هایی کنیم تا واحدهای تولیدی از نتایج تحقیقات کارشناسی و کارشناسی ارشد ما استفاده کنند با این اعتقاد که اگر کیفیت بالا برود جاذبه استفاده از تولید هم بالا می‌رود.
وی بیان کرد: وظیفه دیگر این است که برای تولیداتی که دانش آن را نداریم سرمایه‌گذاری کنیم تا به علم و دانش آن دست یابیم بنابراین سعی می‌کنیم با ارتباط با صنعت، جامعه و هدفمند کردن مجموعه کارهای تحقیقاتی به سمت دفاع از تولید ملی برویم.


تگ ها فعالیت واحد آکسفورد دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی