پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 اردیبهشت 1391 - 27 April 2012



اولين دانشگاه اسلامی در ايران


دانشگاه امام صادق(ع) اولين دانشگاهي بود که با رويکرد يک دانشگاه اسلامي تاسيس شد.

باشگاه خبرنگاران؛

پیشینه دانشگاه امام صادق:

دانشگاه امام صادق اولین دانشگاهی است که پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران و در دوره انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرد. با این حال بنای اولیه این موسسه متعلق به زمان پهلوی، و در محلی که قبل از انقلاب به دانشگاه هاروارد تعلق داشت صورت گرفت که با عنوان «مرکز مطالعات مدیریت ایران»، که در آن، رشته مدیریت با نظارت این دانشگاه آمریکایی تدریس می‌شد.

ایده تاسيس یک دانشگاه اسلامی در مباحثه‌های روحانیونی چون آیت الله شهید مطهری و آیت الله مهدوی کنی و دیگران بود، که بعد از انقلاب زمینه انجام این اندیشه ميسر شد.


دانشگاه امام صادق زیرمجموعه «جامعه الصادق» دانشگاهی غیرانتفاعی و به صورت غیر متمرکز (آزمون سراسری، مصاحبه و گزینش) دانشجو می‌پذیرد. اين دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی که سیستم آموزشی و برنامه درسی آن ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است تدريس مي شود و وجوهات آن از آستان قدس رضوی اداره می‌شود.


مطابق با اساسنامه اولیه دانشگاه، آیت الله حسینعلی منتظری، عضویت هیئت امناء این دانشگاه را برعهده داشت اما پس از ماجرای برکناری وی از جانشینی رهبری جمهوری اسلامی، عضویت وی ساقط شد.


واحد خواهران:

دانشگاه امام صادق(ع) اولين دانشگاهي است كه واحدي مستقل براي خواهران با كادر علمي و اداري خانم دارد.


حوزه خواهران پس از اخذ مجوز حضرت آيت الله مهدوي كني از وزارت علوم تحقيقات و فناوري و با اهميت دانستن حضور زنان مسلمان ايراني در عرصه هاي مختلف اجتماعي با هدف تربيت نيروهاي متعهد و متخصص زن در حوزه علوم انساني ـ اسلامي تأسيس شد و مسأله عدم اختلاط، و اهميت دادن به شخصيت زن در حكومت اسلامي ايران، در اين دانشگاه به وقوع پبوست. در نتيجه درسال ۱۳۶۹واحد خواهران به رياست خانم مهدوي كني تأسيس شد.


هدف دانشگاه:


دانشگاه امام صادق هدف خود را تعلیم دانش‌آموختگانی با توانایی علمی در یکی از رشته‌های مدرن، همراه با دانش دینی قرار داده‌است
رشته‌های تحصیلی (پردیس برادران):


معارف اسلامی و حقوق، معارف اسلامی و علوم سیاسی، معارف اسلامی و اقتصاد، معارف اسلامی و مدیریت، دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد و معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات


رشته‌های تحصیلی (پردیس خواهران):


دانشکده معارف اسلامی وعلوم تربیتی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشکده معارف اسلامی و حقوق.

دانشجویان پسر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دانشجویان دختر در مقطع کارشناسی پذيرفته می‌شوند و تمامي دانشجويان ملزم به فراگیری دو زبان عربی به علاوه زبان‌ انگلیسی یا فرانسوی در کنار مباحث علمی، در طول ۴ سال اول تحصیل خود هستند.


گزینش دانشجويان


از ویژگی‌های منحصر بفرد این دانشگاه شیوه گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه است كه پس از عبور از مرحله آزمون کتبی (کنکور سراسری) واحد گزینش با توجه به معیارهای دینی، اخلاقی و سیاسی اقدام به گزینش دانشجویان می كند. در تمام مدت تحصیل نیز رفتار و عملکرد دانشجویان تحت كنترل است.


رياست دانشگاه:

محمدرضا مهدوی کنی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی است كه واحد درسی «اخلاق اسلامی» را براي تمام دانشجویان تدریس می‌کند.


آدرس دانشگاه امام صادق (واحد خواهران): تهران شهرك غرب، بلوار فرحزادي، بالاتر از چهارراه ارغوان، خيابان شهيد طاهرخاني و واحد برادران: بزرگراه شهيد چمران، پل مديريت است.

تگ ها دانشگاه اسلامی ايران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی