پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 تیر 1391 - 18 July 2012





تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و ISC امضا شد

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه امضا کرد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی و فناوری امضاء کردند.

در امضای این تفاهم نامه علاوه بر رییس دانشگاه تهران، هیات رییسه این دانشگاه آقایان عمو عابدینی، معاون پژوهش و فناوری، مهدی قمصری معاون آموزشی، صیف معاون فرهنگی و خانم فهیم‌نیا رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه و نیز حمید علیزاده معاون پژوهشی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و علی گزنی معاون پژوهش و فناوری ISC حضور داشتند.

مهراد گفت: موضوع این تفاهم‌نامه با همکاری‌های پژوهشی- علمی وفناوری در حوزه‌های نرم‌افزاری، آموزشی، اطلاعات علمی، رتبه‌بندی و نگاشت علم مربوط است و روی هم رفته 25 ماده در این تفاهم‌نامه وجود دارد که در حالیکه تمام مفاد مندرج در تفاهم‌نامه حایز اهمیت فراوان است اما چند نکته از همه قابل توجه‌تر است. اول اینکه مقرر شد آیین‌نامه اهدای جایزه ویژه به عنوان بستری برای فراهم آوردن زمینه تکریم مقام والای پژوهشگران و اندیشمندان در نمایانی علم در جهان اسلام بطور مشترک طراحی و اجرا شود که این بند از تفاهم‌نامه ارزشی همسان با جشنواره‌های بین‌المللی فارابی، خوارزمی و ... دارد که در جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان‌های مختلف اجرا می‌شود. مهراد با بیان اینکه پذیرش دانشجوی دوره کارشناسی ارشد علم سنجی برای کشورهای اسلامی با استفاده از بورس ISC توسط دانشگاه تهران موضوع مهم دیگری است که در این تفاهم نامه لحاظ شده است، اظهار داشت: براساس این بند از تفاهم‌نامه دانشجویانی که از طریق ISC برای این دوره معرفی می‌شوند در واقع بعد از فراغت از تحصیل نمایندگان  ISCهستند که در کشورهای خود برای تعمیق و گسترش دامنه عملیات ISC در این کشورها فعالیت خواهند کرد.

به گفته مهراد، مقرر شد دانشگاه تهران بر اساس این تفاهم‌نامه در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر، زبان‌های خارجی، زبانشناسی، مدیریت، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، اقتصاد و حقوق برای شاغلان تحقیقاتی در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  دانشجوی بورسیه بپذیرد که این دوره‌ها شامل کارشناسی ارشد و دکتری است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: تاسیس مرکز رشد اطلاعات و مدیریت دانش در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه سردبیران نشریات علمی دانشگاه با همکاری ISC و مرکز منطقه‌ای از نکات دیگر این تفاهم‌نامه است.

مهراد افزود: دو موضوع با اهمیت که مقرر است در سطح ملی و بین المللی توسط طرفین به مورد اجرا گذاشته شود برگزرای همایش‌های ملی و بین‌المللی در موضوعات علوم و فناوری حداقل دو مورد در سال و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه‌های علوم و فناوری سالانه بین 3 تا 5 پروژه ملی و کلان است.

به خاطر ترویج علم و اشاعه اطلاعات علمی به منظور توسعه آموزشی و پژوهشی کشور مقرر شد شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در دانشگاه تهران به عنوان نماینده دانشگاه‌های شهر و استان تهران (دولتی و غیر‌دولتی) تاسیس شود. علاوه برآن دانشگاه تهران در برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون سنجش علم با ISC برای دانشگاه‌های شهر تهران و استان همکاری خواهد کرد.

گفتنی است، مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضا 5 سال می‌باشد و تمدید آن برای دوره های 5 ساله دیگر با توافق طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.




تگ ها تفاهم‌نامه دانشگاه تهران ISC

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی