پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 اردیبهشت 1391 - 12 May 2012



کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در دانشگاه علامه طباطبایی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در این دانشگاه خبرداد.

همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری به همت بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی با اشاره به اینکه استاد مطهری یکی از شخصیت‌های بزرگ کشورمان و جامعه روحانیت شیعه است، عنوان کرد: این استاد فرزانه و فرهیخته به عنوان یک شخصیت علمی و دانشگاهی در کشور مطرح است که امام(ره) او را محصول عمر و پاره تن خود معرفی کردند.

وی افزود: امام(ره) کتب و تالیفات استاد مطهری را ارزشمند و قابل بهره‌برداری می‌دانستند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در مورد روش مبارزه شهید مطهری یادآور شد: شهید مطهری فیلسوف بزرگی بود که برای دفاع از اسلام و دفاع از مبانی دینی و مکتب تشیع در قضایای علمی و اجرایی در صحنه حضور داشت.

وی در مورد وظیفه اساتید امروز در پیروی از استاد شهید مطهری گفت: امروز باید این راه را به تبعیت از این استاد بزرگ ادامه دهیم و در دفاع از آرمان‌های اسلامی و برخورد با مکاتب الهی و شرک از آبرو و حیثیت خود مایه بگذاریم.

شریعتی با اشاره به آیات قرآن در مورد ویژگی‌های انسان راستین و مومن اظهار داشت: انسان مومن کسی است که در میدان زندگی در مقابل مومنین خاضع است و در مقابل کافرین می‌ایستد و پوزه کافر را به خاک می‌مالد.

وی افزود: استاد شهید مطهری ویژگی‌های انسان مومن را دارا بود و با وجود آنکه یک شخصیت علمی بزرگ بود اما برای آنکه جواب مجله‌های متجدد زمان خود را بدهد و مبانی اسلام را معرفی کند، خود را اینقدر نازل می‌کرد تا آنکه در مجله "زن روز" که مجله‌ای عجیب و بی‌هویت بود مقالات خود را در حوزه حقوق زن و جایگاه آن منتشر می‌کرد تا جواب غرب زده‌های مرتد و منحرف را که با تمام وجود فرهنگ غرب را ملاک قرار داده بودند، بدهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مورد کتاب نظام حقوقی زن که نوشته شهید مطهری است، گفت: این کتاب منشا همان برخورد استاد شهید است که با نوک قلم و با تمام دلسوزی برای دفاع از اسلام می‌نوشتند.

عضو شورای تحول در علوم انسانی، با اشاره به معیارهایی که رهبر معظم انقلاب برای علوم انسانی معرفی کردند، در خصوص وظیفه اساتید بسیجی گفت: باید با استفاده از سابقه اسلامی ایرانی که بیش از 1400 سال فرهنگ و تمدن بزرگ است، بهره برد و مانند استاد مطهری در کلاس و محیط‌های علمی سیستم اداری غرب زده را پالایش و آن چه را که با اسلام سازگار است، بپذیریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص فعالیت‌ خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در دانشگاه متبوعش گفت: با همکاری و همراهی همکاران در سال گذشته طرحی را در رابطه با ساماندهی کلاس‌های دانشگاه شروع کردیم که در این دانشگاه 3 هزار و 218 کلاس به تفکیک خواهران و برادران انجام شد.

وی در مورد تاثیرات این طرح در دانشگاه افزود: پس از تفکیک آمار مشروطی دانشجویان کاهش یافت.




تگ ها مشروطی‌ جداسازی دخترها و پسرها دانشگاه علامه طباطبایی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی