پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 امرداد 1391 - 09 August 2012




تشریح جدیدترین کارنامه ایران درباره انتشار مقالات علمی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت تولید علم در جهان، به تشریح جدیدترین کارنامه ایران درباره انتشار مقالات علمی پرداخت و گفت: انتشار اخبار نادرست دراین زمینه موجب برنامه ریزی و سیاستگذاری نادرست می شود.

دکتر جعفر مهراد در انتقاد از اخبار نادرستی که درباره تولید علم در برخی رسانه ها منتشر شده بود،‌ گفت: ISC مرجعی است که توسط دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شده و اطلاعاتی که از طریق این موسسه علمی منتشر می شود، از نظر دقت، کنترل های لازم بر روی اطلاعات و ارقام اعمال شده و می توان با اطمینان کامل در سیاست ها و برنامه ریزی ها از سوی مسئولان آموزش عالی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتشار اخبار نادرست درباره تولید علم

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) گفت: این پایگاه از کنترل آمار و اطلاعات تولید علم که از مسئولیتهای اساسی و بنیادین آن است استقبال می کند و این انتظار وجود دارد که هم رسانه ها و هم مصاحبه کنندگان در نشر آمار تولید علم دقت لازم را به عمل آورده و حتی چنانچه بخواهند از نظر کنترل کیفی، سلامت داده های خود را تعیین و سپس به نشر آنها مبادرت بورزند، ISC در این مورد همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه مجددا بر این نکته تاکید کرد که انتشار اخبار نادرست موجب برنامه ریزی و سیاستگذاری نادرست خواهد شد و آماری که بر اساس خبر نادرست در روزهای اخیر درباره تولید علم منتشر شده است،‌ به هیچ وجه صحت ندارد.

میزان تولید علم ایران تا کنون

مهراد با بیان اینکه از 21 ژوئن تاکنون و با استناد به پایگاه تامسون رویترز، میزان تولید علم ایران از 12346 مقاله به 15630 مورد افزایش پیدا کرده است، این پایگاه در همین بازه زمانی یعنی از اول سال میلادی تا 7 ماه اوت 2012 میزان تولیدات علمی کشور ترکیه را نیز 16292 مقاله گزارش کرد.

به گفته وی سهم تولید علم ایران از کل تولید علم جهان رقمی برابر با 979/1 درصد است و سهم تولید علم ترکیه نیز برابر با 003/2 درصد است که رقم مزبور حدود 17 روز پیش برابر با 069/2 درصد بود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: 5 کشور برتر تولید کننده علم جهان را کشورهای چین، آمریکا، انگلستان، آلمان و ژاپن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال میلادی تاکنون این کشورها به ترتیب  124476، 86994، 77200، 71972 و 55917 مقاله تولید کرده اند و سهم جمهوری خلق چین از کل تولید علم جهان 761/15 درصد است.

به گفته وی رتبه های 6 تا 10 به ترتیب به کشورهای فرانسه، کانادا، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا تعلق دارد. این رتبه ها دقیقاً برابر با رتبه هایی است که پیش از این منتشر شده بود و جایگاه خود را به همان صورت حفظ کرده اند.

آمار تولید علم کشورهای نوظهور علمی

مهراد خاطر نشان کرد: آمارها به قدری شفاف و روشن هستند که می توان در کنار بیان آمار تولید علم ایران و ترکیه به آمار کشورهای نوظهور علمی مانند هندوستان (26456 مقاله)، برزیل (19327 مقاله) و تایوان (18452 مقاله) اشاره کرد.

وی افزود: آماری که در ارتباط با این کشورهای بیان شد، آماری است که از اول سال میلادی تا 7 ماه اوت 2012 را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر قدس در این بازه زمانی 9226 مقاله تولید کرده و میزان تولیدات علمی کره جنوبی نیز از قاره آسیا برابر با 32839 مقاله (158/4 درصد از کل تولید علم جهان) است.





تگ ها کارنامه ایران انتشار مقالات علمی مقالات علمی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی