پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 تیر 1391 - 30 June 2012




اعلام برنامه‌های دانشگاه تهران برای حجاب


پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره طرح حجاب و عفاف و چگونگی اجرای آن در سال تحصیلی جدید، گفت: دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید در رابطه با طرح حجاب و عفاف برای تمام سطوح استادان، کارمندان و دانشجویان برنامه ریزی کرده است.

دکتر عبدالرضا سیف ادامه داد: برنامه دانشگاه در رابطه با دانشجویان ورودی جدید این است که تمام ضوابط پوشش دانشگاه تهران را به صورت مکتوب، مجازی و شفاهی در اختیار آنان قرار داده و درخواست خواهد کرد تا ضوابط مذکور را رعایت کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران مطالعه ای درباره پوشش و لباس فرم برخی از دانشگاه‌ها و کشور های دنیا انجام داده است و با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه به‌دست آورده، منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی، الگوهایی برای لباس استادان، کارمندان و دانشجویان طراحی کرده است.

وی ادامه داد: البته این طراحی ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان بدین منظور نیست که یک لباس فرم و واحدی در دانشگاه ارایه شود چرا که نمی توان در دانشگاه لباس فرم و واحدی ارایه داد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآورشد: لباس هایی که طراحی می شود براساس الگوی ایرانی اسلامی بوده و ظواهر زننده غربی را ندارد یعنی لباس آقایان آستین کوتاه، یقه باز یا غیر متعارف نیست و لباس خانم ها هم مانتوهای گشادتر  و به جای شال و روسری از مقنعه با رنگ هایی در شان دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: این طرح ها در حال آماده شدن هستند و بعد در نمایشگاهی درمعرض دید استادان کارمندان و دانشجویان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه از برخی از این طرح ها که بیشترین مخاطب را داشته باشد حمایت می کند، یعنی برخی از این لباس ها را تهیه کرده و در مناسبت های مختلف به عنوان هدیه به دانشگاهیان ارایه می دهد، تا بستر استفاده از این محصولات بین دانشگاهیان فراهم شود.

سیف در ادامه به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان، کارمندان و استادان در محیط دانشگاه نباید از روسری و شال استفاده کنند و در محیط کار سادگی را رعایت کنند این موارد در دانشگاه مطرح شده و سپس اجرایی می شود.

وی یادآورشد: راهکارهایی که در رابطه با حجاب و عفاف در دانشگاه تهران مطرح می شود همه با همفکری استادان، کارمندان و دانشجویان در اتاق های فکر ارایه شده است، در این راهکارها برخورد فیزیکی، برخورد در سطح پایین که توسط نگهبان و انتظامات انجام شود، نخواهیم داشت ، سعی ما این است در محیط دانشجویی، دانشجویان خود این کار را با تذکر لسانی انجام دهند در سطح استادان و کارمندان هم به همین صورت خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: 90 درصد استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه تهران طرح حجاب و عفاف را رعایت می کنند آن چند درصد هم که رعایت نمی کنند سهوی است نه از روی عمد.





تگ ها دانشگاه تهران حجاب

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی