پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 اردیبهشت 1391 - 12 May 2012


همکاری نزدیک دانشگاه شریف و صنایع دریایی وزارت دفاع

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: مجید عباس‌پور به همکاری‌های نزدیک بین دانشگاه شریف و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ۲ سال پیش اشاره کرد و گفت: یک هیئت علمی بین دانشگاه و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع پروژه‌ها را تعریف و بررسی کرده و طبق توافقیات انجام شده هر تعداد پروژه تصویب شود بدون محدودیت مالی عملیاتی خواهد شد.

مجید عباس‌پور رئیس گروه مهندسی دریای دانشگاه شریف و دبیر دومین دوره مسابقات شناورهای هوشمند اظهار داشت: هدف ما از برگزاری مسابقات شامل ارتقاء دانش صنایع دریایی در بخش شناورها، ایجاد زمینه رقابت در این عرصه برای دانشجویان، آگاهی سازی عمومی و جلب توجه مردم به صنایع دریایی است.

وی ایجاد علاقه‌مندی در جوانان فعال در عرصه‌های مهندسی برای حرکت به سوی صنایع دریایی و نزدیکی و گسترش همکاری‌های بین سازمان‌های متولی بخش دریایی و محیط‌های آکادمیک و مشارکت دانشگاه‌های فعال در بخش دریایی همچون امیرکبیر، علم‌وصنعت، نوشهر و علوم و تحقیقات را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

عباس‌پور با اشاره به قدمت بیش از ۲ دهه صنایع دریایی در ایران تصریح کرد: صنایع دریایی از سال 65 در مقطع کارشناسی در ایران آغاز به کار کرد.

دبیر دومین دوره مسابقات شناورهای هوشمند با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۲ مرحله طراحی و ساخت برگزار شد، اظهار داشت: تیم‌های علاقه‌مند در طراحی ثبت نام کرده و پس از آن تیمی از اساتید بهترین‌ها را انتخاب و چراغ سبز برای ورود به مرحله ساخت به آنها دادند.

رئیس گروه مهندسی دریایی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تشکیل پژوهشکده صنایع دریایی در این دانشگاه افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان قطب صنایع دریایی انتخاب کرد.

عباس‌پور با اشاره به آغاز همکاری‌های نزدیک فیمابین دانشگاه شریف و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ۲ سال پیش تصریح کرد: یک هیئت علمی بین دانشگاه و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع پروژه‌ها را تعریف و بررسی می‌کنند و با توافقی که کرده‌ایم هر تعداد پروژه تصویب شود بدون محدودیت مالی عملیاتی خواهد شد.

رئیس گروه مهندسی دریایی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: متأسفانه بسیاری از دانشجویان که لیسانس می‌گیرند جذب همین رشته در دانشگاه‌های خارجی می‌شوند و این نشان از آن دارد که رشته صنایع دریایی در دنیا شناخته شده است اما در ایران مظلوم واقع شده است.

وی اضافه کرد: ما هم در شمال و هم در جنوب کشور دریاهای بسیار مناسبی داریم و این از نعمت‌های خدا برای کشور ماست؛ بر ما لازم است در این زمینه بایسته و شایسته حرکت کنیم.

عباس‌پور با بیان اینکه نباید محدود به مرزها باشیم زیرا دریا نامحدود است، افزود: ما از نظر فکر و ذهن چیزی کم نداریم بلکه فقط نیاز به همت بیشتر داریم؛ در واقع ما بایستی از پوسته آب‌های اطراف خود خارج و وارد آب‌های جهان شویم و این مستلزم افزایش توانمندی است.



تگ ها دانشگاه شریف صنایع دریایی وزارت دفاع

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی