بودجه 2 ميلياردي براي ساخت خانه فرهنگ دانشگاه ها
به گفته مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بودجه خاص 2 ميليارد توماني براي احداث خانه هاي فرهنگ دانشگاهها در سال جاري اختصاص يافته است.جليل دارا در گفتگو با مهر اضافه کرد: در سال جاري بودجه ويژه اي براي احداث خانههاي فرهنگ در نظر گرفته شد.وي گفت: حداقل 15 تا 20 خانه فرهنگ توسط اين بودجه تا يکسال در دانشگاهها احداث خواهد شد.به گزارش مهر، پيش از اين کميته خانه فرهنگ دانشجويي به منظور پيشبرد سياستها و راهبردهاي خانه فرهنگ همچنين تقويت و گسترش فعاليتهاي فرهنگي دانشگاهها در وزارت علوم تشکيل شد.اين کميته در نظر دارد با شناسايي آسيبهاي فراروي اين طرح و برنامهريزي دقيق و مدون با همکاري دانشگاههاي مشارکتکننده در اين طرح، روند اجراي پروژه خانه فرهنگ در دانشگاهها را تسهيل کند.ساخت و راهاندازي خانههاي فرهنگ در دانشگاهها با هدف تجميع و ساماندهي فعاليتهاي دانشجويان در قالبهاي فرهنگي و ايجاد مرکزي مناسب جهت اين فعاليتها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته که ميتواند برنامههاي دانشجويي در حوزه فرهنگي را سرعت ببخشد.
تغيير ساختار نظارت و ارزيابي وزارت علوم
به گفته مدير کل نظارت و ارزيابي وزارت علوم، تمام دفاتر نظارت و ارزيابي ادغام شد و نظارت بر تمام دانشگاهها و موسسات آموزش عالي به صورت يکپارچه صورت مي گيرد.رضا عامري در گفتگو با مهر اضافه کرد: ساختار نظارت و ارزيابي در وزارت علوم يکپارچه و متمرکز شد.وي گفت: تمام دفاتر نظارات و ارزيابي ادغام شده و از اين به بعد عهده دار نظارت بر دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در حيطه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي اجرايي و عملکردي خواهند بود.به گفته مدير کل نظارت و ارزيابي وزارت علوم، با استقرار اين نظام شاهد تحول در بحث ارزيابي خواهيم بود و هياتهاي نظارت و ارزيابي استانها که الان به طور فعال با آنان همکاري داريم، تقويت مي شود.
تاثير روش آموزشي تلفيقي در ارتقاء سطح دانش دانشجويان
روش آموزش تلفيقي در مقايسه با روش سنتي در ارتقاء سطح دانش، فهم و کاربرد دانشجويان موثرتر است.سيد مصطفي محسني زاده، کارشناس ارشد آموزشي پرستاري گرايش داخلي جراحي دانشکده پرستاري و مامائي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص پايان نامه خود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: نظام آموزشي مجموعه اي از برنامه ها، روش ها و موادي است که به طور هماهنگ، دستيابي ياد گيرندگان را به اهداف آموزش خاص تسهيل مي کند.با توجه به اينکه هر يک از مراحل کسب دانش، نوع خاصي از يادگيري يا رويکرد خاصي را ايجاد مي کند شايد بتوان با استفاده از روش هاي يادگيري تلفيقي، باعث تسهيل دستيابي دانشجويان به اهداف يادگيري شد.وي گفت: هدف از اين مطالعه تعيين تاثير روش آموزشي تلفيقي بر يادگيري مبحث علائم حياتي در دانشجويان پرستاري و اتاق عمل بوده است.محسني زاده تصريح کرد: نتايج اين مطالعه و همچنين نظر سنجي از دانشجويان نشان داد که روش آموزش تلفيقي، در مقايسه با روشي سنتي، روي ارتقا سطح دانش، فهم و کاربرد دانشجويان موثر تر بوده است.